/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
silkekrog
Fra : edith1968
Vist : 921 gange
50 point
Dato : 12-06-07 14:45

Hej,

er der nogen som har erfaring med at fange hornfisk med fiskekrog???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-07 14:46

JA, du skal bare også have et blink på

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 12-06-07 15:19

eller en slank strimmel sildefilet eller frisk maveskind af den første hornfisk, du fanger. Og så et kasteflåd og bly

Accepteret svar
Fra : ibea

Modtaget 50 point
Dato : 12-06-07 19:18

hej edith68
du kan i alle grejbutikker købe et krogsæt med ca 5 kroge og på disse kroge sidder der
en masse lyse tråde omkring krogen. I enden af linen må du have et lille blylod eller en
lille blinker (atrapsild). Hornfisken hopper på alt....
Good luck- held og lykke- knæk og bræk.....
Hilsen Ibea

Kommentar
Fra : Nickoe

Dato : 12-06-07 23:00

...eller noget maveskind frå makrel, de kan genbruges med succes...

/Nickoe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-07 23:17

Ikke så meget mas med at fange hornfisk, blot krog og blink så er der bid

Har ofte fisket i Helsingør, der er så mange hornfisk at det næsten ikke er nødvendigt med en fiskestang, man kan "bare" gå ud i vandet og fange dem, hvis ikke de var så glatte

Godkendelse af svar
Fra : edith1968

Dato : 13-06-07 11:13

Tak for svaret ibea.