/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
ferie canada
Fra : gulvang
Vist : 1467 gange
100 point
Dato : 08-06-07 01:35

jeg skal på ferie til canada og vil gerne vide om man skal have en transformater for at kunne oplade min mobil telefon og bruge en lille dypkoger der er 110volt i canada, jeg har et adaptersæt men det er kun til at ændre til de forskillige stiktyper.vil meget gerne vide hvor man kan købe en sådan transformator hvis den er nødvendig og ikke for dyr.mhv.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-06-07 08:15

Det er ikke sikkert, at du behøver en transformer til din mobiltlf (kun adaptorstik) Hvad står der på den?? Hvis der står 100-240 VAC 50-60 Hz. er der ingen problemer.

Hvis din dypkoger er til 230 V, glem det, der skal en meget stor og tung transformer til.

MVH

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-07 08:23

Køb en dyppekoger i canada, det bliver billigere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-06-07 09:34

Det er ikke helt korrekt hvad Viskinge skriver.

Det er ikke mobiltelefonen, men dens lader du skal kigge på. De gode moderne såkaldt rejseladere klarer både 110 og 220 V uden omstilling. Hvis du har en "tung transformatorklods" kun til 220 V, kan du formentlig købe en rejselader til den samme telefon.

Dyppekoger kan du uden videre anvende på 110 V uden anden omformer end stikkonverteren.
Effekten bliver bare en 1/4 af den på 220V , så du skal vente 4 gange så længe på varmt vand.

Vi har lige været på tur i Mexico,- også 110 V- hvor vi havde vores lille 0,5 l rejseelkoger med. Det gik fint, men man skulle bare huske at sætte vand over i god tid. Nogen gange glemte vi den så, og så er det godt, den selv afbryder når vandet koger.

En dyppekoger i en kop, går for nemt galt.

Kan kun anbefale elkogeren . Den fylde ikke så meget i bagagen, for man kan jo lægge sarte ting, som ikke skal klemmes, ind i den.

Det optimale er at købe en lille elkoger i USA. Den kan så ikke bruges så mange andre steder, for det omvendte, at bruge en 110V koger på 220V går frygtelig galt , formentlig hurtigt ødelagt apparat, og måske brand..

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-06-07 12:20

Ja ja, jeg mente da også laderen, men mon ikke spørgeren har fattet det.

Undskyld mange gange at jeg kom til at skrive mobiltelefonen i stedet for laderen til mobiltelefonen.

MVH

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 08-06-07 16:20

Trøst dig Viskinge, vi er flere som godt forstod hvad du mente ,

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 08-06-07 16:24

Jeg har i øvrigt været på ferie i Canada for mange år siden (10 vistnok) Det er et dejligt land at rejse rundt i. Når man kører lidt nordpå føler man sig næsten hensat til nordskandinavien. Hvis I skal til den østlige del af Canada så tag en tur igennem Algonquin Nationalparken og køb en billet så man kan gøre ophold undervejs, gå evt. nogle ture ind i skoven, det er en flot oplevelse.
vh

Kommentar
Fra : gulvang

Dato : 09-06-07 23:45

tak til alle der har besvaret mit spørgsmål rejsedypkoger og oplader jeg kan se jeg har flere muligheder. mvh.