/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke boote fra Recoverycd
Fra : Pigen2
Vist : 413 gange
50 point
Dato : 17-06-07 17:18

Jeg kan ikke få min pc til at boote fra Recoverydisk. Jeg har været inde og sætte den til at boote fra disk og det virker med alle andre cdrommer end Recoverydisken...
Er det andre måder jeg kan få lavet en reparation?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-06-07 17:25

Genstarter du eller lukker du helt ned.
Du skal jo lige holde øje med at du måske skal trykke på en tast i starten.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-07 17:27

Hvordan går det med dine billeder, tager du chancen nu, og reparerer uden sikkerheds kopi ?

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 17-06-07 17:28

Jeg har prøvet begge dele... Windows kan ikke starte, da der mangler en fil, så det er derfor vi skal bruge disken...
Når skærmbilledet "tryk på den vilkarlig tast for at starte cd'en" fremkommer, så trykker vi løs, men intet sker...

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 17-06-07 17:29

Hej Ove.

Nej, billederne er reddet! Vi flyttede harddisken over i en ekstern boks og lagde dem ind på den bærbare...
Tak for hjælpen i den anden tråd. Lukker den senere.

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 17-06-07 17:30

Problemet er løst...

Annuller spørgsmålet
Fra : Pigen2

Dato : 17-06-07 17:30

Løste selv problemet...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-06-07 17:30

Når computeren starter op................kommer der så lige lidt lys i dit keyboard.
har du et andet tastatur (helst et gammelt med ledning)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-06-07 17:32

Du isætter disken, og genstarter din computer, så skal den begynde at læse denne (Hvis du får valget harddisk eller CD, så gå ned på cd)
"og det virker med alle andre cdrommer end Recoverydisken" Nej det gør ej, det er ikke en rigtig bootning, den kommer kun fra start, uden at windows indlæses.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-07 17:33

Nu tør jeg så godt komme med mit vilde gæt: Bør det ikke kunne lade sig gøre at reparere den Windows fra Ubunbu live CDen ? Du må gerne blande dig e.c

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-07 17:34

I skal såmen bare indsætte recovery disken i drevet ...og lukke ned ..og derefter slukke HELT ..altså på kontakten på vægen ..det er ..eller tage stikket HELT ud ..vente 5.min. ..og så:

Tænde for Pc'en med recovery disken siddende i drevet

Dette kræver selvfølgelig at jeres Windows fra starten er sat op til at boote fra CD

...samt at BIOS har CD-ROM/DVD drevet sat op op som 1. boot device !

</MOLOKYLE>