/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
tørretumbler der åbner lågen
Fra : mmax
Vist : 827 gange
50 point
Dato : 19-05-07 09:48

har en kondens miele tørretumbler lidt ældre den er begyndt at åbne lågen når jeg kommer vådt tøj i,hvis det er halvtørt er der ingen problemer hvad kan der være i vejen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-05-07 09:56

Måske trænger luftkanalerne i maskinen til en rensning for snuller.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-07 12:18

Låsetøjet består af en fjeder påvirket kontakt, den er blevet slidt, så den ikke har kraft til at holde lågen lukket når maskinen er fyldt, Skift den enten låsen eller tørrethumbleren!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-05-07 13:46

Måske kan du nøjes med at bøje klemfjederen lidt (Den som lågens t-stykke går ind i)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 20-05-07 01:39

Citat
Måske kan du nøjes med at bøje klemfjederen lidt (Den som lågens t-stykke går ind i)
VH Palle Hansen

Nemlig, prøv det først

Men hvis det er af den ældre type, fra 80'erne, sidder der sikkert et lille print med et reed-rørs-relæ, relæet kan være skidt, men det kan også være den transistor der trækker relæet der er ved at være syg. Bare en mulighed, det kan altså være en elektronik fejl.. Har repareret en del Miele elektronikker da jeg stod i lære

- Anden