/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Spændende retsaurant i berlin?
Fra : food_life
Vist : 1242 gange
200 point
Dato : 04-06-07 15:50

Hej - vi er nogle stykker som skal på restaurant i Berlin - kan du anbefale een - den må gerne være utraditionel og spændende?

mvh

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 04-06-07 16:23

Intellektuel:
Literaturhaus Berlin.
Man kan sidde udenfor i en pragtfuld have og spise dejlig mad.
http://www.literaturhaus-berlin.de/
Gå ind under Haus og så Cafe

Hip:
Monsieur Vuong
Moderne thai. Pragtfuld mad. Absolutte hip sted i Berlin i øjeblikket.
http://www.berlin-life.com/eat/restaurants_details/8-Monsieur_Vuong

Plump:
WhiteTrash
Ja, hvordan skal jeg beskrive det. Opgir. Gå ind på Webstedet.
http://www.whitetrashfastfood.com/

Alle tre, vidt forskellige steder, blev anbefalet af en ægte Berliner (alternative berlinske kunstscene) og er afprøvet af mig med ægtemand og sidst med søstre.

Meget spændende, hver for sig og Berlin er så dejlig BILLIG.

Ha' en rigtig go tur.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 04-06-07 16:24

Jeg ser lige nu, du bad om utraditionel:

WHITE TRASH

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-06-07 18:47

i skal tage op i radiotårnet. der sidder i 238 meter over jorden og restauranten kører rundt, så man får set hele byen oppefra på ½ time. det er en kæmpe oplevelse som i ikke vil fortryde.

Accepteret svar
Fra : Nanabanana

Modtaget 200 point
Dato : 06-06-07 12:30

Jeg var i Berlin i oktober, hvor jeg besøgte tre hamrende gode restauranter...
Først en indisk, som serverede store, lækre portioner med en masse tilbehør til. Virkelig flotte salater... Tjenerne var meget venlige, og selve restauranten var enormt flot indrettet... Restauranten hedder AMRIT og ligger ved Winterfeldstrasse 40, 10781 Berlin...
Restaurant nr. 2 var en vietnamesisk restaurant, som før er blevet nævnt her. Monsieur Vuong. De har de hyggeligste siddesteder og er smukt designindrettet. Tallerknerne er store og runde, og både maden og teen er fantastisk!!!!! Alte Schönhauser Strasse 46, 10119 Berlin-Mitte.
Den sidste restaurant hedder Cubanisches Restaurant. Altså, cubansk mad... Jeg fik en lækker risret serveret på bananpalmeblade - eller noget i den stil. Portionen var dog alt for stor!!!!! Men de var meget flinke på restauranten og snakkesalige... Da det også er en bar, er den selvfølgelig sådan lidt... "bar-agtig!" ;) Men god mad... Oranienburger Strasse 45, 10117 Berlin-Mitte.

Kreuzberg har mange hyggelige caféer... og restauranter!!!

god tur... og giv lige lidt respons - hvis I nu finder andre gode restauranter, for jeg rejser igen til oktober!

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 10-06-07 19:45

Tak for svaret Nanabanana - jeg besøgte blandt andet denne restaurant:
http://www.unsicht-bar-berlin.de/unsicht-bar-berlin-v2/de/html/home_1_idee.html

Det var en meget grænseoverskridende oplevelse samtidig med at den var sjov, spændende, udfordrende og helt speciel - kan anbefales som en meget spændende oplevelse!

mvh

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 10-06-07 20:14

Så lidt ;)

Nå ja... den har jeg læst om i en artikel fra Urban, tror jeg!!!
Det skulle nman måske prøve...

Besøgte I ellers nogle gode restauranter? Evt. nogle af dem jeg anbefalede?