/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvad kan jeg gøre ????????
Fra : Dumbo2
Vist : 631 gange
100 point
Dato : 17-06-07 12:30

Jeg har købt en jakke over nettet og overført penge til hans konto.
Desværre da jeg fik jakken var det en forkert og jeg mail’et til ham, hvor han skrive at jeg kunne bare sende den retur og få mine penge retur.
Men her 3 uger efter har jeg stadigt ikke modtaget mine penge og har mail’et til ham 3 gange, men han svare mig jo ikke.
Nu vil jeg høre om der er nogen der ved, HVAD KAN JEG GØRE FOR AT FÅ MINE PENGE IGEN ?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 17-06-07 12:33

Er det privat eller gennem en netbutik???

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 17-06-07 12:38

Det er gennem netbutik.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 17-06-07 12:41

Så har du 14 dages returret jvf. købeloven.

Hvilken butik er det?

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 110 point
Dato : 17-06-07 12:44
Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-06-07 12:46

Ja lad os lige få alle FAKTA på bordet, gerne med adresse, telefon, email og det hele.
Sådanne sælgere hader alt for megen opmærksomhed.
Så vi har sat nyt reb i galgen, så kom bare med fyren, han fortjener ikke bedre!

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 17-06-07 12:50
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-07 12:54

Bankoverførsel eller Dankort.?

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 17-06-07 13:14

Det var bankoverførsel

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-06-07 13:43

Banken skal tilbageføre uretmæssigt fratrukne penge.
Husk at gemme din postkupon da du sendte varen retur.
Du kan også gå til forbrugerrådet, og lade dem klare sagen.
http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/ehandel/e-handel4/
http://www.forbrug.dk/oss/22/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 17-06-07 13:59

har du pverført penge til hans konto så er der ikke noget at gøre jeg har selv miste 600 kr på den konto efter at ha handltet over QXL den sælger men egen butik skulle også ha pengen overført til hans konto og så fik jeg sendt min vare jeg har aldrig modtaget det og jeg har måette syde en hvid pind efter min vare

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-06-07 14:38

Jeg har skrevet en mail til ham via hans hjemmeside og gjort opmærksom på at han er samtaleemne på nettet, for uærlig forretningstaktik, - og vil opfordre alle herinde til at gøre det samme. ------ Hører gerne om det har hjulpet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-07 15:11

Bankoverførsel er den mest usikre måde at betale på.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-06-07 16:30

I lighed med det som stilkene har gjort, har jeg også sendt denne butik en mail. Så mon ikke han tænker sig lidt om!?!?!?

Og du Dumbo2, ryg ham for dine penge igen.
Ellers har både DR1 og TV2 forbrugermagasiner, som har vist sig nyttige!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-07 16:34

Citat
Jonatan.dk modtager betaling med følgende betalingskort; Dankort/VISA-Dankort, Mastercard, JCB, Visa og Visa Elektron. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Er du sikker på det var bankoverførsel. Han modtager jo dankort m.m.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 17-06-07 16:38

Han har 30 dage til at tilbagebetale beløbet, jvf. nedenstående link.

http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/mfl/sager/internete-handel/fortrydelsesret-vejl/tilbagebetaling/

Men prøv dog at ringe til det nummer, som er angivet på siden.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 17-06-07 17:02

Og ved nærmere gennemgang af siden kan jeg se, at han imod gældende lovgivning fratrækker portoen, når han udbetaler det skyldige beløb. Derfor har jeg sendt en anmeldelse til Forbrugerstyrelsen. Dem vil de gerne have for tiden, da de kører en kampagne for tiden på internetbutikkers manglende overholdelse at fortrydelsesretten.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 17:04

Har du husket at give dem dit kontonummer ??????

Jeg tror ikke på der er fusk i firmaet....

Citat
Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Jonatan.dk har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-07 17:08

Citat
Fortrydelsesret.

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. OVER TAPE VENLIGST IKKE DEN ORIGINALE EMBALLAGE UNDER PAKNINGEN. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen, dog fratrækkes den porto på 50 kr. som vi betalte da vi sendte varen til dig) til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. For praktiske detaljer - se punktet ''Reklamation og varereturnering''.

Reklamation.

Jonatan.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Jonatan.dk indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering.

Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Og det returnerede var naturligtvis efter sælgers ønske.

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 19-06-07 08:14

Hej.

Så er jeg tilbage igen.

Jeg er ikke ude på at slagte manden, men vil bare have mine penge igen.
Jeg har prøvet en del for at komme i kontakt med manden og der er ikke noget som er lykkes.
For 19 dage siden skrev han en mail til mig at han ville overføre min penge den dag, men dem har jeg ikke modtaget endnu.
Så var det jo jeg tænkte at det kunne være at man på Kandu.dk kunne fortælle mig, hvad jeg skulle gøre og der er kommet en del forslag som jeg vil prøve.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-07 10:05

Citat
For 19 dage siden skrev han en mail til mig at han ville overføre min penge den dag,

Så skrev han vel også at han HAVDE modtaget jakken retur...

Du har forhåbentlig sørget for at få en kvittering på posthuset at den er sendt retur.....

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-06-07 11:04

Det er ingen der snakker om at slagt manden, men han skal vel overholde lovgivningen???

Har også skrevet til ham nu... Den klovn.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-07 11:37

Citat
Den klovn

Det har du forhåbentlig ikke kaldt ham i brevet.....

Så tager det hele 14 dage extra...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-06-07 13:07

LOL.... Nej bare rolig... Pænt og sobert... Som altid.

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 19-06-07 16:53

Hej.

Jo jeg har gemt kvittering fra posthuset og jeg har hentet en registrering fra posthuset, så jeg kan se hvornår han har hentet den. Så alt det har jeg styr på. Samt har jeg skrevet en mail til ham igen i dag. Håber det hjælper denne gang.

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 22-06-07 13:04

HURRA så har jeg fået mine penge

1000 tak for hjælpen til alle.

Godkendelse af svar
Fra : Dumbo2

Dato : 22-06-07 13:08

Tak for svaret taliskoko.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 22-06-07 17:29

Kandu styrer...