/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Utæt kogekande.
Fra : casper0606
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 28-05-07 09:49

Min kogekande er utæt, den er ellers rimelig ny og i god kvalitet, så jeg har lyst til at prøve at repererer den.

Dvs. Jeg skal bruge et eller anden tætningsmateriale der kan tåle vedvarende udsætning for kogende vand, ligeledes skal det jo ikke være sundhedsskadeligt.

På forhånd tak.

Casper.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-05-07 09:50

Aluminium, rustfri eller hvad

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-05-07 09:52

Du bør afslutte dine spørgsmål ellers falder interessen for
at hjælpe.
Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 6
- Annullerede 7

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-05-07 11:31

Når du har fundet tætningsmaterialet ........................er du på vej til at blive milionær.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-05-07 11:38

Begynd fra en ende af.
Nr. 1 Den klassiske, tyggegummi

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-05-07 12:48

Citat
den er ellers rimelig ny og i god kvalitet

Nu er der jo altså to års reklamationsret på sådan noget, medmindre du selv har ødelagt den

Men du kan ikke finde noget der er stærkt nok til at reparere sådan en utæt kande, det kunne såfremt den ikke behøvede komme i forb. med kogende vand, men det er jo lissom meningen med den

mvh dova

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 50 point
Dato : 28-05-07 15:03

Det er formentlig en plastic-én, så find et passende opløsningmiddel (acetone, collulosefortynder, xylen), som gør plasten blød - prøv et ukritisk sted. Find lækken og rens for kalk og lad tørre. Dryp præcis så meget opløsningsmiddel på, som revnen kan suge og lad det hele stå et døgn eller to. Så er din læk væk.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-05-07 15:04

OBS!: Jeg har prøvet det med OK resultat, husker bare ikke hvolket af midlerne.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-07 14:28

Ikke bare kogekanden er utæt,
caspers hukommelse virker noget utæt også.
Ingen reaktion fra hans side, forventet med
tidligere resultater.

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 31-05-07 22:34

næh nej, min hukommelse fejler ikke noget, jeg er i fuld gang med at prøve de forskelige præperater anbefalet af pbt_et, jeg lukker først spørgsmålet når skidtet funker..... jeg skulle jo nødigt gå glip af det gode trick....

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 01-06-07 09:01

fortynder havde ingen effekt... der testes videre, jeg har ikke glemt jer..

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 02-06-07 16:19

Na, der var ingen kemikalier der virkede, men jeg brugte plastic padding med glasfiber i, og det ser ud som om at det virker fint.

Godkendelse af svar
Fra : casper0606

Dato : 02-06-07 16:21

Tak for svaret pbp_et. men det var ikke løsningen, der blev brugt plastic padding istedet.

Casper

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 03-06-07 11:22

Tillykke med det.
Mine midler har ellers virket på min gamle plastkande, de to gange jeg har haft behov, men det glæder mig, du fandt et fjerde middel.
mvh