/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
msn adresser og sikkerhed
Fra : Mark77
Vist : 794 gange
175 point
Dato : 19-05-07 16:54

kan man spore en persons rigtige navn ved en email adresse/msn adresse?

Og er der fare for hacking?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-07 17:09

Hacking kan man vel ikke forudsige. Den der er dygtig nok og kan bruge sin fantasi kan vel?
Adessen er da ellers hemmelig (bortset fra hching) Men foretager man sig noget ulovligt, så kan plitiet forlange at få navnet udleveret, Måske via internetadressen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-05-07 17:22

Ti hi, så kan politiet ikke sådan liiiige finde mig, for jeg har en gammel mail-adresse tilknyttet msn, som har været uvirksom i de sidste nok 10 år

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 97 point
Dato : 19-05-07 17:47

Prøv at søge på din email adresse på Google. Finder du den ikke, eller den ikke er forbundet med dit navn, er der ingen problemer. Med mindre nogen du kender har udleveret dig, selvfølgelig.

Du kan ikke hackes, kun ved hjælp af emailadressen.

Godkendelse af svar
Fra : Mark77

Dato : 19-05-07 18:03

Tak for svaret stl_s.

Men jeg kunne godt tænke mig at få det uddybet lidt. Hvis en fremmed har erhvervet sig min msn adresse, kan han så misbruge den?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-05-07 18:10

Det er altid en mulighed, at vedkommende kan udlevere din email til personer du ikke ønsker skal have den. Vedkommende kan også registrere sig med din adresse, på sider der måske misbruger den spam.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-07 18:45

stl-s siger det jo også, med tilstrækkelig fantasi kan man jo hache sig ind. der er ikke mange tegn foran @ og bag @ er der ikke mange mulligheder, det er jo udbyderens "mærke" eks, hotmail.com.
Nordsted1 kan godt grine færdig for alle computere har en internetadresse,

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-05-07 19:08

Alle computere har ikke en bestemt internet adresse.
Computerens netkort/adapter (trådløs) har en MAC-adresse indtil du skifter netkort.
Computeren tilsluttes via en IP adresse som udleveres af udbyderen.
Har man dynamisk IP adresse vil den måske skifte til en ny..........
Derfor har nogle problemer med at besøge websider fordi andre har haft den samme IP og er måske bandlyst på IP adressen.

Men når du er online så kan du spores på meget kort tid.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-07 19:22

Ja ok jeg troede, at en IP adresse er en IP adresse, men virkningen er vel nogenlunde ens.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-05-07 20:28

IP adressen bliver vist overalt. Det kan du kun forhindre ved at gå bag en proxyserver.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-07 20:38

Glad ved at du giver mig ret stl-s ja jeg havde nu ikke tænkt mig at forhindre det

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 20-05-07 01:47

Ipadressen er med som noget af det første, hver gang der sker en kommunikation over tcp/ip som er de protokoller internettet bla. i vid udstrækning benytter sig af.
Så jeg har svært ved at forestille mig, hvordan den skal forsvinde, bare fordi den går bag om en propxy-server?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 20-05-07 01:50

Mark77: Så vidt jeg ved kan man ikke uden videre spore et navn ud fra en mailadresse. Ikke med mindre, at man selv har indtastet sit eget navn i forbindelse med sin mailadresse/sms-adresse.