/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Password på Linkys WRT54G
Fra : ladegard
Vist : 695 gange
100 point
Dato : 31-05-07 12:14

Jeg har et trådløst netværk, hvor jeg vil tilslutte en Pinnacle Soundbridge, men den forlanger et password før connection. Hvordan finder jeg frem til dette password? Jeg kan sagtens få den til at fungere med kabel.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 31-05-07 12:22

Så vidt jeg husker kan man nulstille det med resetknappen - jeg fik midt nulstillet ved at slukke for modem - holde resetknap inde medens man tænder for det - slip reset og afvent at det finder sig selv

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 31-05-07 13:14

Det er ikke nok kun at tage strømmen
mvh
pepsimax

Kommentar
Fra : dk

Dato : 31-05-07 13:19

Hejsa
det er din sikkerheds nøgle (krypteringsnøgle) som den spørger efter
altså den samme nøgle du bruger til dit trådløse netværk

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 31-05-07 13:34

Hej
Krypteringsnøglen på 26 tegn har jeg prøvet flere gange og kontrolleret rigtig indtastning, men det virkede ikke. I manualen er der hjælp vedr. Linkys WAP54G, men min router er Linkys WRT54G. Jeg ved ikke hvad forskellen på de to er.
Pepsimax hvad sker der når man resetter? Kan man så få netværket til at virke igen uden store problemer. Jeg har ikke selv sat det op.
mvh
ladegard

Kommentar
Fra : gvir

Dato : 31-05-07 13:36

Ja, eller du kan finde den ved at logge på router interfacet, som regel 192.168.1.1, indtast denne adresse i din webbrowser og log på routeren, Default mener jeg er Username skal være blank og passwordet er admin
inde i dette interface skulle du kunne finde din netværks nøgle

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 31-05-07 13:37

Hej

jeg er nød til at tage strømmen ca hver 2-3 md

så virker den bare helt i top igen

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 31-05-07 13:42

Tak gevir, men der er passwordet med ..................... to gange. Kan jeg bare slette det og lave et nyt?
mvh
Ladegard

Kommentar
Fra : gvir

Dato : 31-05-07 13:46

det kan du godt, dog skal alle de andre trådløse enheder der benytter sig af routeren så osse konfigureres om, men dette vil ikke give nogen mening at skifte key'en, da den jo virker fint for de andre enheder i huset...

Jeg tror mere du skal kigge på boksen der skal på netværket, husk at stille om det skal være Wep kryptering eller hvorledes routeren nu er konfigureret...

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 31-05-07 14:42

På Soundbridgen står der at jeg skal bruge enten WPA password eller Wep key. Jeg tror det er WPA, da Soundbridgen siger, at der skal være mellem 8 og 63 karakterer i passwordet, medens den siger at ved Wep key skal der være nøjagtig 10 eller 26 karakterer. Wep key er på 26, men det har jeg prøvet. I Linkys password står der 16 karakterer(prikker).
mvh
ladegard

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-05-07 16:43

Tage strømmen fra..............det er nok din logfil som flyder over.
Du skal lige ind i routeren og se om der også er MAC filtrering på.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 09-07-07 12:15

Hvordan ser man om der er macfiltrering på routeren?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-07-07 17:22

Du skal ind i routeren via kabel og gennem browseren.
Du skal finde noget der hedder FILTER i wireless.

Hvis du lige slår Filter fra og kryptering fra og lige lader den Pinnacle Soundbridge komme indenfor døren.
Slå så kryptering til og den vil bede om password/krypteringsnøgle.