/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Har Du en Mening ? om dette eller hint.
Fra : Rfou
Vist : 486 gange
41 point
Dato : 22-01-03 07:02

F. eks. om man kan bruge Kandu til Debat. Hvorfor ikke? Man kan jo i princippet spørge om hvad som helst, så lad os prøve det af på denne streng.
Fortæl hvad Du har lyst til at diskuttere, og se hvad der sker, hvordan det bliver modtaget.

Men bliver trådene ikke for lange og uoverskuelige? Så kan vi jo bare lave en ny.
Et spørgsmål med titlen: "Debatten + dato" hvor man kan starte med et spørgsmål, eller en mening i stil med de korte indlæg man ser i formiddagsbladende. Her har man så den fordel, at man kan svare igen eller supplere som man har lyst.
Vi sætter bare pointene til 1 og anmoder folk om at lade være med at give et formodet svar. Et problem der forsvinder af sig selv efter Kandus eget udsagn. Men skulle der alligevel komme et formodet svar, afviser man det blot.

Hvis Kandu vil tage sig af det er det let nok, at oprette daglig rubrik til Debat; men indtil de tager over, kan vi jo prøve dette.

Finder dette forslag tilslutning vil der i morgen være et spørgsmål: "Debat d. 23/1-03", og så kan vi jo se hvordan det går.
På den måde vil spørgsmålet være rimelig sikret en plads mellem top 25 og således let at få øje på.

Har Du en Mening ? Så kom med den.
hilsen Rudolf

Accepteret svar
Fra : mumsine

Modtaget 51 point
Dato : 22-01-03 08:15

Hej Rfou

Ja jeg synes at det kunne være en god ide med en debat+dato emne herinde.
Måske kunne man også lave en der opdaterer hele tiden. Nogle gange går der jo noget tid inden man ser de næste kommentar eller svar.

Håber at det kommer til at virke.

Hilsen Ulla Jensen

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 22-01-03 08:20

Jeg synes at siden med 25 sidste indlæg er 'farlig' fordi så snart spørgsmålene forsvinder fra denne side, falder eller forsvinder folks lyst til at svare på dem. Derfor synes jeg at der også burde være en side, der hedder 'Ubesvarede spørgsmål' og en side der hedder 'Aktuel debat'. På siden med ubesvarede spørgsmål, er det selvfølgelig kun kategorien, der skal vises, og klikkes på kategorien dropper de ubesvarede spørgsmål ned, ligesom når du klikker på en mappe i stifinderen i windows. Kandu.dk må så rykke folk hver måned, hvis spørgsmålene ikke lukkes, forudsat der selvfølgelig er svaret på dem. Debat-siden bør indeholde alle debatoplæg indtil den, der har forfattet debatindlægget beslutter, at nu skal debatten ophøre. Måske er det at gå for vidt ....

I øvrigt er kandu.dk hvis blevet hurtigere efter opdateringen forleden ... det trængte den også til ... uha hvor den var langsom ...

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 22-01-03 09:20

Der er helt rigtigt visse mangler ved dette projekt; som kunne elimineres hvis Kandu kunne/ville overtage og f.eks. oprette en fast rubrik: "Debat" der bliver tømt dagligt eller i hvert fald regelmæssigt, så den ikke bliver for lang.

Men indtil videre, syntes jeg at dette er en brugbar løsning, og vil godt påtage mig at sørge for en ny side hver dag, samt lukke den gamle. Jeg vil så håbe, at der vil være en eller anden, der kan afløse, såfremt jeg skulle ha' brug for et par fridage eller ferie.

Men lad denne streng køre dagen ud, så vil jeg maile til Kandu med et link hertil. D.v.s. at hvad der bliver skrevet her i dag, bliver videresendt til Kandu, som så kan tage stilling til hvad de vil gøre.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-01-03 12:20

Hej Rfou

Jeg syntes det er en god ide, men omvendt syntes jeg også vi skal frede Kandu folkene lidt læs bare her :

http://www.kandu.dk/dk/spg/10519

De stakkler har puklet dag og nat og arbejder stadig hårdt på de nye tiltag

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 22-01-03 12:42

Hej srhansen
Derfor mener jeg også at dette er et brugeligt alternativ, indtil Kandu får tid til at tage stilling til, om det er noget de vil tage på sig.

Jeg er helt klar over at de har haft deres sag for i den forgangne weekend, men også at der er kommet noget godt ud af deres anstrengelser. Det skal de have ros for.

Men de vil jo gerne høre om nye forslag. Det er jo ikke ensbetydende at de skal smide hvad de har i hænderne, og tage fat på det med det samme. Bare at det er noget de kan tage med i deres overvejelser.
Tak for Din kommentar
mvh Rudolf

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-01-03 16:51

Ideen taget op

Ideen er jo faktisk god syntes jeg selv

mere her :

http://yff.dk/hsboard/viewforum.php?f=60

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-01-03 18:11

hmm nu er maskineriet oppe og køre iGEN. Firewall måtte reinstalleres *G* UNDSKYLD

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 23-01-03 14:34

I dette spørgsmål,
http://www.kandu.dk/dk/spg/10543 som var grunden til at jeg stillede dette forslag; findes en række links til forskellige debatsider. Jeg har besøgt en del af dem, og ikke fundet dem videre interessante, i forhold til det der blev efterlyst.

Men jeg må også indrømme, at mit forslag nok heller ikke er særlig godt. Det er ikke synligt nok til at folk når at opdage det. Skal man sikre det plads blandt top 25 må man forhøje points op til mange gange om dagen. Så det må blive Kandu der må tage det næste skridt desangående.

Men dette link: http://yff.dk/hsboard/viewforum.php?f=60

er et brugbart alternativ, da det (såvidt jeg kan fornemme det) er skabt på grundlag af den debat og de kommentarer vi har kunnet følge og deltaget i her på Kandu.

Siden er tiltalende, overskuelig og anbefalelsesværdig; men brugeligheden kommer til at afhænge af bl.a. Dit indlæg.

mvh Rudolf

Godkendelse af svar
Fra : Rfou

Dato : 25-01-03 22:57

Tak for svaret mumsine.
Desværre var idéen ikke så god i praksis, som jeg havde forestillet mig. Det må blive et emne for Kandu.
venlig hilsen
Rudolf