/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Berliner Shopping
Fra : soerensus2
Vist : 611 gange
100 point
Dato : 29-05-07 21:20

Hey..

Jeg leder efter nogen cool shopping steder i Berlin. Den tøjstil jeg leder efter er nogen lign: WoodWood, adicolor/adidas, cheap monday og urban outfitters. Noget i den stil. tak.

Søren

ps. der må meget gerne medfølge nogle hjemmesider.

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 29-05-07 21:29

Uhh! Har lige været i Berlin her i påsken, så kan da navnet på de mest gængse steder for lidt bedre (læs: dyrere) shopping

Du kan tage på Berlins mærkegade nr. 1, som er på Kurfürstendamm, der finder du alle de store som Gucci, Louis Vitton, Burburry osv.
Så er der KaDeVe ( Kaufhaus Des Vestens) det er en kæmpe butik på 6 eller 7 etager med afdelinger af alle de mærker du kan komme i tanke om, det ligger meget tæt ved Gedechtniskirche (læbestiften og pudderkvasten) og lige op ad det, ligger den største Nike butik jeg nogensinde har set. Den er ca 1 1/2 Bilka stor... Jah kunne blive ved...
Håber du kan bruge det til noget. Du kan i hvert fald google Kurfüstendamm og KaDeVe...
Go' tur!!!

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 30-05-07 10:22

Kurfürstendamm er lidt kedelig, fordi Strøget tilbyder mange af de samme butikker... Jeg var ret vild med Kreutzberg, da der både var secondhand og små, nye designere, som solgte vildt fedt og specielt (og nogle steder dyrt) tøj...

Men ellers er der denne side:
http://costume.dk/article/1575

I Mitte i nærheden af U-bahn Weinmeisterstrasse er der gode shoppesteder
F.eks. Adidas i Münzstrasse, som er luksus-adidas!

Berliner Klamotten i Rosenthalerstrasse, som er en designer butik med smarte stykker tøj.

Levis på neue schönhauser strasse. En levisbutik med stort set hele deres vintage-kollektion.

Der er også stormagasinerne KaDeWe (Wittenberg Platz) og Lafayette (Friedrichsstrasse).

På denne side http://www.hill-street.dk/B%C3%B8ger/TeNeues+Cool+Shops.html kan du bestille Cool Shops in Berlin - bogen... Den er udsolgt lige nu, men den kommer igen :)

Jeg smutter også snart til Berlin, så når du kommer tilbage, må du lige give mig nogle gode shoppingråd... Kan jo være, jeg så kan opleve noget andet end sidste gang...
GOD REJSE!