/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Deling af ADSL?
Fra : rkl
Vist : 660 gange
166 point
Dato : 27-01-03 00:12

Jeg DSL (kabel) internet 512kb og deler forbindelsen mellem 2 computere over switch. Den ene computer med et ca. 2 meter langt kabel får omkring 500 kbps når jeg tester forbindelsen, mens den anden computer forbundet med et 20 m. langt kabel kun når omkring 100 kbps! Kan det virkelig passe at man ikke kan køre bedre med et 20 meter RJ45 kabel??? Er der noget jeg kan gøre for at forbedre forbindelsen til den noget sløve computer?

Mvh rkl

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-01-03 08:50

Hvad "æder" den når den anden er slukket,hvis 512 er kablet ok.
Har du set i routeren hvor meget nat-porte hver optager,med nogen
programmer på den "hurtige" der har været brugt(måske ikke nu)
som optager routeren,skal du nok slette dem der speceilt er åbnet til den.
på min cisco (eks) in enabem mode :set nat entry delete all -burde få den
"sløve" op at køre.faktisk kan den hurtige været slukket uden at den anden
kan mærke det.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 28-01-03 01:45

Det ændrer ikke noget på forbindelsen selvom jeg lukker den hurtigere computer ned - Kører iøvrigt ikke med router, kun modem og switch, men det må kunne forbedres... Kører jeg remote desktop (fra den sløve computer til den "hurtige") får jeg også omkring 500 kbps under test, så det kan vel ikke være kablet???

Håber nogen kan hjælpe inden jeg får grå hår :)

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Mandrake666

Dato : 28-01-03 14:35

Tjekke om du kører full duplex

Accepteret svar
Fra : Mandrake666

Modtaget 166 point
Dato : 28-01-03 14:35

prøv at skifte det lange kabel over på den "hurtige" maskine, for at se om det er kablet der er "defekt"

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-01-03 17:18

måske kan netkortet være defekt,kan vise sig i,for meget cpu-varme.
prøv at skifte netkort.

Godkendelse af svar
Fra : rkl

Dato : 07-02-03 12:41

Tak for svaret Mandrake666.

Kommentar
Fra : Mandrake666

Dato : 07-02-03 12:54

Var det kablet det var galt med ?