/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med media player 11
Fra : jqb
Vist : 548 gange
200 point
Dato : 04-06-07 12:21

Hej

Jeg har købt en ny pc med Windows Vista og Media Player 11. På den har jeg oprettet to brugere, og nu er det sådan at den ene bruger uden problemer kan afspille .avi-filer, mens jeg får en fejlmelding på den anden bruger når jeg forsøger at afspille de samme filer:

"Windows Media Player kan ikke afspille filen. Programmet understøtter muligvis ikke filtypen eller det codec, som filen blev komprimeret med."

Men de korrekte codecs må jo være på computeren - ellers ville jeg ikke kunne afspille filerne på den anden brugerkonto.

Jeg bruger også en kloning af skærmen så jeg kan se videofiler på mit tv, men der er den detalje at jeg KAN afspille filerne med VLC-player (på begge konti) - men billedet dukker ikke op på tv'et, selv om kloningen i øvrigt synes at virke korrekt.

Håber nogen kan guide mig til et svar.

/jqb

Kommentar
Fra : me67

Dato : 04-06-07 12:37

Vil mene at der skal installeres codec på begge brugers konto.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 04-06-07 12:41

Det er jeg ikke så sikker på. Jeg har kun installeret dem på den ene - mens det er den anden som filerne virker på.

Jeg tror jeg vil forsøge at geninstallere Media Player og codecs og se om det virker - jeg ville nu gerne vide hvad fanden der er galt.

/jqb