/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows UPDATES downloads...
Fra : join
Vist : 732 gange
120 point
Dato : 25-05-07 10:12

Hej,,
Hvordan downloader jeg windows updates,
således at jeg kan gemme dem på pc efter eget valg,
og at det ikke bare installeres automatisk via ms hjemmeside ??

hilsen
join

PS har ikke så meget tid lige nu men er 'på' igen i aften..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-07 10:41

Du fravælger bare det du ikke vil have......

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 25-05-07 11:01

på downloadsiden vælger du bare "Brugerdefineret"

eller også kan du søge efter dem og så gemme de en efter en.

der ligger en komplet liste her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no10

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-07 13:44

Citat
det ikke bare installeres automatisk via ms hjemmeside
du skal begynde med at skifte sikkeheds indstillinger i Kontrol panel - Sikkerheds center, der skal du klikke på Automatiske opdateringer, i vinduet som åbner kan du skifte til at computeren giver besked når der er nye opdateringer, så får du mulighed for at se opdateringer igennem før de instaleres, eller du kan slå automatiske opdateringer helt fra, så hænger det på dig, at få opdateret computeren, du skal så hente opdateringer fra Microsoft downloadcenter: http://www.microsoft.com/downloads/Browse.aspx?displaylang=da&productID=38DF6AB1-13D4-409C-966D-CBE61F040027 linket skulle føre til download center for Windows
Citat
Hent sikkerhedsopdateringer, service packs, PowerToys og meget mere til Microsoft Windows.
du kan bruge listen fra HCMA til at udvælge hvilke download du vil hente, disse opdateringer bliver hentet ned til computeren og du skal selv instalere dem. Var det forståelig

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 25-05-07 13:59

ELLER (nok nemmest og bedst): (som der også står til sidst i mit link)
Gå ind på Windows update
Klik på linien "Brug administratorindstillinger" i venstre side.
Under >Opdater flere operativsystemer<,
Klik på Søg i "Windows Update-kataloget"
Ny side kommer op.
Klik på "søg efter opdateringer til Windows-operativsystemer"
Klik på dit operativsystem
Vælg sprog og klik på SØG
ny side, klik på "Vigtige opdateringer og service packs"
Klik på knappen tilføj, på alle de opdateringer du vil vælge.
Når alle opdateringer er valgt, Klik på : Gå til overførselskurv
Klik på knappen gennemse og vælge den mappe du vil downloade dine opdateringer til og klik Hent nu

PS. hvis den downloadede sti (sti til mappen) er på mere en 50 karakterer, så opret en ny mappe i feks. C:\TEMP

Du kan brug det gratis MS værktøj der hedder Qchain. Det kæder alle disse hotfixes sammen til en enkelt .exe.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;296861

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-07 14:12

Ups jeg var ikke helt nede på siden hcma undskyld, jeg bruger selv indstillingen med at computeren giver besked

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 25-05-07 14:21

det er altid godt at få flere løsningsforslag

Kommentar
Fra : join

Dato : 26-05-07 09:40

Foreløbig tak for ALLE svar..

refi>>>
Jeg ville netop bare gerne have ALT, der er ikke nødvendigvis noget jeg ville vælge fra!!. BORTSET FRA AT FÅ ADSKILDT: DOWNLOAD, (og hvor jeg vil downloade til) og INSTALL fra hinanden.

Sidder og 'roder' lidt med harddiskE,,, og updates til ...
xp HOME sp2 oem fylder noget med ca. 70 filer og tager ca. 1 time i download-tid via nettet. Jeg ville gerne have samlet - hele den lange pølse - disse ca. 70 updates et sted, en mappe som brænde til cd etc., således at jeg gjorde download én gang - og kunne installe til ny hardisk via cd herefter, og derved slap for i første omgang at downloade/install direkte fra nettet.

o.v.n.>>>
Jeg plejer også bare, at lade 'automatikken' klare 'ærterne' for mig,,, MEN på microsofts automatiske update side er det - som jeg ser det - IKKE MULIGT, at selv bestemme,,,
1) hvortil (destination)jeg vil DOWNLOAD og
2) hvornår jeg vil install !!
Det var liiiie denne manøvre, jeg gerne ville have 'bageopskrift' til !!
Denne ms automatik burde i øvrigt ikke hedde download, men INSTALL updates!!

hcma>>>
Det ser ud til at dine svar løser opgaven,,,
MEN mon ikke der her er endnu en skille linie mellem xp PROFESSIONAL og HOME?? Når jeg læser ms hjemmeside ser det for mig ud til at det er underforstået xpPROFESSIONAL??

Tror du at svaret (listen med opdates) også gælder for xp HOME?? Altså, gælder der de samme UPDATES for xp HOME som for xpPRO?

Eller er dette endnu en af grundene til at xpHOME godt kan 'gå hjem og vugge'??

hilsen
join

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-05-07 10:04

min liste gælder både home og pro (der er ingen forskel)

Kommentar
Fra : join

Dato : 27-05-07 10:24

hcma>>>
Jeg har nok fået stillet mig et spm. der egentligt ligger lidt langt fra min nuværende pc viden!!! Så hvis jeg lige må spørge lidt videre ??

Den der - Qchain.exe - kan jeg ikke finde ved at søge på min pc!

På ms hjemmeside er jeg kommet hertil...
http://support.microsoft.com/kb/296861
herefter klikker jeg på: Sådanne får du qchain.exe, og havner her...
http://support.microsoft.com/kb/296861

jeg har også kigget her...
http://search.technet.microsoft.com/search/Default.aspx?query=qchain.exe&brand=technet&locale=da-dk&refinement=00&lang=en-us

og her...
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;296861

MEN, så vidt jeg kan se er det IKKE muligt at downloade filen ??

Eller hvad ?? er der noget jeg har misforstået ??

hilsen
join

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-05-07 10:58

jeg kan heller ikke tage den ned mere ( skal ud og lede efter den og vender tilbage når jeg har nyt.

i mellemtiden kan du se her:
http://www.codeproject.com/install/whotfixcheck2.asp

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-05-07 11:01
Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-05-07 11:03
Kommentar
Fra : join

Dato : 27-05-07 13:31

hcma ,,, please>>>

Nu er jeg blevet lidt forvirret (sorry), men sig lige...
er Qchain.exe et program jeg skal downloade fra MS hjemmeside - ELLER er det noget der ligger på min pc, som jeg bare ikke kan finde ud af at finde ved fx. at søge i 'denne computer' søg..

hilsen
join

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-05-07 13:39

jeg ser om jeg kan få lavet en komplet vejledning i brugen af Qchain og vender tilbage; men det kan altså godt tage et stykke tid, da jeg skal have fat på en af mine bekendte som skulle kende det til bunds, og jeg ved ikke hvornår han er til at træffe.

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 120 point
Dato : 27-05-07 13:48

der ligger en dansk forklaring her (samt exe-filen til download)
http://www.svein.dk/windows2000/Tips/installer_hotfixer_med_qchain.asp

Kommentar
Fra : join

Dato : 27-05-07 14:30

Ved du hvad,,, lad os holde lidt ferie -
når man ved så lidt, som jeg gør indenfor dette område, kan jeg let komme til at forspørge mig,, det er ikke altid let på forhånd at overskue spørgsmålets rækkevidde - altså om det er nemt eller et meget svært område. MS ser også ud til at rode lidt rundt på deres hjemmeside.. Det har været dejligt med din assistance - glæder mig til at snakkes ved en anden gang. Foreløbig skal du have tak for din tid. Stor hilsen join.

Godkendelse af svar
Fra : join

Dato : 27-05-07 14:34

Tak for svaret hcma.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-05-07 14:45

ok - vi holder resten af eftermiddagen fri
på et eller andet tidspunkt får jeg nok lavet en trin-for-trin vejledning og så smækker jeg den ind på mit lille hjælpesite