/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Sus i højtalerne
Fra : Yatowi
Vist : 695 gange
100 point
Dato : 25-06-07 17:40

Jeg har lige købt en ny pc. En HP 6027. Efter installationen tilsluttede jeg mine højtalere, et sæt fra Creative med sub. Nu er der en susende lyd på, som man måske kunne lære at leve med, men den irriterer mig. Jeg anvendte de samme højtalere på den gamle pc uden problemer af nogen art. Er der nogen der ved hvad der kan gøres ??

Kommentar
Fra : karus

Dato : 25-06-07 18:09

Tjek dine ledninger.

et eller andet sted er der dårlig forbindelse.....

Iøvrigt super at du allerede i dit første spørgsmål har blacklistede brugere

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-07 18:29

Hans nabo?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-07 18:30

Besøg din ørelæge

Kommentar
Fra : Yatowi

Dato : 25-06-07 18:40

Har tjekket alle ledninger. Intet i vejen med dem. som jeg også skrev var der ingen problemer med den tidligere pc.
Er det for øvrigt et problem at jeg blacklister nogen ???

Kommentar
Fra : karus

Dato : 25-06-07 18:57

Det bestemmer du da selv, ser bare mærkeligt ud, og vil nok afholde nogen fra at svare.

Hvis det er aktive højtalere er der måske skruet for højt op på komputeren så signalet bliver for kraftigt.

Kommentar
Fra : Yatowi

Dato : 25-06-07 19:16

Hvad mener du med aktive højttalere ??

Kommentar
Fra : karus

Dato : 25-06-07 19:28

Hvis de har strømtilslutning har de egen forstærker og er aktive.

Dvs. du forstærker det signal der kommer fra komputeren.

Er det så for kraftigt kan det give omtalte sus.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 25-06-07 19:38

bliktuden forstår ikke at udtrykke sig når det gælder teknik.

Suset skyldes fuldt opskruet forstærker i højtalerne, samtidig med at der er skruet ned for computerens lydudgang.
Læs computerens manual. De små sorte er bogstaver, men dem har han måske blacklistet.

Kommentar
Fra : Yatowi

Dato : 25-06-07 19:59

Ok nu forstod jeg det. Tjekker det ud når jeg kommer hjem og vender så tilbage....

Forstår stadig ikke problematikken med blacklister

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-06-07 20:33

Nu kan man heller ikke forstå alt!
Men ja det er et tilpasningsproblem. Sæt dit lydkorts udgang til ca midt i niveauet, og skrue så højttalerne ned ca. til det samme.
Forsøg dig nu frem med indstillingerne.

Hvis du har skruet for meget ned for selve lydkortet, så er det jo lydkortets egenstøj du forstærker mest i dine højttaleres forstærkere. (Det er det der er det aktive, i modsætning til nogle højttalere uden forstærkning = passive).

Er der nu en klokke der ringer????

Godkendelse af svar
Fra : Yatowi

Dato : 26-06-07 16:56

Tak for svaret transor.