/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kritik søges
Fra : stl_s
Vist : 1159 gange
500 point
Dato : 09-07-07 12:24

Hej Kanduer

Som nogle af jer nok ved, åbnede jeg mit sikkerhedsforum, for fire måneder siden http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php

Jeg må tilstå, at jeg har rimeligt store ambitioner med det (måske for store ). Jeg vil gerne have det til at blive sikkerhedsforumMET. Simpelthen stedET man søger hen, når snakken går på sikkerhed for hjemmebrugeren. Der er da kommet en del spørgsmål og indlæg, og en del brugere er tilmeldt(mange af jer, og tak for det), men alligevel syntes jeg ikke helt, at der sker nok.

Så kære medkandutter, jeg kan godt bruge jeres hjælp, til at gøre forummet bedre:

Hvad er dine forventninger til et sikkerheds forum ?

Hvad syntes du der kan gøres bedre ?

Hvad mangler der ?

Hvad skal evt ikke være der = fjernes ?

Har du nogle ideer ?

Al konstruktiv kritik (også selv om den hård), modtages med kyshånd .

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-07-07 12:29

Jeg vidste ikke at du står bag malwarecheck, en side
jeg anbefaler til alle. Mange siger - hvad er nu det der
malware, er det ikke nok med virus?
Jeg besøger siden jævnligt, indtil nu er der ikke noget
at kritisere eller mangler ved siden. Skal nok råbe højt
hvis siden ryger af sporet.
M.v.h.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-07 12:33

Mine forventninger til et sikkerheds forum, bliver opfyldt hos dig, men at blive FORUMMET over alle forum, det kalder jeg ambitioner du er jo ikke ene på banen, spywarefri, eksperten, itsvar med flere er veletablerede forum, så du må opfinde noget helt unikt for at tiltrække publikum, håber du får inspiration til det unikke her i spørgsmålet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 12:34

o.v.n - find et sikkerhedsfora hvor stl_s IKKE er med

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-07-07 12:36

Tjaeh Teil, der er nok mange der ikke ved hvad malware er. Måske navnet skulle have været noget med virus, som folk forstår . Tak fordi du anbefaler Malware Check

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-07-07 12:36

Malwareforum er unikt i sig selv.
Derfor skal den køre videre som begyndt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 12:36

Min "humble" mening.....

Citat
Hvad syntes du der kan gøres bedre ?

Lidt mere overskuelig index-side (sorteret anderledes)

ALTID linke til DIN side når du besvarer spørgsmål (dvs. alle programmerne skal kunne hentes fra din side) (eller linkes derfra) - derved bliver NAVNET malwarewarecheck indprentet

Måske er navnet ikke det helt rigtige (malware er jo ikke det farligste) - så måske noget med virus/spyware/sikkerhed o. lign.

Blot lidt foreløbige tanker...

Din dygtighed behøver vi vist ikke diskutere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 12:38

Citat
Måske er navnet ikke det helt rigtige (malware er jo ikke det farligste) - så måske noget med virus/spyware/sikkerhed o. lign.

sludder for malware dækker det hele !!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-07-07 12:40

o.v.n, jeg sigter altid lidt for højt, i håbet om så at nå et stykke af vejen .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 12:42

Citat
sludder for malware dækker det hele !!!!!!!!!!

Det behøver vi ikke diskutere - spørg du blot en Uvidende - "det er da bare reklamer"

Mal = indkøbscenter..........

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-07-07 12:45

Refi, ja navnet er problematisk. Det kan jeg godt se . Men nok for sent at ændre nu . Malware er nok det folk må vænne sig til at kalde skidtet, for det er blevet fællesbetegnelsen for alt skidt, rent internationalt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 12:46

(edb, software med ondsindet kode, som fx virus, trojanske heste, orme) malware (fx malware is short for "malicious software" and refers to software programs designed to damage or do other unwanted actions on a computer system).
Citat
Mal = indkøbscenter..........
nænænæ - indkøbscenter = mall

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-07-07 12:47

Mal = Malicious (skadelig)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-07-07 12:48

Pladder . Malicious = Ondsindet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 12:49

Citat
nænænæ - indkøbscenter = mall

Vi er enige - men det er ikke det de UVIDENDE forbinder med navnet - det er reklamer....

Bortset fra det var det da blot en "tanke" - så lad da være med at spilde tid på det....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 12:49

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 12:51

refi - der er forskel på udtalelsen

ps.. spilder aldrig tid på tanker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 12:52

måske kunne det forum bruge at sende nyheds mail ud når der er større og meget vigtige ting der vedkommer flertallet ???

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-07-07 12:55

Refi, jeg kan følge dig mht indexering/sortering. Det vil jeg tage fat i

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-07-07 12:56

Miritdk, god ide, som så kræver at brugerne selv tilmelder sig et nyhedsbrev. Vil ikke have skyld for at spammer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 13:11

Citat
Vil ikke have skyld for at spammer

Det klarer du via Togo

Er det skrevet på dansk fatter andre alligevel ikke en pind....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-07-07 13:15

Refi, havde ellers overvejet Cayman Islands, Men lad det ikke skille os ad

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 13:32

joooehh stl_s men siden er jo sikker og vi ved du ikke villle misbruge at sende reklamer i tide og utide - så - jo jeg synes et nyhedsbrev ville være en hjælp for dem der ikke liiiiiiiiige klikker sig ind alle steder de nu ville - og det kan hjælpe med at holde puteren fri for malware jo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 13:46

Med hensyn til layoutet bør ALT det vigtige kunne ses UDEN at scrolle (overskuelighed)....

Så måske lidt ala citibank.....

HVAD KAN JEG/VI HJÆLPE MED.....

Et antal tydelige knapper der leder til de ting det nu drejer sig om..

Mal (kommentarer unødvændigt mirit) - download - forum - osv.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 13:47

Dermed kan du også få "Reklamefri zone" op i billedet......

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-07-07 13:54

Refi, jeg lytter, og forstår.

Tror jeg nok .

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 09-07-07 14:22

Pensler lidt mere.....

Øverst

REKLAMEFRI ZONE

Lidt om hvad/hvem det drejer sig om....

Så som sagt - hvad kan jeg hjælpe med (el.lign.)

Tydelige menupunkter til siderne....

Hvad/hvilke sider det så skal indeholde - er jo op til dig....

Det kunne være....

Downloads
Nyheder
Hjælp
Forum
Din "blog" måske

Bare lidt forslag at arbejde videre med.....

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 09-07-07 14:22

Har personligt kun roser til overs men større synlighed tror jeg dels kræver et bedre navn dels et månedligt nyhedsbrev så man blev mindet om eksistensen.

Det er jo nok sådan for de fleste af os ikke sikkerhedsnørder at et sådanne forum kun har vores interesse når der er noget galt lidt lige som at vi heller ikke sidder og læser debatgrupper om alle de andre irriterende ting der kan overgå os men gerne vil vide hvor vi skal henvende os når lokummet brænder.

VH

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 14:25

nyhedbrev - reminder - lign - synes at gå igen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-07-07 14:47

Refi, ok

Thomas.Haugaard, du har sikkert ret mht til navnet, men det er nok lidt håbløst at ændre på nu. Nyt domæne osv, og folks links passer ikke mere osv. Jeg er inde i nogle portaler, med søgeord som virus-spyware-trojanere-antivirus-firewall osv. Det håber jeg er nok.

Nyhedsbrevet bliver lavet

Ok, miritdk ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 14:55

malware dækker helt fint - malwareccheck endnu bedre og malware check såmænd også - hvorfor jeg synes det er så godt er netop fordi malware dækker alle de former for skidt og snavs der kan forekomme.

JAAAAAAAAAAAA ok med nyhedsbrev

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 14:59

at åbne et sikkerhedsforum 1.april - øhhhh - holder du os for nar ????

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 09-07-07 16:44

Hejsa

Jeg tror dit største problem er at du benytter phpbb skabelonen. Alt for mange mennesker har lige præcis dette forum, og rigtigt mange tænker bare: Ikke endnu et forum med ligegyldigt pladder. Og surfer videre i teksten.

Du kunne måske peppe det lidt op og distancere dig fra standarddesignet med en "drop-down menu" i toppen, med titlerne:

Virus (undermenuerne: Virus, Trojans,irriterende startside osv.)

Langsom PC (linke til side med alm. oprydning + div. cleanere)

Gratis programmer (undermenuerne: Antivirus, Firewall, Anti Spyware, osv.)

Altså det samme som nogle andre har nævnt ovenfor.. øge gennemskueligheden af forummet.

Iøvrigt kunne du jo måske få dit forum nævnt inde på A.S.A.P?
Det kan godt være det bare er mig der undrer mig, men da du jo er medlem synes jeg da at dit forum burde være nævnt på lige linie med spywarefri!

Det er vel også på tide at du får dig en Blog. Hvis du opretter en blog på eksempelvis Tv2, og laver en masse indlæg omkring sikkerhed og linker til dit forum og gør kraftigt opmærksom på at det er topproffesionelt og ganske gratis at få fikset sin puter, så kunne der godt gå hen at ske ting og sager

Vh Claus

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-07-07 17:12

Skulle jeg starte, så blev det med navnet www.virusrens.dk
Sku da ikke malwarecheck , det kan gl. olsen da ikke huske og forstå, så se at oprette virusrens og vidrestil alle fra malwarecheck der over
virusrens.dk 80,- 36,-
slipforvirus.dk 80,- 36,-
friforvirus.dk 80,- 36,-
http://www.netsite.dk/produkter/domaene.html
I øvrig en god side, men mangler lidt rød/festlig farve i toppen, feks. en frame: Hvem er vi/jeg, og hvad drejer det her sig om.
Kunne også godt bruge et link mellem de andre, der hed feks.:
Det skal du gøre for at holde din computer ren (Virus fra døren)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dior

Dato : 09-07-07 18:05

En god idé med et nyhedsbrev af og til,og så endda et på dansk.Det vil jeg glæde mig helt vildt til

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 18:19

ved du hvad pallebhansen - selv gl olsen kan finde ud af at tilføje under foretrukne/favoritter

Citat
virusrens.dk
slipforvirus.dk
friforvirus.dk
.............. never

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 09-07-07 18:26

@ mirit.dk

Det er da meget muligt at de fleste kan finde ud af at tilføje til foretrukne. Men søger man på google efter antivirus, er malware ikke det første der dukker op

Er problematikken netop ikke at der ikke er nok mennesker der kan finde siden af sig selv?

Vh Claus

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-07-07 18:27

Personligt tror jeg aldrig at det ville kunne blive sikekerhedsforumET - det er jo bare et phpBB forum der er klasket op på et domæne... det kan alle og enhver jo gøre på et par minutter...

Jeg ville tro - hvis det nogensinde skulle blive til en success - at du skulle gøre lidt mere ud af det og rent faktisk lave en rigtigt internet side - med f.eks dine tips, erfaringer, anbefalninger af god anti malware værktøjer osv... måske en top 10... Det er dog smart med et forum - men man skal have mere end det...

Som refi skriver mener jeg også det er vigtigt at du fra din side linker til evt. værktøjer - eller at du selv har dem liggende på siden til download... det er noget folk kan huske når der ligger værktøjer der for en malware ramt er uundværlige...

men helt ærligt... et phpBB forum? det må du da kunne gøre bedre og mere spændene...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 18:38

Så så - rolig nu.....

Det er jo ikke afgjort at fordi man er dygtig til ene også er det til andet.....

Lad os nu ikke tage modet helt fra "vores" expert....

Hvad der kunne ændres er vi vist rimelig enige om - men derfra og så til at få det til at fungere - der er et stykke vej.....

Den med navnet er der flere der er inde på - det er nok rigtigt at navnet siger alt, men de fleste aner desværtre ikke hvad der ligger bag....

Har man problemer (hvad enten det er virus - popup - cookies osv) så er man "straks" inde på VIRUS.....

Ergo er det det "man" søger på - det varer lidt inden "folk" vender sig til at der er forskel.......

Men bliver navnet nævnt tit nok, og de rigtige steder - så skal det nok komme.....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-07-07 19:59

Jeg suger alle jeres forslag og ideer til mig .

Ang. phpBB : Det kan godt være, at det virker lidt "billigt" med et phpBB, men skal det gøres bedre, hedder det vel VBulletin. Og det koster https://www.vbulletin.com/order/ Btw, Spywarefri bruger et Snitz. Der foretrækker jeg phpBB.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 09-07-07 21:19

Du kan jo også la være med at være så flink her på Kandu.dk når vi har malware problemer og sende os over på din dejlige side.

Har selv brugt din side mange gange.

Mener du må gøre mere reklame for din side til alle de bruger som du supporter.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 21:37

hørt ocorner - men kandu er mere end vanedannende

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 09-07-07 22:16

Citat
men kandu er mere end vanedannende

Ja det har jeg d.s.v fundet ud af, kniber med nattesøvnen, nå der Pop-Up med mail "Ny kommentar hos kandu.dk."

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 22:23

kandu er sådan noget ambivalent et eller andet for det meste - men lige kigge ind skal man da

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-07-07 22:39

Citat
men kandu er mere end vanedannende

Sludder det er ikke mere vanedannende end man selv vil gøre det til.

Du ocorner kunne jo bare fjerne flueben enten i tråden her eller i din profil.

Det er straks meget værre med mirit.dk hun lider af kandufobi for slet ikke at tale om kandutipsfobi

Tag det ikke så tungt, men jeg kunne ikke lade være.

mirit.dk opfordrer jo selv til det

Og stl_s vil jo gerne have lidt opbakning

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 09-07-07 22:47

Ja men det får han da også, men det er jo nemmer at spørge ham her, en bruge hans egen sige

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 09-07-07 22:49
Kommentar
Fra : janing

Dato : 10-07-07 13:57

Ja, jeg høre jo ikke til de store eksperter.

Men jeg har da hørt lidt efter og selvfølgelig har jeg da også gemt linket til stl_s side.

Mit problem er bare, at jeg ikke rigtig kan finde rundt i siden, den er lidt svær for lille mig.

Men ideen med et nyhedsbrev, tror jeg ville hjælpe meget, også fordi det ville gøre at man oftere vil klikke sig ind og se hvad der sker.

Bare fortsæt stl_s, på et tidspunkt skal, vi der ikke har de store engelsk kundskaber eller ekspertise, jo nok lære at finde ud af det. Om ikke andet, så med lidt hjælp.

Hilsen Jan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-07-07 02:05

Der er kommet mange forslag, siden du stillede spørgsmålet, og jeg haft de små grå i sving det med navnet kan godt være et problem (vi er ikke alle lige så internationale som miritdk) mange aner simpelhen ikke hvad malware betyder ! Hvad med en rigtig indbydende hjemmeside, med et andet navn ? Lad forum beholde sit navn og link til forum i en vandret menu, med andre undersider, som foreksempel Downloads (det kan være gratis sikkerheds programmer, som du anbefaler) og eventuel links til online scanning, også en link med Tips og tricks, disse link kan udmærket føre til Malwarecheck, men hovedsiden bør have et andet navn, for at få flere brugere ind, på hovedsiden kan du så have en tilmelding (og framelding) af nyhedsbreve, og orientering om hvad der rører sig på sikkerheds fronten, det med nyhedsbreve tror jeg i lighed med flere andre, vil være en god ide og i brevene skal der så være link til nyheden, enten på hovedsiden eller i forum alt efter, hvor du nu har lagt nyheden, navnet har jeg ingen bud på, men det bør være et navn, som appelerer til det brede publikum, nørderne har sikkert fundet Malwarecheck allerede

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-07-07 08:32

prøv at slå malwarecheck og malware check op på google under dansk søgning - ikke ringe at ligge så langt oppe

jeg synes navnet er helt ok så folk ikke sidder fast i at alt er enten spyware eller vira .

nyhedsmail er der bred enighed om så det bliver vel sådan

mal på fransk betyder skidt, dårlig, dårlige, hårdt, ilde, dårligt, ondt, slet, grimt

malware (Engelsk-Dansk)
(edb, software med ondsindet kode, som fx virus, trojanske heste, orme) malware (fx malware is short for "malicious software" and refers to software programs designed to damage or do other unwanted actions on a computer system).

navnet kan stort set ikke dække bedre

Hvad mange ikke endnu har enten opdaget eller bruger - er at forummet ikke kun er hjælp fra malwarecheck til bruger - men også bruger til bruger - plus der er plads til debat - det ville sikkert hjælpe hvis nogen gad - ville - bruge disse funktioner

tips og tricks ??? MEN faktisk findes den allerede under BRUGERNES TIPS

btw - MON IKKE MALWARE EFTERHÅNDEN ER TRÆNGT IND

Brugere har rig mulighed for at spørge under kategorierne og lægge tips osv - hvis man lige gennemgår punkterne

Mere indbydende side ????? Hvad er det der ikke er indbydende - ???? - det er vel vigtigst at siden er informativ og der er hjælp at hente ???

Flere synes det er lidt svært at finde rundt - det kunne måske laves anderledes - dog brugerne synes at finde ud af det efterhånden

(eller er det bare spindesiden der har nemmere ved det ????)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-07-07 08:35
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-07-07 10:28

Er navnet/ begreget malware slået fast ? Hvor er det slået fast uden for forummet Malwarecheck ?Jeg har spurgt på min arbedjsplads, blandt kolleger om de ved hvad malware er, ikke en eneste gættede rigtig, med en indbydende side mener jeg, noget farver og billeder, hvem står bag og hvad arbejdes der med i forummet Malwarechesk, det meste kan allerede nu læses i forummet, det jeg forestiller mig, med det jeg skriver er en velkomst side til hr og fru Jensen, som godt ved hvad computer virus er, og alt skadelig computer kode dækkes af ordet virus, ikke malware det er kun brugere som allerede er på diverse forum, som ved hvad malware dækker

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-07-07 10:37

Citat
nyhedsmail er der bred enighed om så det bliver vel sådan
er du medejer af Mawarecheck ?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-07-07 15:01

Citat
er du medejer af Mawarecheck ?

Jeg tror du har fat i noget dér..

I øvrig finder det lidt besynderligt, at Stl_s søger kritik, men når folk forsøger at fortælle hvad de tror kan være årsagen til den forholdsvise lille interesse, så fregner DU Mirit helt ud.. Især svarene til refi og pallebhansen giver mig et billede på nethinden, af en lille agressiv terrier med underbid

"Malware" ville jeg aldrig have regnet ud har noget som helst at gøre med virus og andet snavs. Jeg har sådan sporadisk spurgt mennesker i min omgangkreds hvad de forbinder med ordet, og ikke en eneste vidste hvad det dækkede..

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-07-07 15:39

Lad det lige være slået fast, at der kun er en ejer af Malware Check, og det er mig.

Mht til navnet, så var jeg også i tvivl da jeg lavede det. Men virkeligheden er, at virus stort set ikke findes mere, så malware er den korrekte internationale betegnelse for internet skidt. Det giver nok lidt problemer i søgemaskinerne, men det gjorde Spywarefri vel også, og der kunne folk jo godt finde ind alligevel. De har jo faktisk været stærkt medvirkende til, at ordet og betegnelsen blev kendt af flere.

Jeg har endnu ikke besluttet mig for hvad jeg gør ved evt navneforandring - ændret link henvisning osv.

Jeg er utroligt glad for alle jeres gode råd, men men alle skænderierne syntes jeg ikke er konstruktive. Jeg skal nok snart give response på det hele, og så vil jeg starte arbejdet med de ændringer der skal foretages.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 15:47

Lad fornuften råde

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-07 01:34

En buket roser herfra - - - - - - - - - øv der er ikke en blomst blandt Kandu smiley det jeg ville sige er, du har en rigtig indbydende forside nu jeg er ikke inde for at se så tit, hvornår har du ændret http://www.malwarecheck.dk/ kunne du bare slippe af med det der gyselige navn malwarecheck = udenlands - uforståelig for almindelige mennsker - lyder kedelig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-07 09:34

altså o.v.n ... http://www.malwarecheck.dk/ har eksisteret lige så længe som forummet der normalt linkes til for nemhedens skyld http://www.malwarecheck.dk/forum/

Malware er da ikke så tosset - eller rettere slet ikke tosset - da det netop dækker alle former for skidt og snavs - mon ikke bare du skal vænne dig til det ??? - hvis du slår malware op lige meget hvor i en søgemaskine kan du da se det er ganske almindeligt

Desuden er det lige så "udenlandsk" som spyware etc - denne herlige edb verden

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-07-07 10:15

Så er det vist ved at være lukketid. Der er kommet mange gode konstruktive ideer og input, og det vil jeg gerne sige jer tusind tak for. Jeg har lavet en del ændringer, for at forbedre overskueligheden, og vil lave lidt flere. Jeg er lidt mere tydelig med, hvad ordet malware dækker, så jeg håber at det kan hjælpe på forståelsen.

Mht til ordet malware, så kan jeg se at en del nyhedssider bruger det, så det er nok et spørgsmål om tid, før flere lærer det at kende.

Nyhedsbrevet bliver som sagt lavet, og jeg overvejer en tilhørende hjemmeside.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-07 10:32

Har skam også hjulpet....

Lige på falderebet....

HUSK at linke til din side ved ENHVER given lejlighed.....

Det "printer" ordet fast i folks hukommelse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-07 11:08

Det vil vare mange år før computer brugere, får malware har du nogensinde oplevet en kollega eller andre komme for at få hjælp, han/hun har fået malware på computeren, nej vel, VIRUS dækker alt skadelig kode på computere, senest bemærket da computer virussen blev 25 år forleden, jeg hørte tydelig DR jounarlisten omtale spyware, malware med mere som VIRUS erkendt det eller lad være, ingen almindelige mennesker kunne finde på at søge på "fjerne malware" jeg forsøgte at søge på på "fjerne virus" (malware er under den betegnelse hos os almindelige computer brugere) af mere kendte sider har jeg set Eksperten.dk - Spywarefri.dk - TDC sikkerheds sider - Virus112 (bemærk navnet ) - ComOn.dk - Computerworld.dk - Tweakup.dk - Arlet.dk - It-svar.dk - Nettips.dk - Hardwareonline.dk, jeg er nået til side 15 og gider ikke lede længere, jeg fandt ikke Malwarecheck en eneste gang på denne søgning, forsøgte så med "fjerne spyware" ikke bedre jeg stoppede på side11, Malwarecheck var ikke nævnt, hvordan vil tiltrække nye brugere stl_s når din side ikke kan findes ? Du kan måske hente nogen brugere fra andre fora som hører om siden og vil se hvad det er, men nye brugere kan kun finde din side hvis de hører om den et andet sted, glem det der med at en eventuel ny bruger skulle finde på at søge på "malware" , virus kom først og malware er en virus hos almindelige computer brugere et eksempel fra en fra min omgangs kreds, jeg havde endelig fået manden overbevidst om at XP firewallen ikke var nok som eneste sikkerhed og hjalp ham med at instalere TDC sikkerheds pakken (det skulle være dansksprog) vi fandt ingen virus, men en del spyware og måske malware øhh jeg bliver vist nødt til at slå ordet op, sidder og bliver i tvivil, hvad er det nu malware dækker, som ikke dækkes at kendte ord som spyware og virus, jeg slår lige ordet op: http://da.wikipedia.org/wiki/Malware min konklusions er malware er virus, bare et nyt mere eller mindre ukendt ord og hvis du vil tiltrække nye kunder som ikke færdes hjemmevant i diverse sikkerheds fora, så sørg for at siden kan findes ved en ganske almindelig søgning!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-07-07 11:21

Jeg er ikke enig o.v.n.

http://www.virus112.com/dk/news/hackere_og_angreb/hackere_kan_blive_millionarer_for_1.200.html

og

http://www.computerworld.dk/art/39385?cid=2&q=Sikkerhedssoftware&a=cid&i=2&o=23&pos=24

Bare et par eksempler, fra nogle af dem du selv nævner

Iøvrigt har jeg ændret formålsteksten (den under Malware Check i toppen af forum) til at det er virus og spyware det handler om. I de portaler hvor jeg er inde, har jeg selvfølgelig indlagt søgeord som virus - spyware - firewalls osv. Så jeg tror nu på, at folk nok skal finde frem til MC alligevel. Det håber jeg da, for jeg kan ikke overskue at skulle ændre navn nu.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-07-07 11:23

Og folk fandt jo Spywarefri, selv om det ord heller ikke var kendt den gang.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-07 11:25

mal på fransk betyder skidt, dårlig, dårlige, hårdt, ilde, dårligt, ondt, slet, grimt

malware (Engelsk-Dansk)
(edb, software med ondsindet kode, som fx virus, trojanske heste, orme) malware (fx malware is short for "malicious software" and refers to software programs designed to damage or do other unwanted actions on a computer system).

bare lige for at gentage mig selv

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-07 11:32

Så tager vi da en gentagelse mere....

JO OFTERE DET BLIVER NÆVNT - JO MERE KENDT

Såre simpelt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-07 11:35

nå ja - min kusine kalder da også sin pc for edb-maskine endnu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-07 11:35

Så din underskrift skal ikke være

Stl_s

Men

Stl_s
http://www.malwarecheck.dk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-07 12:00

Refi er nok inde på noget der Miritdk du glemte hvad mal betyder på russisk stl_s jo med tiden finder brugerne ind på siden, vi anbefaler den da at jeg så ikke kan finde din side på de første 15 siders søgeresultater, det bliver du nødt til at rette, for vi søger vel på dansk eller ??????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-07 12:03

Citat
min kusine kalder da også sin pc for edb-maskine endnu
er det ikke lige hvad den er ? Elektronisk Data Behandlings Maskine ved du hvad PC står for

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-07 12:06

PC = Personal Computer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-07 12:16

Det ved jeg da godt Refi det var Miritdk som skulle svare, brugeren slynger om sig med fremmedord på mange sprog, jeg for at følge med

Godkendelse af svar
Fra : stl_s

Dato : 25-07-07 20:53

Der er allerede en mærkbar stigning i trafikken.

Endnu en gang, tusind tak jer alle, for jeres gode ideer og input (selv om jeg sikkert ikke bruger dem alle).

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 21:41

Selv tak.....

Og pøj pøj med projektet....