/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hvor kan jeg lege med aktier?
Fra : Sofuzz
Vist : 1293 gange
100 point
Dato : 29-06-07 11:42

Hej, ved du hvor jeg kan investere i aktier/obligationer? jeg har 30000.- til projektet

Jeg har hørt nogle eksempler på folk der har tjent helt godt på de rigtige investeringer! men da jeg er helt grøn på området, vil jeg høre hvordan/og hvor jeg starter forsigtigt op.

eller er det mere sikkert at spille lotto? hehe

God weekend, og god sommer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-06-07 11:44

Via din bank, hvis du har netbank så handler du den vej.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-06-07 11:46

Du kan blive medlem her og få information
om aktiehandel.
http://www.shareholders.dk/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-07 11:53

Citat
Hej, ved du hvor jeg kan investere i aktier/obligationer? jeg har 30000.- til projektet

Citat
men da jeg er helt grøn på området,

Snak du med din bank - med mindre du bare vil af med pengene...

Det er ikke legetøj - og der er ingen fortrydelsesret......

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 29-06-07 12:12

En lille anden konstruktion som et forslag, også som investering.

Sæt ca 55.000 ind på pensionsordning ( 43.000,- i år og resten næste år)

(men så er pengene bundet til du er 60 år, men en aktieinvestering skal også se over en årrække
efter min mening minimum 5 år.)

træk dem fra i skat og få skattepengene tilbage, herefter har du netteo brugt de 30.000,-

det vil sige du har 55.000,- at investere for, som er lidt mere reelt at investere et sådan
beløb. Det koster for meget at investere småbeløb med grundgebyr )

Start med bankernes investringsforeninger før du går i aktier, medmindre du har en speciel interesse i et firma, eller stor tillid til lederen i firmaet.

god fornøjelse, håber ikke det med skatten er uoverskueligt

/ Henrik

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-06-07 13:10

Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 13
- Annullerede 17
- Slettede 0
Ialt 32

"Hvor kan jeg lege med aktier?"

- har du overvejet at bruge pengene på efteruddannelse?

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 29-06-07 13:15

Hvis du ikke har erfaring med aktier og ikke har nogen uafhængig god rådgivning at trække på så hold dig fra det indtil videre.

Din bank er ikke uafhængig rådgivning !!!!

Begynd at læse om emnet på nettet og i aviser og når du så på et tidspunkt hvor du ved noget om risiko vurderinger, investeringshorisont, din egen risikovillighed osv osv ja begynd så forsigtigt.

Aktier er ikke lotto hvis man ved hvad man gør men det er heller ikke uden risiko.

VH

Accepteret svar
Fra : ipl2000

Modtaget 100 point
Dato : 29-06-07 19:58

prøv www.etrade.dk

har selv tjent mange penge på aktier de sidste 4 år.. men tænk dig godt om

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 29-06-07 22:47

besøg www.euroinvestor.dk
læs nogle artikler og følg debatten, det er et godt udgangspunkt.

Mvh.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-06-07 23:07
Godkendelse af svar
Fra : Sofuzz

Dato : 30-06-07 09:13

Tak for svaret ipl2000. Tror jeg alligevel holder næsen for mig selv, det er nok dumt at begynde på når jeg ikke ved så meget om sagen! men tak for svaret

Kommentar
Fra : ipl2000

Dato : 01-07-07 22:39

Da jeg startede vidste jeg heller ikke noget..og det gør jeg stadig ikke. Men det vigstigste som jeg ser det er at købe i et firma man kender og IKKE at købe og sælge hele tiden. Invester og "glem" det. Selv om man taber noget på kort sigt. Et det de rigtige firmaer vil de mad garanti stige med tiden. Men 30000 kr er nok i underkanten, men bedre end intet. Jeg startede med at købe FLS aktier for 111.000 kr . Efter 3 dage havde jeg et tab på 20.000. Men jeg beholdt dem og nu har de en værdi på 868.000..det er ok på 4 år. Er det ikke? FLS stiger stadig og er et firma du skulle investere i. Og måske Rockwool.Siden jeg købte Rockwool er de steget 636% På 3 år.. men disse stigninger kan naturligvis ikke fortsætte. Men i et langsommere tempo sandsynligvis.

Kommentar
Fra : hejdmig

Dato : 06-07-07 19:15

hej, jeg vil anbefale dig, hvis du har pengene, istedet for en opsparing, så vælg noget sikkert, som danske bank, men lad dem stå, det skal nok give noget igen, eller investeringsforening, på lang sigt vil du tjene, måske ikke meget, men du taber nok heller ikke det store, hvis du køber en pakkeløsning fra nordea eller danske bank

Kommentar
Fra : Copyjam

Dato : 17-08-07 21:36

Tommelfingerregel:
Invester aldrig noget du ik kan undvære..