/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Mærkelig stør
Fra : Linkin
Vist : 418 gange
100 point
Dato : 03-06-07 11:53

Vores lille stør på ca. 20 cm. begyndte dagen efter at der havde været tordenvejr at opføre sig mærkeligt. Pludselig lagde den sig på ryggen i vandoverfladen i ca. 2-3 min., og vi troede faktisk at den måske var død. Andre gange har den lagt sig i en bue nede på bunden, hvorefter den nogle gange pludselig svømmede væk, men bare for at lægge sig lige sådan igen. Er dette en almindelig form for adfærd? Eller kan det måske skyldes tordenvejret dagen før?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-06-07 16:21

Jeg tror da ikke det har noget med tordenvejret at gøre! Jeg tror den er dødsyg og det er tilfældigt at det viser sig dagen efter tordenvejret. Jeg er nød til at nøjes med at tro for jeg ved det ikke. Er der ilt nok i vandet? Det lyder jo ikke som om det er fordi den er oppe i overfladen for at snappe efter luft, så den er nok syg

Kommentar
Fra : Linkin

Dato : 09-06-07 11:08

Hvad får dig til at tro at den er syg?
De sidste 3 dage har den opført sig helt normal, og det er altså ikke sådan at den er sådan hele tiden, men en gang imellem.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-06-07 12:44

Nej ,jeg kan da ikke vide - men min erfaring med fisk er , at når de opfører sig mærkeligt så er de syge Det med at vende bugen i vejret tyder ikke på en rask fisk.
Iltmangel ligner det ikke, så havde den nok heller ikke overlevet de sidste varme nætter, med lavere iltindhold i vandet.

Annuller spørgsmålet
Fra : Linkin

Dato : 15-06-07 11:11

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål