/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hjælp til bomærke/våbenskjold
Fra : dvnielsen
Vist : 699 gange
200 point
Dato : 20-07-07 23:23

Jeg er sammen med et par andre i gang med at rode rundt med en idé.

Den gå i sin enkelthed ud på at vi vil lave en skattejagt der foregår både online og IRL. Der vil være elementer af rollespil i forløbet og et af elementerne er en fiktiv "hemmelig organisation" med det lidt søgte navn "Kranie Selskabet".

Nu er det jo sådan at en århundrede gammel hemmelig organisation ikke kan klare sig uden et bomærke/logo/våbenskjold. Da vores grafiske evnter kan ligge på et meget lille sted søger vi derfor en som vil være behjælpelige med at lave et sådan.

Nogle af de tanker vi har gjort os:

1. Det vil jo nok være mærkeligt hvis ikke der var et kranium involveret

2. Det vil nok ikke være normalt for en hemmelig organisation at have sit navn på sit våbenskjold/logo/bomærke, men måske initialerne KS?
3. Det må godt se ud som om det enten er vildt gammelt og uændret eller som om det er blevet moderniseret en smule, men udfra et gammelt design.

Stil endelig spørgsmål hvis du vælger at hjælpe til...

Rent praktisk skal det grafiske helst være på en gennemsigtig baggrund så man kan indsætte det på flerfarvede brevpapir, hjemmesider go lign. (gif/png giver det mening)?

Håber nogen vil finde det spast at hjælpe lidt til.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 20-07-07 23:40

Det kan I sagtens selv, se her:

http://www.historie-online.dk/

Ind under junior og så lav et riddervåben.

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 21-07-07 00:16

Hej maj_britt

Jeg har besøgt siden, men har ikke rigtig kunne få det til at virke, dette kan måske skyldes min browser (safari på macintosh), men ud over det er jeg også bange for at en sådan løsning vil virke en smule "færdiglavet".

Det må nemlig godt se lidt rustikt ud og ikke minde for meget om, i mangel på bedre ord, clipart.

Men tusind tak for linket der er om ikke andet en masse andet spændende på siden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-07 01:28

I kan lave et billede om til icon grafik on-line: http://www.chami.com/html-kit/services/favicon/

..eller her: http://www.degraeve.com/favicon/

..eller her: http://www.rw-designer.com/online_icon_maker.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-07 01:34
Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 21-07-07 09:44

Hej molokyle.

Linksene du henviser til er meget fancy, desværre ejer vi ikke evnerne til selv at tegne bomærke/våbenskjold/logo. Dog har jeg fundet dit link til den der favicon ting meget interessant da jeg ofte undrede mig over hvordan det hang sammen.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 21-07-07 11:06

Hej

Hende her er meget dygtig. Du kan prøve at lægge en forespørgsel til hende. Jeg ved hun har hjulpet mange gennem tiden. Du skal bare se bort fra, at alle disse logoer er lavet til et online fodboldspil - hun kan sagtens lave andet.

http://www.undercovergirl.detvardet.dk/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-07 12:03

Hende her er også kandu.dk (Jeg har hjulpet hende med uret på forsiden )

http://pspgirl.dk/

Hun kan muligvis også hjælpe.

</MOLOKYLE>