/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Fiskested i Sverige?
Fra : alimak
Vist : 1583 gange
250 point
Dato : 27-05-07 19:39

Er det nogen der ved om et godt sted, elv eller sø i Syd Sverige hvor man kan fiske ørred.Jeg har en uges ferie i begynnelsen af Juni og har tænkt mig på fisketur.Vi skal ligge i telt eller campinghytte.Er der kano udlejning, så bliver vi ekstra glade.Det skal max være 3-4 timer at køre i bil fra København.
alimak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-05-07 20:00
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-05-07 20:10

Langs med vestkysten er der Lagan, Viskan og Ätran.
http://www.google.se/search?q=lagan+viskan&hl=da&start=0&sa=N

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-05-07 21:00

Tak for de link Men er det nogen der kan fortelle
om steder de har vært selv.
alimak

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-05-07 15:13

Hvis du kan nøjes med regnbue fra opdræt, kan jeg anbefale Harasjömåla, lige over Skånegrænsen i Blekinge. Det er et put and take område med fisk i god kvalitet. Da jeg var af sted sidst m. personaleforeningen for et par uger siden, var der en kollega, der tog sin max. fangst på 2½ time, og jeg har da selv ved 2 el. 3 lejligheder oplevet at tage mit maximum.
Ellers er der Helgeån oppe ca 15 km vest for Älmhult, Gustavsfors hedder det vist eller Vänneån 20-30 km vest for Markaryd med helt eller delvis vild ørred. G-fors har jeg ikke prøvet men de to andre steder har jeg gode erfaringer med.
Husk at købe fiskekort!
Nærmere på www.harasjomala.com og på www.markaryd.se, find linket til fritid/fiske
mvh
pbp