/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Huskøb
Fra : Jimmy17
Vist : 660 gange
100 point
Dato : 30-06-07 21:08

Hey derude

At forestille sig man køber et hus kontant til 500.000.

Hvilke udgifter vil man have ved at skulle bo i sådant hus?

Skulle gerne have alt med.
Forstiller sig det er 90 kvm stort

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-06-07 21:12

Ejendomsskat og forbrug, samt vedligehold.
Forsikring.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-06-07 21:14

Renten du kunne få for de 500.000 skal vel også iberegnes.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 30-06-07 21:14

Ville gerne have nogen ca beløber

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-07 21:17

Det kommer da meget an på hvilken kommune du vil bosætte dig i

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=117661&chk=201361

http://www.workindk.dk/Ejendomsskat

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-06-07 21:19

Og antal personer boende i huset.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 30-06-07 21:21

Kun 1 person

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 30-06-07 21:58

Kun gæt her.
Forsikring ca 6.000 Kr.
Varmeregning 15-20.000 Kr.
El 8.000 Kr.
Vand 1.500 Kr.
TV licens telefon internetforbindelse m.m.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-07 22:07

Citat
At forestille sig man køber et hus kontant til 500.000.
Forstiller sig det er 90 kvm stort

Det bliver med en ENORM varmeregning.....

Hvor havde du forestillet dig at finde det - medmindre det er faldefærdigt....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-07 22:17

Teil manglede ejendomsskatterne.

Hvor i landet havde du tænkt dig at købe det hus?

Det er ikke muligt for mig at kunne svare dig korrekt.

Det kommer meget an på husets stand og beliggenhed. Vedligeholdelse og evt. transport skal du også tænke på.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 30-06-07 22:17

Derfor teksten "At forestille sig"

For at have noget at gå ud fra

Kan også sige en mill - var bare for at have et udgangspunkt :)

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-06-07 22:30

Ejendomsskat
Forsikring
Renovation
El
Vand
Varme
Vedligehold

Ingen af delene kan der sættes pris på efter de oplysninger du giver.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 30-06-07 22:42

Hvilke oplysninger skal der bruges, for at kunne udregne?

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 30-06-07 22:43

Her er vores budget på et hus vurderet lige omkring 1 mil - salgspris ca 1½ mil
Ejendomsskat 7.200
Fyringsolie 8.000 (det er meget lavt i.f.t. andre)
Skorstensfejer 600
Service fyr 350
Vej, kloak 3.000
Vand 1.400
El 8.800
Ejendomsforsikring (brand + bygningskasko): 2.100

Desuden forrentning af købesummen (mistet rente eller terminsydelse): 5-7%

Og så rep og vedligehold, have, tv (er det 'hus'?), havefester, .....

Finder du et hus til ½mil (hvor mon det er?) er ejendomsskatten nok mindre. Rekvirér en gratis salgsopstilling eller to fra en ejendomsmægler. Der står ofte mange af udgifterne.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 01-07-07 08:24

det kan siges ret kort. du sparer prioritetsudgifterne, men mister også dit rentefradrag. der er ikke ret mange penge sparet ved at gøre det på den måde. til gengæld skal du langt ud for at finde et hus til den pris, især hvis det skal være beboeligt. så hvis du ikke har bil kan du lige lægge udgiften til det oveni.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-07 08:31

Jo ude i det vilde vesten/jylland koster huse ikke ret meget.
Der er udgifter til bil større end til hus.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 01-07-07 13:22

Trimare, hvilket rentefradrag mener du?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 01-07-07 13:26

Det er ganske rigtigt Teil.

Ganske vidst er det ikke boliger af topkvalitet, men med lidt
fingerfærdighed er der faktisk nogen ganske udemærkede huse.
Prisen på landet er også lidt lavere, og jeg søger netop hus på landet.
Dog ikke for langt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-07 16:07

Find et billigt hus på landet, blæs på om oliefyret er udtjent.
Det holder prisen nede.
Køb et stokerfyr til under 30.000 og du har den billigste
varmekilde.
Skaf dertil et solvarmeanlæg til 25.000 det forsyner dig med
varmt vand i mindst 6 måneder.

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 13-07-07 18:20

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Sine-83

Dato : 23-10-07 09:53

Det kan sagtens lade sig gøre at finde et hus til den pris i jylland. Lige nu har vi kig på et til 575000 (250 kvm) og jo, det er beboeligt=:) Vi kan sidde i det for ca 3200 (ren "husafdrag") Hvis vi vælger afdragsfri kan vi faktisk komme helt ned i 1400 kr. pr. måned! Og så er det jo ingen sag at få penge lagt til side så man kan sætte lidt i stand hen ad vejen... Desuden ligger der brænde nok derude til minimum 2 år, så varmeregningen er så go som den kan være. Det skal så os siges at det er en god bekendt vi køber det af, så vi får det lidt billigere end ellers. Men det kan sagtens lade sig gøre, alt efter hva man kan "holde til" at bo i selvfølgelig. Jeg foretrækker at der er noget at lave. Kunne aldrig finde på at købe et total renoveret hus, for det er der jo ingen udfordringer i=:)