/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Diasscanner - Set TRP mode?
Fra : Sygate
Vist : 1036 gange
185 point
Dato : 25-06-07 22:23

Jeg prøver at installere et diasscanner program der skal bruges i forbindelse med Photoshop.
Når jeg har installeret og kører programmet, går det i stå når jeg skal til at scanne med beskeden:

Could not set TRP mode.

Nogen der hvad jeg kan gøre ved det?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 195 point
Dato : 25-06-07 22:27

Hvad med at scanne i almindelighed, uden om Photoshop???

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-06-07 22:43

Nårh ja. Men så siger den at der ikke er en scanner installeret.
Men jeg når en del længere med photoshop.

Iøvrigt er det TPR mode og ikke trp

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-06-07 23:07

Du skal bruge et installationsprogram, som duer til dit styresystem. Hvis det er et nyere windowssystem skal du måske også have administratorrettighede under installationen. Måske skal der også restartes undervejs. læs installationsvejledningen til scanneren.
Du får den ikke til at køre under photoshop før den kan køre under det tilhørende program.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-06-07 23:58

Du prøver at scanne på en netværks-scanner, sæt den direkte til din computer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 26-06-07 12:25

Jeg fatter det ikke. Jeg har lige hentet et andet scannersoftware program som jeg sagtens kan få til at virke uden om photoshop. Men lige nøjagtigt Silverfast som er det bedste kan jeg ikke.

Det er som om jeg ikke ved hvor "Target" skal ligge når jeg installerer det.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 26-06-07 17:16

Tak for hjælpen. Jeg prøver mig frem. Det har åbenbart noget at gøre med at jeg bruger SCSI og ikke USB.