/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Firewall
Fra : Klokker
Vist : 359 gange
200 point
Dato : 20-05-07 09:52

Hej , jeg kører xphome , og min sikkerhedspakke firewall (norman) spærrer for at gå på internettet når jeg slår den fra og kører med xp`s firewall kan jeg godt komme på ? , hvordan får jeg den indstillet ordenligt igen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-05-07 10:03

du skal ikke køre med to forskellige firewalller samtidig.
De kan hindre den rigtige funktion.

Slå win firewalllen fra og læs i brugsanvisningen til den anden hvordan den indstilles, eller skift til en tredie, som er nem at bruge.

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 20-05-07 10:08

Køre ikke med to firewall , har skrevet at jeg slår den fra og så aktiver xp`s firewall og har læst men kan ikke få den til at makke ret, derfor spørger jeg her.

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 20-05-07 10:29

Har ringet til suport og nu virker det igen , har lagt ind her hvis der skulle være andre der har samme problem.

forbindelse med en opdatering af Microsoft Internet Explorer 7 (IE7), er IE7 blevet nægtet adgang til internettet da der spurgtes om programmet var blevet ændret.

Dette kan rettes ved at redigere en firewallregel:

Højreklik på TDC Sikkerhedspakke-ikon -> vælg 'TDC Sikkerhedspakke' -> vælg 'TDC Personlig firewall' -> tryk på 'Redigering af regler'

Uerfaren bruger:

Marker 'Jeg vil ændre eller slette en eksisterende regel' -> tryk på 'Næste'
Find og marker reglen for Internet Explorer -> tryk på 'Næste'
Marker 'Lav regel om til Tillad' -> tryk på 'Udfør'

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 20-05-07 10:31

ved ikke lige hvordan jeg lukker spørgsmålet når jeg selv svarer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-05-07 10:35

Bare annuler spørgsmålet.
Transor har for øvrigt ikke ret i at du ikke kan køre med to firewalls.
Norman/TDC er kompatibel med XP's indbyggede og de kører fint sammen.
Fordelen ved XP's er, at den starter op sammenmed Windows og lukker af med det samme, men ulempen er at denikke lukker for det der allerede er inde og derfor skal du bruge en som f. eks. NJorman/TDC.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 20-05-07 10:38

norman plejer at popup men en besked om du vil give programmet lov til at gå på nette der skal bare siges ja

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 20-05-07 10:39

Tak for svarene .

Annuller spørgsmålet
Fra : Klokker

Dato : 20-05-07 10:40

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål