/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Ingen lyd og intet ikon
Fra : louie2003
Vist : 1642 gange
100 point
Dato : 11-06-07 21:02

Jeg ved godt, at det har været oppe at vende tit... at folk mangler lyd på deres PC. EMen jeg kan altså ikke rigtigt finde svaret i de andre tråde...
Jeg har et Realtec AC97 lydkort, som jeg VED virker. Alligevel siger den:

Windows Movie Maker kan ikke bruges, fordi den nødvendige lydhardware ikke blev fundet på computeren.

Windows Media Player kan ikke afspille filen, da der er problemer med lydenheden. Problemet kan skyldes, at der ikke er installeret en lydenhed på computeren, at lydenheden er optaget af et andet program, eller at den ikke fungerer korrekt.

Under Lyde og Lydenheder siger den "Ingen lydenhed". Det lille højttalerikon i højre side af proceslinjen mangler også og har gjort det længe. Ved desværre ikke præcist hvornår det gik galt... Systemgendannelse virker ikke.

Kommentar
Fra : Lori

Dato : 11-06-07 21:42

Har du en cd-rom til dit lydkort for det kan godt være at du skal geninstallere dine drivere.

Har du været inde og kigge på DENNE COMPUTER's egenskaber under enhedshåndtering?

mvh Therese

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 11-06-07 21:48

Enhedshåndteringen under Enheder til lyd, video og spil ser helt normal ud; dvs. ingen røde eller gule advarsler - heller ikke ud for Realtek AC'97 Audio.

Jeg har en CD fra Medion hvor der står "Product Recovery - Softwaren på denne recovery-CD-ROM er præinstalleret på din harddisk fra fabrikkens side og må kun bruges til backup og genopretning af det system". Er det mon den?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-06-07 21:56

Prøv at lav en systemgendannelse til en dato før problemet opstod.

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 11-06-07 22:00

Det fungerer ikke, eftersom det eneste systemgendannelsespunkt den vil acceptere er i går...

Kommentar
Fra : Lori

Dato : 11-06-07 22:04

Hmm medion lyder ikke som den rigtige cd-rom

Prøv at google dit lydkort og se om du kan finde driver til det den vej.

Ved ikke om det kan være problem med din media player...
Hvilken version kører du med der? Det kan være den skal opgraderes.

Mvh Therese

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 11-06-07 22:17

Wíndows Media Player 11, version 11.0.5721.5145, så den skulle da være helt opdateret, ikke?

Hvis jeg højreklikker på Realtek AC'97 Audio i enhedshåndteringen, kan jeg få lov at vælge Opdater driver. Men så spørger den efter en installations-CD til hardware. Den spørger desuden om den skal installere softwaren automatisk (anbefales) eller installere fra en liste/bestemt placering (avanceret). Ud over den CD jeg nævnte før, har jeg også en hvor der står Medion Application & Support CD - er det mon den? Ja, undskyld - men det er altså ikke lige min boldgade det her...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-06-07 22:22

Fulgte der ingen CD, med til din PC = DRIVERE, til skærm og andet.
der plejer ALLE drivere at ligge på.

Ellers skal ind på producentens hjemmeside for at hente drivere,
men PAS PÅ, installere du forkerte_ kan det gå helt galt.

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 11-06-07 22:27

Nej, kun de to CD'er som jeg har nævnt allerede
Hvordan sikrer jeg mig, at jeg får fat i den rigtige??

Kommentar
Fra : Lori

Dato : 11-06-07 22:28

Nej ikke noget med Medion, det hører sikkert til noget andet hardware du har af mærket Medion. Jeg har f.eks. en medion skærm.

Nå men jo det er den nyeste mediia player

Disken har ret mht. at det er vigtigt at du får installeret den rigtige driver.

Er der nogen nummerering af dit Realtek AC97

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=23&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

Prøv at se om du kan blive klogere på Realtek's hjemmeside

Mvh Therese

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 11-06-07 22:40

Men det er jo en Medion PC jeg har?! Her er lidt data: Medion Model PC MT6 Type MED MT 181 MED S/N: 11528010020317 Intel Pentium 4 3,06 GHz (hvis det siger nogen noget ) Min skærm er en BlackView.
Under egenskaber for Realtek AC'97 står der ved driveren at det er version 5.10.0.4050
Nej, jeg blev ikke klogere på deres hjemmeside! øv

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-06-07 22:55

Du selv skal ind på din CD = skiver
og DERFRA INDSTALLERE DINE LYD-DRIVER.

Prøv at åben din CD med drivere,
og tag den derfra, mener at huske den stod under ??
MEN_ den ligger altså på skiven,
og din XP kan IKKE bare " lige finde den_
Den ligger på samme skive, som din skærm-driver.

Og hvor er den så

SE SKIVEN GRUNDIGT IGENNEM,
Har den lige på tungen ____ MEN

SE det mest utænkelige sted, og du finder den.
VGA/ soundmax eller noget _ der ligner /// MAPPE ALTSÅ
Og den skal installeres MANUELT....
Lyder utroligt, men havde samme problem, og der var driver med,
men XP kunne ikke og kan kan stadig ikke finde den SKIDE driver,
da jeg solgte bundkortet, fik jeg samme meldeing
fra ham jeg solgte det til, og DET VIRKERDE.

Skal gerne sende dig en ''driver'' men KAN INTET garantere.

Men det bliver IKKE før i morgen.
HVIS JEG KAN FINDE DEN.

Kommentar
Fra : Lori

Dato : 11-06-07 22:57

Citat
Hvis jeg højreklikker på Realtek AC'97 Audio i enhedshåndteringen, kan jeg få lov at vælge Opdater driver. Men så spørger den efter en installations-CD til hardware. Den spørger desuden om den skal installere softwaren automatisk (anbefales) eller installere fra en liste/bestemt placering (avanceret).

ok jamen så er det højst sandsynlig en af de 2 cd'er

Så kan du prøve at gøre som du selv nævner tidligere.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-06-07 23:10

De drivere Lori henviser til er de sidste nye drivere til dit lyd chipset.

http://www.kandu.dk/spg105561.aspx#1179202

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-06-07 23:12

Windows 98Gold/98se/Me/2000/XP/2003(32/64 bits) for Driver only. For Windows 98 SE, DirectX(R)8 is required to enable advanced features. (Executable file)
A4.00

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-06-07 23:20

gå i tilføj eller fjern programmer og afinstaller de gamle før ud installere de nye(Realtek AC'97 Audio)

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 11-06-07 23:21

På applikations-CD'en har jeg fundet et bibliotek der hedder Driver og derunder et underbibliotek der hedder Sound. Her fandt jeg en setup.exe-fil, som jeg kørte og derefter genstartede maskinen. Men det har ikke hjulpet...
disken - du må gerne prøve at sende mig noget...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-06-07 23:26

Har du afinnstalleret de forrige driver før du installerer igen?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-06-07 04:52

På applikations-CD'en har jeg fundet et bibliotek der hedder Driver og derunder et underbibliotek der hedder Sound. Her fandt jeg en setup.exe-fil, som jeg kørte og derefter genstartede maskinen. Men det har ikke hjulpet...
disken - du må gerne prøve at sende mig noget...

Håber JEG må få et par timer SØVN.
SKAL LEDE MED LYS OG driver efter det, du mangler.
Men som sagt, ØJEBLIK.

Den SKAL/ BURDE LIGGE I MAPPEN, som du selv siger___
_____________________________

MANSE:=)/#
GAMLE DRIVERE er næsten IKKE til at finde MERE_____

DE er FOR NYE,,,, det er der problemet LIGGER.

Man kan finde alt på hjemme_sider.
Men ikke UDGÅET o.s.v

Og er DET_ det skide bundkort.
JEG TÆNKER PÅ, glem det.
MEN det ligger på din CD,,,,

MEN OG MERE MEN____
VENDER tilbage med tømmer /// ??? damer_mænd.

OG DEN LIGGE ALTSÅ på din CD.....

PRØV,,, hvis jeg IKKE LIGE kan finde den....

Fuck 3 - 12 timer OK::: har fundet det___________
men kan ikke få gang i mig selv...MERE idag.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-06-07 10:19

Nu skal du høre:

Det kan være dit problem ligger et helt andet sted

Allerførst ville jeg slette alle lyddriverne fra 'enhedshåndteringen'. Derefter rense min registreringsdatabese med dette program: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

Genstarte og installere driveren igen.

Virker det ikke? Så læs hér: http://www.michna.com/kb/WxSystray.htm

Jeg fik engang løst samme 'problem' ved at følge anvisningerne og køre:

http://www.michna.com/kb/tools/systray.reg

Citat
More radical: stop UPnP services

If the workarounds described don't work for you for any reason, read on. Before we go into the details, if you still want a quick solution and don't mind that a few settings, including any Explorer policies, are reset to their defaults, you can click on systray.reg, confirm the execution, then confirm the registry change, reboot your computer and test. Unlike the softer Ostuni workaround this disables both services, SSDP and UPnP, altogether and also cleans up the registry as described above. Since the Windows Media Player network sharing service depends on the UPnP service, it also gets stopped, so if you need that, you cannot use this workaround.

If this still doesn't cut the bill, try this stronger one: systray_plus.reg, and again confirm, reboot, and test.

You need to do this only once. The changed registry settings are permanent, until you undo them.

If none of the above works for you or if you later need the UPnP services, you can undo the nonstandard changes and reset them to their defaults with systray_undo.reg, but note that any previously removed non-standard settings, like Explorer policies, cannot be reinstated. In a normal installation there shouldn't be any such settings. A reboot is again required to make the change effective.

..ellers prøv: http://www.michna.com/kb/tools/systray_plus.reg (..skal KUN køres én gang !)

Virker det heller ikke?

..så kan du 'omgøre' ændringerne ved at køre: http://www.michna.com/kb/tools/systray_undo.reg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-06-07 10:27

Øeh... din driver er også hér: http://www.softwarepatch.com/utilities/ac97.html

Virker det STADIG ikke?

Så flyt dit Realtec AC97 lydkort over i et andet PCI slot og prøv igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-06-07 16:04

denne virkede på mit.
http://www.sendspace.com/file/4lmdhw

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 12-06-07 16:06

Åh gud - det kan jeg altså slet ikke overskue... Der skal da vist en wizard til at klare det... Ved ikke om jeg tør...
Iøvrigt siger den: "Opgradér Hardware kunne ikke finde software, der passer bedre til hardwaren, end den der er installeret nu". Betyder det ikke, at min driver er helt OK - og at problemet derfor må være noget andet?
Har jeg nævnt at den siger nogle af Windows-lydene; f.eks. log-on fanfaren, men ikke MSN-besked-plimmelim?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-06-07 16:44

1.) Hvis du kan høre noget overhovedet?

............................ Så virker dit lydkort

..og:
Citat
Betyder det ikke, at min driver er helt OK

NEJ !

Det betyder; at du efter al sandsynlighed STADIG har en 'forældet'/'ukorrent' driver installeret. (Du har sikkert valgt [Ja] eller [Ok] til 'for meget' under en genstart?)

Up-load driveren og gem den 'et sted'[B/] på disken.
Genstart i Fejlsikret tilstand. (Tryk F8 ved opstart osv.)
Slet driveren fra enhedshåndtering.
Rens registreringsdatabasen.
Genstart 'normalt'.
..og installér driveren fra [B]'et sted'
fra disken.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 12-06-07 17:38

Er der nogen som helst risiko ved at køre det dér registreringsdatabase-halløj? Kan jeg gøre noget forkert? Går mine mails/dokumenter/foretrukne tabt? Ja, jeg ved det godt - det er ikke min stærke side...
Man gør vel klogt i at tage en back-up lige meget hvad, eller?
Og hvorfor er det egentlig ikke godt nok med den driver, som PC'en blev leveret med - det virkede jo engang??

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 12-06-07 17:55

Er det den der hedder WDM_A400.exe jeg skal bruge?

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 12-06-07 19:03

Og hvorfor fanger Windows Update ikke, at jeg trænger til ny lydkort-driver (hvis det altså er det der er galt)?