/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Lav hastighed med Vista
Fra : lordfs1nelson
Vist : 4630 gange
100 point
Dato : 22-07-07 12:28

Har en bærbar PC ( Vista styresystem )med trådløs internet opkobling, men hastigheden er utrolig lav ca. 1/10 af hvad de 2 andre PC'er ( ikke bærbare ) med XP. Har prøvet med 2 andre routere uden at det hjalp. Det mærkelige i sagen er at når jeg aflevere den hos min PC mand virker den OK ovre hos ham.
Hans internet hastighed er dog ikke så stor som den jeg har. Jeg har fiberbredbånd inde med en 6/6 mb forbindelse

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 100 point
Dato : 22-07-07 15:00

kunne måske være driveren til dit netkort skal opdateres..

Gør det på producentens hjemmeside og ikke kun via windows

find u af hvad det netkort præcis hedder, gå så ind og se om der er driver der passer til Vista

tror nemt det kan være derfor...

( ikke sikkert at en alm. opdatering evt. via enhedshåndtering er nok)

Prøv det....og good luck

Henrik

Kommentar
Fra : leob

Dato : 22-07-07 17:16

Jeg forstår måske ikke spørgsmålet?
Det må være interforbindelsen som er lav?
Og så forstår jeg ikke tordenkalvens forslag. Hvis det virker hos din PCmand uden du ændrer driver, kan det vel ikke være her, fejlen er?
Har du prøvet at koble de to andre stationære fra og checket om fejlen stadig er der?
Har prøvet at koble den bærbare på routeren via et kabel for at checke?
Hvis du har (eller kan låne) et PCMIA eller USB netkort kan du prøve, om et sådant giver en bedre forbindelse.
Forslaget er i første mgang kun beregnet til at indsnævre fejlens placering
leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 22-07-07 17:18

... og så glemte jeg alligevel noget:
Kører din PCmand også Vista (og i samme version)?
leob

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 22-07-07 17:45

Når jeg tager den bærbare med til min PC mand virker den. De 2 andre PCer køre uden problemer når man tester på TDC hjemmeside viser de 6 mb op og 6 mb ned på de 2 faste PCer. Den bærbare viser o,6 mb ned og ingenting op. Når jeg har LAN kabel i den bærbare fra router viser den 2 mb ned. Det der virke mærkeligt er at den virker med den trådløse over hos min PC mand. Det virker lidt som om det går for hurtigt for den bærbare ( 3 mdr. gammel ), uden at jeg har en pind forstand på det.

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 24-07-07 22:45

Når jeg tager min trådløse smc router med til min PC mand virker det ovre hos ham. Hans internet er ikke så hurtigt som mit, men up and download hastigheden som vi registrere ovre hos ham stemmer overens med den hastighed han har. Jeg har som sagt prøvet med 2 andre routere herhjemme og de virker fint på de faste PCer men utrolig langsom på den bærbare. Har opdateret de forskellige ting uden det hjalp. Er fristet til at installere XP på den bærbare, bare for at gøre noget.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 25-07-07 09:07

Har du prøvet som jeg foreslog:
Har du prøvet at koble de to andre stationære fra og checket om fejlen stadig er der?
Har prøvet at koble den bærbare på routeren via et kabel for at checke?
Hvis du har (eller kan låne) et PCMIA eller USB netkort kan du prøve, om et sådant giver en bedre forbindelse.
Kører din PCmand også Vista (og i samme version)

leob

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 25-07-07 12:21

Når de 2 andre PCer er slukket er de så ikke koblet fra også ? Har prøvet med LAN kabel direkte i router og der er download hastigheden ca. 3 gange så stor, men den vil ikke vise noget på uploaden ( TDC hastighedstest ). Med hensyn til min PC mand, så har jeg min bærbare PC med samt min egen SMC router, og hos ham er der ingen problemer, hans hastghed er ikke så hurtig som den jeg har inde, men stemmer overens med hans system. Jeg har fiberbredbånd inde men kan det have noget med sagen at gøre ? Så hele sagen virke lidt mærkeligt da opsætningen med PC og router virker hos ham og ikke hos mig.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 25-07-07 13:04

Når de 2 andre PCer er slukket er de så ikke koblet fra også ? jo, det må de være
download hastigheden ca. 3 gange så stor det er vist også meget normalt
men den vil ikke vise noget på uploaden ( TDC hastighedstest ). Der lyder underligt. Har du prøvet at spørge din bredbåndsleverandør om dette?
samt min egen SMC router, Hvad med prøve at bruge hans? (men den er måske ikke trådløs?)
For mig lyder det mere som om, at dine forskellige ting ikke rigtig vil sammen.
Din opsætning i PC router og på hans bredbånd virker (bortset fra upload i testen. Jeg går ud fra, den i virkeligheden trods alt uploader?) mens det kun har lav hastighed hos dig.
Tordenkalven har måske alligevel ret i, at din netkort-driver skal opdateres (fordi driveren måske ikke rigtig kan lide din bredbåndsforbindelse, men bedre kan tackle PCmandens bredbånd)? Har du prøvet det?
Den eneste anden forklaring jeg kan få øje på er dit modem (som du vist ikke har prøvet at skifte), ,men jeg tror ikke rigtig på dette når samme modem klarer de 2 faste PCer.
leob

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 25-07-07 13:34

Jeg har prøvet med 2 andre routere en SMC og en Jensen, det kørte fint på de 2 faste men ikke den bærbare. Jeg kan gå på nettet på en ikke krypteret adgang i nærheden og den viser både up & download dog ikke nogen hurtig hastighed. Jeg vil lige prøve at kontakte bredbåndsleverandøren og høre om de kender til problemet med Vista og trådløs router.

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 25-07-07 13:53

Har lige talt med leverandøren af bredbånd og han siger der er en fejl i Vista, så han vil sende mig opdatering. så snart den er på plads vender jeg tilbage, med godt nyt vil jeg håbe

Kommentar
Fra : leob

Dato : 25-07-07 14:10

Lad os håbe det virker
Dette var grunden til, at jeg tidligere spurgte:
Kører din PCmand også Vista (og i samme version)?
.. og så er Tordenkalvens gæt måske rigtigt, for det du nu får sendt må være en ny driver
leob

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 25-07-07 15:39

NU kører det, EnergiMidt sendte mig en fil ( deaktiver hedder den ) og nu fungere det hele

Godkendelse af svar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 25-07-07 17:42

Tak for svaret Tordenkalven.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 25-07-07 17:56

Selv Tak....

Det er ikke altid det sværeste der virker

good luck

Henrik