/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Fjerne spyware og virus ?
Fra : o.v.n.
Vist : 570 gange
200 point
Dato : 29-06-07 15:17

Dette er et generelt spørgsmål, ikke fordi det er aktuel for mig lige nu. Når der kommer et spørgsmål, om en spy eller virus, som en bruger gerne vil af med, så foreslås der næsten altid HijackThis, hvorfor ikke fjerne problemet først og checke med HijackThis bagefter, om alt er væk ? Jeg holder Kandu pause nogle timer, og håber at blive meget klogere i aften

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 210 point
Dato : 29-06-07 16:00

Det er jo ikke altid du ved hvad der skal fjernes, og så kan HijackThis måske vise hvilke værktøjer der skal køres, til netop den/de infektioner.

Det er vel lidt smartere at sætte ind med special værktøjer fra starten, og få det fjernet ordentligt. Alternativet kunne være at køre 5 scannere, og som måske ikke en gang fjerner problemet alligevel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-07 18:12

Vel talt.....

Man skifter heller ikke dæk fordi bilen ikke vil starte.....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-06-07 18:23

Nu kan det jo aldrig skade at tage en tur ekstra med Hijack. Når man nu alligevel har mistanke om noget er galt, så bruger man alligevel en masse tid på at få renset ud i systemet.
Der er ingen let løsning når det er gået galt.

Jeg så et skilt på min arbejdsplads, som måske kan give stof til eftertanke:
Citat
Der er aldrig tid til at gøre noget rigtigt første gang;
Men der er altid tid til at lave det om igen!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-06-07 00:24

Citat
Det er jo ikke altid du ved hvad der skal fjernes
måske ikke, men spørgeren har da obseveret at et eller andet er galt, når spørgsmålet stilles, og man skal være ekspert for at vide hvilken program der egner sig til en linje i Hijackthis, men det er måske lettere når man ikke har computeren foran sig, sådan en log viser jo hvad som rører på sig
Refi hvad har hjulskift med sagen at gøre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-07 08:31

Citat
Refi hvad har hjulskift med sagen at gøre

Intet.....

Det var blot til sammenligning -

Citat
hvorfor ikke fjerne problemet først og checke med HijackThis bagefter

Det kræver du kender diagnosen for at løse problemet......

Det er den du som regel finder med HijackThis......

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-06-07 09:31

o.v.n. HijackThis er selvfølgelig ikke et "must". Kommer en bruger og har et problem med f,eks "DriveCleaner", kan man forøgsvis foreslå at køre SuperAntiSpyware. Det kan være at det løser problemet, men det er ikke sikkert, og så kan HijackThis komme ind i billedet, så brugeren kan få den rigtige løsning.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-06-07 12:25

Tak for svaret stl_s. jeg blev klogere jeg har haft en toolbar (sikkert en jeg selv har instaleret) der bliver ved med at være rester af den, måske sætter jeg en log ind i et andet spørgsmål

Kommentar
Fra : stl_s