/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Mexico - 1 måned.
Fra : akaup
Vist : 534 gange
200 point
Dato : 29-05-07 22:35

Tager til Mexico i Juli måned. Flyver til og fra Mexico City.
Vi (2 personer) har bestilt overnatning de første 3 dage i Mexico City, men ellers endnu ikke lagt nogle planer.
Rejsen skulle gerne være en kombination af oplevelser samt afslapning
Har begge dykkercertifikat, og rejst med rygsæk før. Regner med at tage mod Cancun, og se/opleve noget undervejs. Fra Cancun (eller deromkring) regner vi med at tage en direkte bus tilbage til Mexico City.

Er der nogle gode råd, erfaringer og lignende til steder vi bare må se, steder vi ikke skal besøge eller lignende modtages de med kyshånd...

På forhånd tak - Mvh. Akaup.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 30-05-07 10:55

Jeg har for et par måneder siden været på rundtur i Mexico, guatamala, og igennem Belize.

Med den rute du har kunne jeg foreslå at du lagde vejen omkring Oaxaca.
Her har jeg sakset fra en professionel rejsebrochure:
Den smukke busrejse til Oaxaca ad gode veje over højsletterne tager ca. 5-6 timer. Oaxaca er en malerisk by med brostensbelagte gader og pastelfarvede huse, der er velbevarede fra den spanske kolonitid. Her findes talrige, imponerende bygningsværker i form af palæer, klostre, kirker etc., hvoraf flere er indrettet til spændende museer eller gallerier. Vi indkvarteres tæt på zocalo i gå afstand til de fleste seværdigheder. Byen er meget hyggelig pga. den imponerende arkitektur, afslappede stemning og de mange gågader. Om eftermiddagen tager vi en kort orienteringstur til fods. Vi skal se den imponerende San Francisco-katedral og museet i det gamle kloster, der ligger i umiddelbar tilknytning til katedralen. Museet rummer bla. nogle interessante guld- og jadefund fra en af gravene i Monte Alban-komplekset, som vi oplever næste dag. På vores gåtur slår vi også et smut omkring det hektiske bymarked, hvor der både udbydes landbrugsvarer, uldtæpper, t-shirts og lædervarer.Aftenen tilbringes omkring hovedpladsen, hvor al trafik er forbudt, og der findes flere dejlige restauranter og cafeer, hvorfra vi i ro og mag kan nyde stemningen og iagttage folkelivet.

Mere kendt og også mere turistet er San Cristóbal de las Casas .

Den synes jeg også er et besøg værd.
Det er Chiapasprovinsen, hvor der bor mange indianere i landsbyerne omkring, og hvor tingene foregår på deres egne præmisser, meget forskelligt fra resten af Mexico. Også naturen er anderledes i de skovklædte bjerge.

Cancun , hvor jeg ikke har været, er så vidt jeg har hørt meget overrendt, og stranden ligesom gilleleje på en sommerdag. Længere Vestpå ved Tulum findes bedre steder, men jeg ved ikke om de er så dykkermæssigt interessante.

Busturen fra Cancun til Mexico City er meget lang. Overvej at flyve den ene vej.

Jeg ved at der også er fly fra Cancun til USA, bla. a. Atlanta, hvorfra der er direkte fly til Danmark.
Måske ville det være en alternativ rejserute.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 30-05-07 11:59

Dykker I , så tag til Yucatanhalvøen (Ikke så langt fra sct Christobal). Der er et rev og en fed strand og en masse grotter man kan dykke i. Få fat i en kyndig guide - det er vanvittigt farligt at bevæge sig ind i på må og få.

Godkendelse af svar
Fra : akaup

Dato : 23-08-07 21:31

Tak for svaret begge 2!

Havde en fantastisk tur - blev bl.a. i Tulum i 7 dage, hvor vi dykkede (med guide) i flere forskellige "Cenotes" - damn, det var fedt! Nå - også et fedt land at rejse i - specielt, når det regnede herhjemme i hele Juli måned...

Mvh. Akaup.