/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
trådløs internet
Fra : Mille35
Vist : 417 gange
100 point
Dato : 19-06-07 10:47

Jeg har en nyere Bærbar fra Dell som jeg ynder at tage med på camping , men det er desvære ikke alle steder endnu at der er trådløs internet
Kan man gør et eller andet så man kan koble sig på , evnt vi mobil eller et eller andet

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-06-07 10:49

Hvilken obiltelefon har du?

Mange mobiltelefoner ka nbruges som moden, men vær indstillet på at det ka nvære temmelig kostbart.

Du kan også købe et mobil modem hos 3, me nundersøg lige om der er dækning der hvor du skal bruge det
http://www.3webshop.dk/default.aspx?__link=ProductDetail&ProductGuid=5a431bfd-8a0f-4062-ac2d-d453a573610d&InfoMenuID=19EC3788-1788-4369-92A1-9330C81079A7

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 19-06-07 10:52

Hvis du tager på camping i DK og har en mobil telefon med GPRS modem kan du koble dig på. Det koster typisk 10 kr. pr. MB trafik. En kostbar affære, men hvis behovet er det så må man betale.

Du kan også ringe om med et mobilmodem. Så betaler du kun minut-takst men forbindelsen er som regel langsommere (i hvert fald hos TDC/Telmore).

Internet via mobil i udlandet bliver meget hurtigt meget dyrt. I sær GPRS da det i flere lande koster op mod 100 kr. pr. MB trafik.

Mvh
MacMadsen

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 19-06-07 10:58

min telefon er en helt ny nokia 6300

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-06-07 11:00

Så kan du bruge den som modem, når datakablet kommer i handlen om en uge eller så (Kablet hedder DKE-2).

Men undersøg priserne hos din udbyder, der ka nvære penge at spare på at købe en pakke med et vist antal MB.

Jeg kan f.eks fortælle at Sonofon har en pakke ti l25 kr. pr. måned der giver adgang til TV2 News og Tour de France, men det er som direkte streaming på mobiltelefonen og kræver en 3G telefon.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-07 11:08

blot lige http://www.hotspotcamping.dk/ - det er nemlig ikke alle der har hotspot men det går hurtigt så det er en god ide at undersøge alt efter hvor I skal hen.

Er det meget nødvendigt kan I jo lige smutte omkring en statoil der har hotspot

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-06-07 11:09

Det har McDonalds også

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-07 11:09

ps kender du den her ?? http://openwifi.dk/

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 19-06-07 11:25

du kan købe Mobilt bredbånd --> fri traffik

http://privat.3.dk/Mobilt-Bredband/

/CaiNe

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-06-07 11:31

Som nævnt tidligere så kontroller lige dækningen på 3 med fri trafik, for hvis du er udenfor 3's eget dækningsområde er der en roaming afgift på 3,75 pr. MB

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 19-06-07 11:33

Jamen skal man så ikk have en 3 Mobil ?
Når der kommer rep.på vpres kontor og har deres bærbar med har de en orangse rød dims de sætter på deres bærbar og vupti er de på nettet

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 100 point
Dato : 19-06-07 13:30

Med kortet hører der jo et abonnement, i grunden er det en almindelig mobiltelefon med et simkort, den er bare designet til at sættes i computeren og har ikke opkaldsfunktioner som du er vant til.

Den orange dims fungerer på samme måde, og er altså også afhængig af et abonnement

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 20-06-07 12:01

Tak for svaret Kortoververden.