/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvor går man hen??
Fra : Kanik
Vist : 425 gange
100 point
Dato : 15-07-07 13:31

Hej... Jeg skal til NYC om nogle uger..
Ved nogen, her, om der er nogle danske guider el. lign., der kan guide een, som mig,der har billet og hostel i NYC, men som ikke kan sproget, og som har fået "lidt" kolde fødder.. Gode tips og ideer modtages gerne, tak!! Og meget gerne et hint om, hvor jeg kan gå hen og blive guidet, på dansk. Jeg har slet ikke noget rejseselskab "i ryggen". Ja ja, det var dumt, men jeg må alså bare se byen, og efter at have læst lidt i "Turen går til...", så er det hele ligesom ret uoverskueligt! Så derfor denne "Ansøgning", tak.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-07-07 13:45

Hvad med evt. at henvende dig (på forhånd) til den danske kirke i New yourk.
http://www.dankirkeny.org/

De kender måske nogle danskstuderende, der gerne vil tjene lidt penge og vise dig rundt.

Jeg bor i udlandet og er ikke medlem af folkekirken (eller nogen anden), men "den danske kirke i udlandet" har en stor social funktion.

Held og lykke
Frieda

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-07-07 17:20

Ja en god ide Frieda, - og kan supplere med at forespørge det danske konsulat, samme sted.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-07-07 18:22

http://www.rejsefeber.dk/dk/ground_arrangement/cgi-bin/show_ground_arrangements.cgi?adults=1&basket_check=ANSJK&basket_id=8109652&end_date=2008-07-15&package_friend=1&start_date=2007-07-15&watchdog=1184516393&combo_id=5&combo_item_id=848&dh_dest_id=131001&ga_category=sightseeing

det var godt nok et langt link Jeg kan ikke udfra linket se om det er en dansk guide, men prøv at ringe til rejsefeber. jeg tror godt det kan blive svært at finde en dansktalende guide, men du kan jo læse om div. ting hjemmefra, så du er forberedt, inden rundvisningen, der er f.eks Turen går til New York. men ellers er Friedas ide rigtig god

Flere muligheder

http://www.google.dk/search?hl=da&q=guidet+tour%2Bnew+york&meta= og igen, jeg kan ikke se om det er en dansktalende guide

Rigtig god tur

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-07-07 18:23

Hov undskyld, du havde jo læst bogen

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-07-07 19:17

Se lige på dette, - jeg er tidligere sømand, og vi besøgte altid disse hvor vi kom frem, og oftest var de at finde ved havnene.
http://www.dankirkeny.org/

Kommentar
Fra : schrecker

Dato : 15-07-07 21:53

Hvis du skal til Manhattan må du ikke snyde dig selv for brunch hos Blooms http://www.bloomsnewyorkdeli.com/, måske ikke det billigste men meget autentisk.

Hvis du skal besøge turistattraktioner, så vær der når de åbner. Ellers kan der være lange køer.
Manhattan er dejlig, men også stor, at gå i. Sørg for at komme gennem Little Italy, Chinatown, TriBeCa, Greenwich Village, Times Spuare m.fl.
Køb sandwich to go, og drikkevarer i supermarkeder.

Et par små tips:
Pas på dine penge, der er mange lommetyve, desværre.
Giv ikke penge til tiggere.
Gå ikke alene om aftenen.
Spørg lokale, evt. hotel eller guides, om det er sikkert at gå i bestemte områder som f.eks. Harlem el. Bronx.
Find evt. en skandinavisk rejsemakker.

God tur

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 22-08-07 13:19

Er du hjemme igen?