/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win xp kan ikke install
Fra : dumdidum
Vist : 545 gange
100 point
Dato : 16-06-07 14:52

hej jeg har et stort problem
jeg er ved at instaler win xp hom på min computer så jeg statter op på cd som jeg plajer og den begynner at læse ind men lige inden jeg kommer til der hvor jeg skal vælge hvad jeg vil gåre kommer der en blå skerm hvor der står nodet med at windows har lukket ned jeg trodet føst det var nodet med ramene at gøre men dem har jeg skiftet ud også hd er skiftet ud og der skete det samme lige meget hvad jeg gør er dr nole der kan hjelpe

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 16-06-07 15:38

Prøv at sædte din gamle HD i igen, og se om alt kører som før med din nye ram.
Ellers er ram'en ikke sat korrekt i.
Per

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-07 15:53

Er det en original HomeCD ???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-06-07 16:59

Du skal lige fjerne alt det der er sat ekstra til comp. og så prøve igen.

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 19-06-07 20:00

ja jeg har en original HomeCD og jeg har også fjernet alt jeg har også prøvet at sette den gamle hd i igen men der sker det samme

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-06-07 20:12

Måske kan dette tip hjælpe, til at komme ind og starte op.
http://www.kandu.dk/tiphist.aspx?tid=15879
Når den er rullet ind - skal du skifte over til din home CD

Håber at det virker.

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 20-06-07 20:11

det vil jeg lige prøve

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 22-06-07 22:54

hmmm virker stadi ik men har også prøvet med 2 xp nu og de gør det samme

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-07 12:23

Har du diskettedrev på den computer.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 23-06-07 12:28

Citat
hmmm virker stadi ik men har også prøvet med 2 xp nu og de gør det samme

Tyder på enten ram eller drev er defekt.....

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 14-08-07 21:53

ja unskyl jeg ikke lige har svaret jeg har prøvet at skifte ram og drev ud man det virker stadi ik øv øv

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 18-08-07 00:09

nå har købt en puter og smit det gamle lort ud men tak for hjelpen alle samen

Godkendelse af svar
Fra : dumdidum

Dato : 18-08-07 00:11

Tak for svaret refi.