/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Vedhæftede filer Outlook 2007
Fra : renekure
Vist : 643 gange
500 point
Dato : 21-05-07 21:23

Jeg har prøvet at sende et billede (jpg-fil) med Outlook 2007, til 2 forskellige modtagere.

Ved begge mails, får jeg følgende meddelelse retur:

..... 553 sorry, that domain isn't allowed to be relayed thru this MTA (#5.7.1)

Jeg har netop installeret MS Office 2007, så jeg er ikke fortrolig med Outlook endnu, men der må være en eller anden instilling der skal rettes

hjælp

Mvh René

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 21-05-07 21:57

Kender ikke lige den meddelelse, men jeg har ofte problemer med at sende billeder eller uploade hjemmesider, hvis jeg ikke først slår firewalen fra. Det var da et forsøg værd

Kommentar
Fra : clou

Dato : 21-05-07 22:13

Prøv at højreklikke på billedet du vil sende - tryk på Send til - Postmodtager - Prik i Gør billeder mindre - Ok - Skriv mailen som du plejer og Send.

Det kunne være en mulighed - ved ikke om det hjælper, men er et forsøg værd

Clou

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-05-07 00:42

Det lyder mystisk.
Det kunne være din internetudbyder, som har en form for filter så man ikke kan sende spam eller malware. det er så det filter du hører protester fra.

Du skal prøve ikke at sætte billeder ind i mailteksten, men vedhæfte billedfilen i stedet.

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 22-05-07 04:27

lidt mere info

Jeg har tidligere sendt hundredevis af jpg filer via mail, uden noget problem, så jeg tror ikke at det er min internet udbyder der er årsag til problemmet.

Jeg har netop re-installeret min computer, og i den anledning opgraderet til MS Office 2007 DK og samtidig skiftet mit antivirus/firewall ud til Panda Platinum. Jeg er næsten sikker på at det er i disse 2 enheder jeg skal finde årsagen.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 500 point
Dato : 22-05-07 08:07

lyder som om, du har skrevet din email adresse forkert eller sat forkert
udgående mail server op i outlook.

hvis det er tele2 skal du huske at sætte til "sikker forbindelse" samt ændre port nr.

hvis din internet udbyder er f.eks er tele2 og du bruger tdc's mail server får du ligeledes denne fejl.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 22-05-07 08:13

Hej

Har du et domæne oppe og kører??

Kan du sende mail uden en vedhæftet fil?

For det lyder til at det er din email udbyder der gør at du ikke kan sende mail

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-05-07 08:36

Der hvor der står SMTP, skal der vinges af, at SMTP kræver autorisation, og sørg for at der står at det er port 80 der bruges
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : zith

Dato : 22-05-07 08:39

Port 80 er HTTP som bruges til Internettet.

SMTP bruger port 25.

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 22-05-07 17:55

dk skrev:

"lyder som om, du har skrevet din email adresse forkert eller sat forkert
udgående mail server op i outlook. "

Og det var lige præcis problemet.

Jeg havde sat min udgående server til min domæne server.

Den er nu rettet til SMTP serveren for min Internetudbyder.

og nu virker det

mvh René

Godkendelse af svar
Fra : renekure

Dato : 22-05-07 17:55

Tak for svaret dk.