/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows vista
Fra : OleP
Vist : 465 gange
100 point
Dato : 30-06-07 09:54

ARGHH....hjælp...det er da lige til at få lange n..... af....
Jeg har købt en bærbar hvor der uheldigvis er installeret windows vista....og når jeg så vil starte feks. kais power goo....så lukker den bare uden videre og uden forklaring programmet ned...jeg kan intet gøre?....hvad er det lige der sker for windows vista....den skal da ikke bestemme hvad jeg vil starte eller ej.....jeg har allermest lyst til at slette harddisken og installere XP igen...
Nogen der ved hvad der kan være vistas problem??
Hilsen Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-07 09:58

Citat
den skal da ikke bestemme hvad jeg vil starte eller ej.....jeg har allermest lyst til at slette harddisken og installere XP igen

En udmærket ide det næste år frem i tiden.....

Vista er vist ikke til meget mere end emails i øjeblikket......

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 30-06-07 09:58

har du checket om kais power goo i det hele taget kan køre på Vista ?

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 30-06-07 10:03

Hejsa..nej det har jeg sådanset ikke...men det undrer mig lidt den bare lukker det ned uden forklaring til brugeren og ejeren...altså mig...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-07 10:05

Hvorfor undrer det.....??????

Det er MEGET få programmer der ikke direkte er lavet til Vista - der virker ordentlig......

Hvis de endelig gør kræver de opdateringer.....

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 30-06-07 10:07

okay...kan godt se hvor det bærer hen....tror lige jeg finder min XP frem fra gemmerne...det er da bare irriterende at man skal have alt det bøvl hver gang man får en nye windows installeret..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-07 10:11

Så vidt jeg erindrer hører programmet vist også til i museumsafdelingen.....

Blev det ikke lavet til win95 ?????

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 30-06-07 10:11

du skal også lige passe på, hvis du tænker på at installere XP, da der på flere "Fødte" vistamaskiner, ikke er lagt drivere til xp ind

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 30-06-07 10:13

ok...kan godt se jeg skal tænke mig om og passe lidt på...og jo det var et program der var lavet til win95...men jeg har skrevet forkert...den version jeg har hedder kais super goo og er en nyere version

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 30-06-07 10:14

jeg ville nok vælge at køre med begge (vista + XP).
at lægge Vista ind efter XP er meget let, men XP efter Vista kan være tricky, så vær sikker på hvad du gør.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 30-06-07 10:15
Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-07 10:17

Og så har vi vist lige lært at dualboot fjerner muligheden for gendannelse - såååååå

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-07 10:20

En "ren" XP installation er nok at foretrække......

Så ved du også hvad de næste dage skal gå med - nemlig driversøgning på nettet

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 30-06-07 10:21

ville ønske jeg kunne give jer begge points...superhurtigte gode svar her lørdag formiddag...

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 30-06-07 10:24

Sådan er vi bare

Det er helt din egen afgørelse....

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 30-06-07 10:28

det ender med en ren xp installation igen...og mange timers driver-jagt....mange tak for jeres hurtige svar...både hcma og refi...
Hilsen Ole

Ps rigtig god weekend til jer begge...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-07 10:29

Her er tippet vedr. dualboot

http://www.kandu.dk/tip16246.aspx

Godkendelse af svar
Fra : OleP

Dato : 30-06-07 10:30

Tak for svaret refi...og til dig også hcma.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-07 10:31

Selv tak....

Og god fornøjelse med XP......