/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brug af mus og trackball samtidig
Fra : MKirsbo
Vist : 472 gange
50 point
Dato : 20-01-03 23:07

Hej NG og Kandu.dk brugere,

Jeg har for nylig anskaffet mig en skærm og trackball. Meningen er den, at den nye skærm samt trackball skal stå i et andet værelse og bruges til at styre min musik. I et andet værelse står computeren, med sin egen skærm og mus.
Jeg har tænkt mig at benytte den nye skærm som en udvidelse af skrivebordet.

Problemet er nu at jeg ikke ved hvordan man tilslutter 2 pointing devices, såsom mus og trackball, samtidig.
Er det overhovedet muligt? På en nyere bærbar er det jo muligt at bruge indbygget trackball samt ekstern tilsluttet mus samtidig.

Hvordan med 2 tastaturer, kan det lade sig gøre?

Jeg kører XP pro.

mvh Morten Kirsbo

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 50 point
Dato : 21-01-03 03:52

Det klare enheds håndteringen fint i windows (helt tilbage til w98). Er det plug and play, så bliver det automatisk understøttet, ellers vil der følge speciel driver med til enheden.

Er der to helt ens enheder på hver sin port, loades driveren ind 2 gange, og hver driver fodre så windows med det input det selv modtager.

Så man kan sagtens bruge begge samtiddigt, dog vil det ikke være særlig produktiv

Problemer opstår kun i de tilfælde at driverne skabe konflikt mellem hinanden. feks er der kun et sted i windows musekontrol hvor man kan sætte følsomheden. og den vil gælde for alle pegeredskaber tilsluttet windows. problemet er en trackball skal være fintfølende mens en mus helst skal flytte sig langt på samme håndbevægelse.

Med hensyn til tastertur er der heller ingen problem med USB. De kommer begge at fremgå af enhedshåndteringen.

Mvh, Ke'Fir, m.a.