/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
beskyttelsesfejl
Fra : Industri
Vist : 526 gange
200 point
Dato : 14-07-07 10:02

min xp vil ikke starte rigtigt. øverst står der under initalisering af NDIS.
Længere nede står der beskyttelsesfejl.
PCen skriver så vælg fejlsikret tilstand. Går jeg op i den NORMALE, så får jeg besked om at genstarte, og så kører det hele forfra. Der er muligvis tale om en XP kopi.
Jeg skriver nu fra en anden pc, da jeg jo ikke kan bruge min egen.
Hvad gør jeg.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-07-07 10:31

Beskyttelsesfejl kan være en forkert driver eller rod i tilslutninger af forskelleigt grej.

Først
Start comp
lige inden den starter windows - tryk på F8 klik klik klik klik
vælg fejlsikret og lad den få lov til at tænke sig om................................
når den endelig er rullet ind med teksten fejlsikret tilatand i 4 hjørner
Luk og genstart

Hjalp det ikke - så:

Fjern printere og USB-grej
Start comp
lige inden den starter windows - tryk på F8 klik klik klik klik
vælg fejlsikret og lad den få lov til at tænke sig om................................
når den endelig er rullet ind med teksten fejlsikret tilatand i 4 hjørner
højreklik på denne computer og vælg egenskaber > hardvare > enhedshåndtering
Nu kan du lige se om der er nogen gule markeringer
du kan evt. h-klikke på dem der fejl på og vælge deaktiver (ej skærm og skærmkort)

Luk comp og genstart.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-07 10:48

NDIS er en 'Network Driver Interface Specification' for netkort.

Altså har du sikkert valgt en forkert driver til netkortet.

Fjern netkort driveren i fejlsikret tilstand (..tryk F8 ved opstart ..som e.c så glimrende beskriver) fra enhedshåndtering.

Genstart.

Nu skulle Windows gerne selv komme ud og sige der er fundet ny hardware.

Indlæs så den korrekte driver til dit netkort.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-07-07 11:15

Molo det kan også være hvis det er et tilføjet netkort, at netkortet ikke er rigtig presset ned i bundkortet.
Det var også værd at prøve opstart uden netledning sat i.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-07 14:25

pallebhansen -> Korrekt ...men det giver næppe en NDIS initieringsfejl ikke, at have presset netkortets slot i PCI porten på plads ...eller en on-board Net-chip som er 'stået af'.

Derimod ville 'systemet' så meddele, at der ikke er 'hul' igennem til internettet, når browseren eller et FTP program prøver at få adgang til en LAN/WAN forbindelse

NDIS tjekker om der er underliggende drivere til hardware'n som skal initieres. Ikke om der rent faktisk er forbindelse til hardware, men om der er et interface som er gyldigt for pågældende hardware driver.

NDIS er jo en API til de dybereliggende funktionskald i netkort software'n.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-07-07 14:31

Sikkert
"YOU NAME IT - We've Got It" and it's true!
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-07 14:42
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-07 14:44

Øeh... det er vel ikke fordi der er valgt en SPX protokol ...i stedet for en TCP/IP forbindelse ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-07 14:46
Kommentar
Fra : Industri

Dato : 14-07-07 18:03

Jeg er meget taknemmlig for alle indlæg. Jeg er ikke expert, men har rodet med min pc. i 6 timer (mest tænd og sluk). Det er sådan at der 2 harddiske på min pc- og den ene har været anvendt med WIN 98, men burde være totalt slettet og renset. Jeg har netop haft besøg af min søn, som pillede harddisken ud, dvs. løsnede 2 skruer og trak den lidt ud, for at se hvilken der med garanti kun har ligget xp på. Han sætter den på plads igen - der var ingen løse forbindelser at se - og vupti, efter opstart så kører den igen. Men hvorfor mon??
Endnu engang tak for al den interesse der er for at hjælpe folk i "nød"

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 200 point
Dato : 14-07-07 22:05

Så har han vel flyttet jumperen MA/SL/CS eller sat den på et andet datakabel.
Den har nok forsøgt at starte to styresystemer op på een gang.

Herligt med lidt gætterier en gang i mellem.

Godkendelse af svar
Fra : Industri

Dato : 14-07-07 22:43

Tak for svaret e.c. Det kan være du har ret. Bedste hilsner

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-07 23:29

Master/slave konfiguration af HD'ere?

Dét havde jeg sgu aldrig gættet på

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-07-07 23:46

Og Molokyle - du som endda har kørt med mange harddiske på din gamle comp.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-07 00:01

...OG den nye 'gamle'

</MOLOKYLE>