/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Returnil Virtual System ??
Fra : join
Vist : 543 gange
100 point
Dato : 10-07-07 07:28

refi>>

Tak for supergodt tip !!

Spørgsmål: Kan det passe, at når den er ON, så kan man kun slå den fra:OFF ved at genstarte computeren ??

Med andre ord, er det rigtigt, at den ikke har en "knap" hvor man kan stille til OFF når den er ON ??

join

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-07 10:00

Ja....

Enhver ændring kræver genstart....

Ellers var det jo ubrugeligt....

Fidusen er jo netop at den sletter det virtuelle drev når du genstarter - alt du har foretaget dig medens du brugte det ER VÆK....

Du kan heller ikke installere programmer medens det er ON - de vil forsvinde....

Skrev vist også i tippet at man altid kører i OFF position og KUN slår det til når man vil prøveinstallere eller blot surfe rundt.....

I OFF tilstand gemmer den - det gør den ikke i ON...

Men ethvert skift kræver genstart - så den kan rydde op...

Kommentar
Fra : join

Dato : 10-07-07 10:14

jeg har forstået at når man kører i ON så vil den slette alt.

Men hvis man nu er i ON og FORTRYDER og egentlig helst ville have været i OFF, så er der vel ingen "knap" (altså uden genstart hvor man nettop sletter alt), hvor man kan stille tilbage til OFF og derved bevare ??

ja jeg er nok lidt indviklet

Kommentar
Fra : join

Dato : 10-07-07 10:16

i øvrigt hvis man kører i ON og godt vil gemme alligevel, mon ikke man så kan gemme på en usb ??

---det skal liiiie prøves !!!!

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 10-07-07 10:28

Den med USB - måske - er ikke prøvet....

Citat
Men hvis man nu er i ON og FORTRYDER og egentlig helst ville have været i OFF

Så genstarter du....

Kommentar
Fra : join

Dato : 10-07-07 10:36

har liiiie prøvet det med usb'en ---- det virker !!!

Det er muligt at --alligevel gemme ---

Godkendelse af svar
Fra : join

Dato : 10-07-07 10:39

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-07 10:44

Selv tak - og tak for oplysningen - det er da altid rart at vide

Så er det sikkert også muligt at gemme på f.eks cd/dvd skiver.......

Kommentar
Fra : join

Dato : 10-07-07 10:50

formentligt ...

Dette omvendte viskelædder =usb'en, gør jo at man i langt større udstrækning kan køre i ON
---fede tider---

hilsen
join

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-07 10:55

Helt sikkert....

Særlig ved "usikker" surfing......

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-07-07 11:10

Returnil har kun effekt på det drev Windows ligger på, så du kan gemme alle andre steder

Iøvrigt kan beskyttelsen slåes til(ON) uden genstart, ved at klikke "Session lock".

Bare lige et par tips

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-07 11:15

Super.....

Så meget havde jeg ikke experimenteret endnu, men vel egentlig logisk....

Takker for tippet.....

Godt du "surfer" lidt rundt

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-07-07 11:22

Jeg har iøvrigt flyttet Outlook Express lagringsmappe ned på D drevet, så mine mails ikke bliver slettet, når den er ON

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-07 11:31

Wow.....

Måske det hele skulle samles lidt og lægges som tips......

Mange af disse "småting" tænker man jo ikke over før problemet opstår....

Tilsyneladende er der en del muligheder selvom man kører on.....

Hovedsagen er jo blot man ikke lukker skidt ind.

Ved du om der er forskel på gratisversionen og business versionen ????

Det var din bemærkning om at det var gratis i forvejen....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-07-07 11:34

Jeg mener ikke der er nogen særlig forskel på de to versioner, men det kan da undersøges

Kommentar
Fra : join

Dato : 10-07-07 11:36

>>>>>

hvor er I goooooe

tip endelig det I vil - jeg kan ikke tipppppppe - er kun almindeig bruger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-07 11:42

Så bliv dog "super"

Det giver ingen "skidt"......

Kommentar
Fra : join

Dato : 10-07-07 12:01

sti_l>>>

Citat
Jeg har iøvrigt flyttet Outlook Express lagringsmappe ned på D drevet, så mine mails ikke bliver slettet, når den er ON

hvad hedder den mappe ??? hvor ligger den ??? ---det vil jeg ossse!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-07-07 12:09

Hvis du går i OE -> Indstillinger -> Vedligeholdelse -> Lagringsmappe. Der finder du stien til mappen. Jeg fandt så mappen og kopierede den ned på D drevet, og skiftede så stien i OE. Det virker fint.

Min nye sti hedder:

D:\Identities\{50E69F1B-5D2B-47E8-BB0F-0D5A3AB8B813}\Microsoft\Outlook Express

Kommentar
Fra : join

Dato : 10-07-07 12:12

tak sti_l --- det skal prøves - har ikke mere tid nu kommer nok på igen i aften --
foreløbig tak

hilsen
join

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-07-07 12:15

np

Kommentar
Fra : join

Dato : 11-07-07 22:39

Bare lige for en kort bemærkning...

et lille men, men..

Windows systemgendannelse virker ikke efter installation af Returnil Virtual System, formentlig fordi der bliver lavet en partion, et drev z

... computeren blinker og går, slukker i sort når jeg prøver

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 22:43

Du skal jo slå Returnil FRA inden du gendanner.....

Jeg prøvede lige en gendannelse (og gik tilbage igen) - det virker da godt nok......

Kommentar
Fra : join

Dato : 11-07-07 22:45

den var OFF

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 22:48

Det er vel ikke sådan at du kører med den ON hele tiden ??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 22:49

Ja - så ved jeg ikke - jeg har ingen problemer - så fejlen må ligge et andet sted......

Kommentar
Fra : join

Dato : 11-07-07 22:51

Nej jeg kørte i off, og ville lave en gendannelse - men systemet nægtede -

Kommentar
Fra : join

Dato : 11-07-07 22:55

windows knækkede og nægtede at gøre gendannelsen færdig -

men hvad skal man også med win gendannelse hvis man kører i on ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 22:58

nemlig....

Men der må være noget andet galt.....

Kommentar
Fra : join

Dato : 12-07-07 09:24

tak for kommentaren om at det kan lade sig g're hos dig, det er en hj;lp

s[ er der formentlig ogs[ noget andet galt ...
min hd ville have at der skulle dannes en ny lan forbindelse, alts[ en nr. 2 ...
og jeg havde rodet med at indstille p[ win explorers standard indstillinger ...
det var lykkedes mig at fratage migselv alle rettigheder ...
og jeg kunne ikke finde ud af at stille det tilbage ...
det pr'vede jeg s[ at g're via win gendannelse,,, som s[ kn;kkede

...min hd st[r nu til omformatering... lige nu er jeg p[ via min ubuntu...

... glem det refi,,, mit er begyndt at ligne b'rnehave,
,,,som du kan se kan jeg heller ikke skrive danske bogstaver, ae, oe aa

men hvis du kan og jeg ikke kan,,, slukkede du for din firewall da du gjorde det,
det gjorde jeg ikke,,, m[ske skulle det pr'ves

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 09:53

Nej da......

Det er da kun hvis du har fået "skidt".......

Kommentar
Fra : join

Dato : 12-07-07 10:04

om jeg s[ har f[et snavs
eller
om jeg selv har indstillet hd til at drille
det kan jeg ikke afg're

jeg slukkede jo heller ikke min firewall

jeg kan nok ikke komme det n;rmere end at det kun er min pc
men s[ ved vi da det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 10:38

Du har under alle omstændigheder rod i din keyboarddriver

Kommentar
Fra : join

Dato : 12-07-07 11:19

jaaaaaaaaaaaaa, men jeg koerer jo ubuntu fra drevet og ingen hd