/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Trådløs forbindelse
Fra : tararam
Vist : 644 gange
40 point
Dato : 02-07-07 21:44

Efter at have installeret windows på min bærbar var jeg forundret over at den fandt min trådløse router med det samme. Hvor sætter man password ind, sådan at det kun er min private bærbar og ikke andre der kan bruge min router uden tilladelse.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 02-07-07 21:46

Du skal ind i opsætningen af Routeren og kryptere den med en kode - jo før jo bedre!

Clou

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-07-07 21:56

Har du prøvet at tilslutte til din router med den bærbare.

Altså marker din router >tilslut
Hvad sker der så.

Kommentar
Fra : kbloch

Dato : 02-07-07 23:15

Hej tararam
Kunne du ikke lige skrive hvilken router du har, så kan jeg helt sikkert hjælpe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-07-07 01:20

Angivelse af MAC-adressen som adgangsbetingelse vil også være MEGET fornuftigt.

Vi er nødt til at kende navn og model på din router.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 03-07-07 07:53

Hej, det er en
ZyXel P2602HW trådløs

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 03-07-07 09:22

Forbind til dit trådløst.
Åben din webbrowser og skriv: 192.168.1.1 - der kan du ændre indstillinger

Accepteret svar
Fra : kbloch

Modtaget 40 point
Dato : 03-07-07 12:14

Hej igen

Det er bedst at benytte kabling mens du ændrer routeropsætning...

Men ellers har pewpewlaz0rz ret.

Hvis der ikke tidligere har været ændret i opsætningen af din router følger her en opskrift.

Åbn Internet Explorer (eller anden browser) og skriv http://192.168.1.1 i adresselinien
Der kommer nu en boks hvor du skal angive brugernavn og kode.
bruger: admin
kode: 1234

Du vi så blive bedt op at angive ny kode. Gør dette da den gamle står i manualen..

Klik nu på punktet "Wireless Lan"
Angiv et navn til din trådløse forbindelse i feltet" ESSID" - samme navn skal tastes i konfigurationen i windows senere..

Vælg "Yes" i feltet "Hide ESSID" - Dette sikrer at kun dem som kender navnet på dit trådløse netværk kan se det.

Vælg "Enable" i feltet "WEP Encryption" og angiv herefter en kode på 10 cifre i felterne under.
Du kan benytte bogstaverne a-f og alle tallene.

Klik nu på "Apply"

Dette er den mest basale sikkerhed på en trådløs forbindelse. Hvis du vil opsætte yderligere kan du læse menualen til din router her:
http://dl01.zyxel.com/DownloadLibary_ShortName/P-2602HW-61C/user_guide/P-2602HW-61C_3.40.pdf

Nu skal din computer opsættes til din trådløse forbindelse. Jeg går ud fra du bruger Windows XP...

Klik på ikonet for trådløs forbindelse ved siden af uret.
Klik på "Skift avancerede indstillinger"
Vælg fanebladet "Trådløse netværk"
Vælg "Tilføj"
Indsæt navnet på din forbindelse (ESSID)
I netværksgodkendelse vælges "delt"
Datakryptering sættes til "WEP"
Fjern flueben i "Denne nøgle angives......"
indtast koden til forbindelsen 2 gange
Klik "Ok" 2 gange og maskine skulle koble på det trådløse netværk...

Mvh
Kbloch

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 18-08-07 08:37

Tak for svaret kbloch.