/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
hvilken router med wi-fi
Fra : bjerking
Vist : 528 gange
100 point
Dato : 20-05-07 19:33

Hej alle

min ven står og skal bruge en trådløs router som skal kunne kører Nintendo Wii og DS derfor skal routeren jo have indbygget wi-fi men hvilken router skal han tage, den er bare til alm husmands brug.

på forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-05-07 20:26

Mærket afhænger af hvem du spørger!
De fleste mærker på markedet er gode, så det du nok skal se på, er om der er en dansk manual til, så du kan forstå dens funktioner i detaljer.
Du skal nok også vælge en der kan køre min 54 Mbps, selv om du sikkert kan nøjes med 11 Mbps ud på nettet. Men da hastigheden hele tiden sniger sig i vejret fra udbyders side af, så skader det jo ikke at være lidt på forkant. Så den skal kunne klare 802.11g (den vil så også kunne klare 802.11b), men om du skal satse på en der kan køre 802.11n, er stadig lidt usikker, da denne standard ikke er fastlagt endnu. Men en med "G-string" vil du have glæde af i mange år, især hvis den også køre Super-G (108 Mbps).
Det er jo sådan at de mange mærker på markedet, er ret forskellige i router-menu og opsætning, så nogle er mere besværlige end andre. Men det kommer jo også an på, hvor meget indsigt du har i det, og hvor nemt du har ved at læse og forstå manualen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-07 22:53

Citat
Mærket afhænger af hvem du spørger!
helt rigtig Severino når jeg har købt trådløs router, og er blevet glad for den, ja så er der ikke andet som dur spøg til side, jeg har D-Link og er tilfreds, rigtig godt tilfreds (citat fra Obel reklame) min er med usb printserver, så kan alle på intranettet dele printer
Sådan ser den ud: http://www.itbutikken.dk/i/124385/1.htm

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-05-07 23:31

Det er nemlig rigtigt o.v.n
Du nævner her, noget af de ekstrafunktioner der kan være i nogle af routerne.
Det er så spørgsmålet om der er et behov for dem, hos bjerking.
Som nævnt findes der printerserver indbygget, lige som der i nogle kan være tilslutning for USB netværksdisk og IP-telefon.
Så der er noget at tage stilling til, så hvad er dit behov nu og i en rum tid fremover! ???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-05-07 10:02

Jeg er tilfreds med vores Hawking wireless router 54G (sender 40-50 mtr. uden problemer)
Vi har også en Dlink 108G indendørs til de bærbare.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-05-07 18:12
Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-05-07 18:45

Nu skal det jo ikke ende i et reklamegejl!
Men jeg bruger en TopCom WBR 654 med påhæng af en GreyCom 16 ports switch og en Linksys WRE 54 Repeater til udvidelse af det trådløse netværks dækning.

Er der andre der har noget andet ????

Kommentar
Fra : bjerking

Dato : 21-05-07 19:02

Jeg siger mange tak for alle svarene, men det ikke helt det jeg søger, har selv en linksys som virker perfekt, men så vidt jeg ved skal routeren undestøtte wi-fi og det er vidst ikke alle der gør det eller er det bare mig?.. noget med Nintendo Wii og DS har indbygget?...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-05-07 19:27
Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 21-05-07 19:50

WI-FI er jo bare et trådløst netværk (WLAN). Der er såmen ikke noget hokus-pokus i det. Se blot her
http://www.google.dk/search?q=%22hvad+er+wi+fi%22&btnG=S%C3%B8g&hl=da
Så en ganske almindelig router med access-point (med trådløs forbindelse) kan bruges, når bare alle de trådløse enheder køre efter samme standard, som kan være 802.11b og/eller 802.11g.
Det der kan være lidt mere kompliseret er selve opsætningen, så alle enheder spiller sammen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-05-07 19:55
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-05-07 20:04

Wi-Fi, popularly known as an acronym for wireless fidelity.
Altså en slags kvalitets standard ( måske ligesom HI FI i radioverdenen)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-05-07 20:09

den Linksys WRT300N jeg har linket er netop en Wifi router. Den kører super godt efter jeg foretog en firmwareopdatering

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-06-07 20:33

Jaaaaa, så er det vi venter på en ny reaktion fra dig, bjerking!!!???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-06-07 21:04
Kommentar
Fra : bjerking

Dato : 15-06-07 08:41

Hov undskyld alle sammen, har været på udlandsarbejde så har ikke været hjemme de sidste 5 uger, men severino atter en gang tak for svaret.

Godkendelse af svar
Fra : bjerking

Dato : 15-06-07 08:43

Tak for svaret severino.