/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Mest sladder...
Fra : molokyle
Vist : 787 gange
100 point
Dato : 01-06-07 09:47

Jeg 'orker' ikke at gøre dette til et 'seriøst' af slagsen under kategorien jura, så derfor havner det her i gode og 'dårlige' netbekendtes afdeling.

Se, da kandu.dk var nede og jeg ikke følte mig inspireret til at lave andet på min hjemmeside end, at 'forfine' min RSS kanal en smule, skulle jeg finde på andet 'fornuftigt' at tage mig til.

Valget faldt på, ..hold nu fast: Dating.dk

Nå, men en profil blev oprettet og jeg surfede rundt og så på 'løjerne'

..jeg stillede et spørgsmål til een som jeg kunne læse mig til var en gammel rotte på sitet og jeg fik naturligvis STRAKS et svar

..men men men, først da gik det op for mig at man ikke kan læse svar som gratisprofil, men kun skrive dem. Man skulle opgradere til en betalingsløsning

Ja ja ja... Jeg ved godt det ikke er en filantropisk virksomhed

Nå, men jeg bestiller så billigste løsning for 3 måneder og vælger at betale med Girokort, da jeg så ka' nå at fortryde

Under 'transkationen' bliver jeg så til sidst gjort opmærksom på dette:
Citat
Du køber ydelsen af Freeway Aps (CVR Nr.: 24238849) Tlf.: 33 89 00 00, Sct. Leonis Gade 5, 8800 Viborg. Der er ingen returret på ydelsen.

Bemærk den sidste sætning!

Nu spørger jeg så jer: Ved I om dette er helt lovligt?

Som jeg ser det, er det en klar overtrædelse af købeloven ...eller er det?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-06-07 09:51

Howdi Molo, så skal du jo tilbage-levere den købte vare i ubrugt stand.....

DatingMostern

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-07 10:03

Intet problem. Så lader man blot være at logge ind på Dating.dk, men sender firmaet et brev om, at man ønsker at fortryde købet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-07 10:05

..og man sender det naturligvis anbefalet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-07 10:06

Hva' er en 'transkation' ???

TRANSAKTON ...for dælen

..bare for at foregribe evt. 'morsomheder'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-07 10:09

TRANSAKTON

TRANSAKTION ... hva' skér der med mit tastatur?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 01-06-07 10:28

massagekliniker - er her returret på en evt. mislykket eller bare utilfredstillende ydelse?
2 års reklamationsret??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-07 11:55

Reklamationsret er noget andet end retur-/fortrydelsesret

Den er så vidt jeg husker på 8 dage

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-06-07 12:27

Jeg er sikker på, at det er lovligt.
Bestilte online abonnemet på Forbrugerrådets blad Tænk for et år, men da jeg så første test og fandt ud af at det testede slet ikke var relevant i forhold til det der var udbudt på markedet i DK ville jeg fortryde de næste 11 udgivelser, men det kan man ikke fordi internetabonnement er en tjenesteydelse.
Hvis man ønsker fortrydelsesret betyder det bare, at man først får adgang når fortrydelsesfristen er udløbet.
På med løbeskoene og ud i verden og løb en sød dame op.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 01-06-07 12:34

Citat
TRANSAKTON

TRANSAKTION ... hva' skér der med mit tastatur?

Det var vel ikke én af The TRANsistor's, du kommunikerede med?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-07 13:50

BjarneD -> Siden hvornår er en betaling for en serviceydelse via Girokort blevet at betragte som 'on-line' ???

..men jeg har nu iøvrigt slet ikke tænk mig at fortryde

iah -> En kvindelig TRANSyldaver med de blodskudte tænder tror jeg nu det var

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-06-07 13:58

Betalingsmåden er lgegyldig i denne sammenhæng, men selve datingsystemet er jo internetbaseret og dermed en tjenesteydelse, som ikke kan fortrydes.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-06-07 14:52

Citat
en tjenesteydelse, som ikke kan fortrydes

Jeg læste det som 'fortyndes'.............................................................

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-07 17:01

BjarneD -> Er det du mener:

Vognmand Jens kører ind på en tankstation ...og kommer til at hælde 94 octan blyfri på Diesel hyrevognen?

Har han ret til at levere 'fejlkøbet' tilbage?

Han har jo (forhåbentligvis) heller ikke fyret noget af brændstoffet af ved, at starte bilen.

Man (..synes jeg) ikke umiddelbart sammenligne disse 2 situationer.

Ligeledes med Camillasmoster's 1. kommentar:

Hvad tænker hun på? En bodylotion?

...som man ikke brød sig om hverken lugten eller farven af og derfor nu vil returnere 2/3 af indholdet ..mod refundering af 2/3 dele af prisen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-07 17:05

Der er tale om at indgå en aftale om en service mod betaling.

Har man på ingen måde brugt ...men betalt/afregnet på 'forskud' for denne service, så mener jeg, at man er i sin gode ret til, at få købet annulleret under forudsætning af; at man ikke har taget produktet i brug.

Korrekt?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-07 17:06

Ps. Ovenstående må vist betegnes som returret?

..oder?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 01-06-07 18:28

Nu er det ikke mig der mener, men mig der videreinformerer om gældende lov og praksis.
...og nej man har ikke fortrydelsesret på almindelige køb ved kassen, men man har ved handel på internet eller anden form for fjernhandel, bare ikke på tjenesteydelser hvorunder abonnementer henhører.
http://www.forbrug.dk/oss/62/

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-07 19:12

Sé dét var et godt svar BjarneD

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-06-07 19:16

Godt gået Molo, så fik du lært mig det.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 01-06-07 20:04

Citat
og nej man har ikke fortrydelsesret på almindelige køb ved kassen

Forkert BjarneD !!!!
Det kan du tro, at du har - hele 8 dage.
Ved produktkøb på nettet har du 14 dage.
Ved serviceydelser - ingen fortrydelsesret.

Alt iht købeloven.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-06-07 20:44

Citat
Det kan du tro, at du har - hele 8 dage.

FORKERT! Desværre kun hvis butikken er kundeserviceminded.
Her er linket igen hvor du kan læse: http://www.forbrug.dk/oss/62/
Citat
Når du handler i en butik, har du som udgangspunkt ikke fortrydelsesret. Du er bundet af aftalen, medmindre butikken skilter med, at de tilbyder returret eller ombytningsret. Eller du kan aftale det direkte med sælger og få det skrevet på kvitteringen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-07 22:06

BjarneD -> Det forklarede min mor mig faktisk også forleden, men

....ka' man stole på mor?

Ja, det ka' man altså godt

Hej mor...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 01-06-07 22:21

Sorry.

Jeg har ikke gjort mit hjemmearbejde ordentligt og erkender, at jeg var for hurtigt ude mht handel i murstensbutikker.
Heldigvis er det dog sådan, at mange butikker tilbyder denne fortrydelsesret på 8 dage, men altså ikke med hjemmel i eksisterende lovgivning.

Bukker og nejer.