/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
røget muflon
Fra : edith1968
Vist : 2485 gange
50 point
Dato : 21-05-07 13:57

Hej,

Jeg har fået en Muflon kølle som er røget.
Den er bar super lækkert, jeg laver den med asperges og toat etc.
men er der nogen derude som har et mere kreativ opskrift med røget muflonkølle?

tusind tak...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-07 14:21

søg på opskrifter med røget fåre/lammekølle - muflon er jo bare en vædderart

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-05-07 17:35
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-07 18:27

høh CLAN hvor fåret

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 21-05-07 19:55

en muflone er ikke en "bare".....det er et fantastisk flot dyr som ikke lever særlig mange steder i europa......de er specielle på Sardegnia....de er meget store og virkelig flotte......
håber det smukke dyr falder i din smag......
mvh...miss.j.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-05-07 20:14
Kommentar
Fra : edith1968

Dato : 22-05-07 11:47

Hej Miss josephine,

Jeg går ud fra at du er vegetar, fordi, jeg synes ny også at en ko er et smukt dyr, og dette spiser jeg også.. En Muflon er ikke ved at uddø...

Og for dem som siger at det er som Lam, så må jeg skuffe Jer.. Muflon er meget mere mør og konsistensen af kødet ermindre fast end lam..

Jeg er meget taknemlig for alle dem som kommer med et godt indlæg, men synes at det er synd at siden bliver misbrugt af alle de fuphoveder som synes de er sjovt...

edith1968

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-05-07 18:29

en muflone er overhovedet ikke en ko.........det er et ret stort vildt dyr i familie med hjorte og den slags...de lever vildt på sardegnien...
sidder her med et fantastisk flot foto af et kæmpe exemplar. jeg har venner på sardegnien, der har fortalt mig om disse flotte og enestående dyr...som iøvrigt ikke er helt nemme sådan lige at få øje på dernede, da de er ret sky....men det hænder oppe i bjergene at de dukker frem på skrænterne......bag buskadset.........
det må da være en babyen i har på samsø......eftersom de i vild natur er pænt store.....med et gevaldigt gevir.....der snor sig oppe fra toppen af hovedet og så bagud og frem.....og de lever kun på denne ø.....de er meget unikke.....
det kan ikke være ægte mufloner der lever i danmark........ellers er der da noget helt galt.....
miss.j.
og ps...næh jeg er ikke det mindste vegetar....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-07 19:28

Annuller spørgsmålet
Fra : edith1968

Dato : 24-05-07 11:13

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål