/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Logon skærm
Fra : Fijala
Vist : 914 gange
300 point
Dato : 17-06-07 09:44

Sidder her ved min søns bærbare og den beder om en kode hver gang den starter windows op.
XP Pro SP2
Der er dog ingen kode da man blot kan taste OK. Samtidig er det den gamle klassiske logon skærm der er fremme og ikke den "nye" huritgskift af brugere. Når jeg så prøver at ændre dette i Administration af Brugerkonti under Skift måden, hvorpå brugere logger af og på, kommer der en oplysning der siger, at der er installeret et program for nyligt der har låst for velkomst siden og at dette skal fjernes først. Som en hjælp til dette nævnes en fil ved navn lwpdgina.dll som skulle relatere til programmet. Denne er placeret i C:\Windows\System32 og den er sidst blevet ændret d 31.05.05

Hvad er det dog for et program

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-06-07 09:48

Gå i kør - skriv: control userpasswords2 og tryk ok. Der ændrer du.

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 160 point
Dato : 17-06-07 09:59

komplet vejledning her:
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no48

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 10:23

Du har mere end 1 konto på maskinen (der er aktiveret)...

Gæstekonto ???????

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-06-07 11:37

Nope, alt det er afprøvet og det virker ikke.
Er der nogen der ved hvad lwpdgina.dll er for noget?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-06-07 11:51
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-06-07 11:54

http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-2481069.php prøv lige at læse denne tråd

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-06-07 12:22

Nu har jeg rodet og regeret i lang tid og efter at have deaktiveret og aktiveret gæstekonto adskillige gange og jeg ved ikke hvor mange log af og på og ligeså mange genstarter vil den nu pludselig logge på uden kode, men som standard på en konto som ikke findes ??????????????????
Dvs der er en administratorkonto (min søns) og der er lavet et helt anderledes skrivebord til med en masse gejl og tegninger som sådan nogen nanostuderende kun kan finde på
Nu logger den på med standard skrivebord og vil sågar præsentere en for XP. Så er jeg nødt til at logge af og i logon skærmen skrive admin istedet for administrator, så logger den på korrekt. Hvorfor kan den ikke logge automatisk på den. Under brugerkonti findes der kun en konto Administrator (Morten) og en Gæstekonto der ikke er aktiveret.

Miritdk kigger lige på dit link som jeg selv allerede havde været inde og smugkige på men ikke rigtig har læst på endnu. Tænk på at jeg er gæst i min søns bolig

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-06-07 12:24

Du har markeret en forkert konto

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 12:31

Eller under installationen af XP er det en anden der er registreret.....(administtrator)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-06-07 12:47

Total 2 konto

1 Administrator (Morten)
2 Gæstekonto ikke aktiveret. (der er ingen forskel i om den er det eller ej.

Når så man tænder pcen logger den på en anden konto Administrator hvor det hele ser ud som da den i sin tid blev installeret hvor du får et tilbud om at blive præsenteret for XP.
Hvordan det lige foregår er mig en gåde. Når den konto er logget ind kan jeg så se 3 konto
1 Administrator
2 Administrator (Morten)
3 Gæstekonto

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 12:51

Som sagt - det er en anden der har (registreret) XP..... Og er blevet administrator.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 12:52

Fjern Morten....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 12:53

Han må så bygge sit skrivebord op igen.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-06-07 12:55

Er det ikke en lidt trælst løsning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 13:06

Citat
Er det ikke en lidt trælst løsning

Jo - men det skulle I jo have tænkt på under installationen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 13:07

Du har 2 personer med administrationsrettigheder

Derfor ved XP jo ikke hvem det er der skal på......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 13:10

Så svært kan det vel heller ikke være at lægge lidt genveje på skrivebordet....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-06-07 14:31

Hvis du sletter den oprindelige konto, som er mortens, så ryger alle hans filer der ligger på skrivebordet, hans genveje mm, så det bliver han da nok sur over?

Du skal logge af, og logge ind som morten.
Fjern de andre konti, men lad bare gæstekontoen være.
Ændre nu mortens konto til at være uden password
Du skal gå ind i kontrolpanel og ind under brugerkonti, og derfra kan du slå mortens adgangs kode fra ved opstart
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-06-07 16:00

Er kørt hjem nu så jeg er ikke i nærheden af hans pc mere. Nu tager vi den altså lige fra starten uden alt for mange smarte tiltag og forslag.

Jeg har selv helt fra starten af installeret den med XP Pro, uden mere end en konto nemlig administratorkontoen og der har aldrig været oprettet mere end den ene. Det har så virket upåklageligt uden den mindste bøvl. Han er så sidste sommer flyttet til Århus hvor han går på Uni og studerer Nano. I det hus han bor i har jeg så installeret et trådløst netværk som bliver delt i hele opgangen og det er helt ok. Havde dog lidt ptroblemer dengang, men det hjalp i jo også lidt med tidligere.
http://www.kandu.dk/Spg94056.aspx

det problem løste sig jo ikke sådan lige men det lykkedes dog til sidst.
http://www.kandu.dk/Spg96696.aspx

For at vende tilbage til den nuværende situation, så begyndte det med logonskærmen som jeg nævner i mit spørgsmål, helt tilbage til dengang det trådløse kom op at køre og det var så det jeg nu lige ville råde bod på. Alle jeres forslag med at slette de forskellige konti lader sig ikke gøre kun gæstekontoen kan aktiveres og deaktiveres. Administratorkontoen lader sig ikke slette enten fra den ene eller den anden konto. Hvis jeg logger ind som Administrator (Morten) er den anden Administrator konto der ikke men hvis jeg lader den selv logge ind logger den på den og der er så 3 konti. ???? Jeg har nu systemgendannet og er tilbage til hvor jeg startede, hvor han blot skal trykke enter på´logon skærmen så logger den ind på den korrekt bruger.

Jeg tror at vi lader det ligge ved det.

Mit spørgsmål ang. den mystiske fil og det program der var installeret er iht. miritdk link noget med Intels trådløse driver til netkort og jeg må indrømme at jeg ikke lig gad og skulle til at rode med det lige før man skulle hjem ad, med fare for at det gik i ged og ikke virkede.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 16:18

Citat
Jeg har selv helt fra starten af installeret den med XP Pro, uden mere end en konto nemlig administratorkontoen og der har aldrig været oprettet mere end den ene. Det har så virket upåklageligt uden den mindste bøvl.

Gør nu som foreslået

DU er tilsyneladende administrator på maskinen...(XP installationen)

Derefter er lavet yderligere en admin.. (Morten)

Citat
Administratorkontoen lader sig ikke slette enten fra den ene eller den anden konto

Citat
men hvis jeg lader den selv logge ind logger den på den og der er så 3 konti

Ja - 2 admin + gæst - fra DIN admin SLET DEN ENE (morten).....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 16:21

Morten er blot en gæstekonto med admin rettigheder.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-06-07 17:32

Ja det troede jeg også, men det er begge en Administrator konto. Prøv nu at læse hvad jeg skriver.

Citat
Hvis jeg logger ind som Administrator (Morten) er den anden Administrator konto der ikke men hvis jeg lader den selv logge ind logger den på den og der er så 3 konti. ????

men som jeg skriver så kan man ikke slette nogen af dem. De lader sig simpelthen ikke gøre. For at slette en Administartorkonto skal man jo logge ind på en anden konto og derfra fjerne den og DET KAN MAN IKKE.

Det er jo ikke fordi et er særligt besværligt at oprette genveje m.m. på skrivebordet for han har ingen, han har et helt cleant skrivebord uden nogen form for ragelse. Det er jo faktisk ikke det der er problemet. Problemet ligger jo i at han ikke gider at manuelt skulle logge på om det så bare er med at trykke på ENTER. og hvis jer fjerner fluebenet i Måden man logger på vil den ikke logge på hans kojnto men på den anden administratorkonto. Dvs at hvis det skal være sådan skal han logge af den og igen logge på sin egen. Når så han logger på sin egen findes den anden administrator ikke.

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 28-06-07 16:43

Tak for svaret hcma. Det var jo som sagt ikke noget af det der virkede, men hva fan' jeg skal jo ikke klikke på den heletiden.

Refi du var den med flest svar så pointene er dine