/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word 2007 - linieafstand
Fra : Nik_
Vist : 859 gange
50 point
Dato : 17-05-07 15:44

Hej

Jeg har word 2007 og når jeg åbner en blank side og begynder at skrive er det som om at der er mindst halvanden linieafstand, selvom den kun står til 1 (det mindst mulige).. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at får gjort den afstand mindre, således at linierne står normalt under hinanden som fx de gør her nu.

Nogen der kan hjælpe? Det er sikkert meget simpelt, jeg har bare stirret mig blind på det. Har aldrig haft problemet i det "gamle" word.

Mvh. Nik_

Kommentar
Fra : bønnespiren

Dato : 17-05-07 16:10

når du er på start fanebladet kigger du mod højre nr 2 irkant med abcdefghijklm osv kan lave det du markerer om til ingen linjeafstand det vil sige enlinjeafstand, hvordan man stiller det i dukomentet ved jeg ikke endnu

Kommentar
Fra : bønnespiren

Dato : 17-05-07 16:19

under gemmense i start fanebladet er der en lille boks hvor der sår afsnit hold markøren ved den lille pil i hjørnet så kommer der noget der minder om03 udgaven frem her sætter du linjeafstanden for det aktuelle dokument

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-05-07 16:23

Din bogstav størrelse bestemmer også.
Har du været her:
Formater > typografi > her kan du se om den står rigtigt
Husk anvend hvis du vil ændre.

Hvis det har være ok før så kan du hente en normal.dot

Kommentar
Fra : bønnespiren

Dato : 17-05-07 16:29

nu har jeg siddet og leget lidt med det
ca midt på din side under fanebladet med gennemse tryk ikke på det, er der en lille boks eller rude hvor der står afsnit klik på den lille pil i hjørnet der kan du stille på linjeafstanden og det lille iriaterende fænomen som at markøren hopper en linje ekstra nar du laver tvungent lijeskift
håber det hjalp dig

Kommentar
Fra : bønnespiren

Dato : 17-05-07 16:33

du kan også gøre det ved at højreklikke på musen så kommer der en menu frem hvor du kan vælge afsnit hvis du gør det på en tom side gælder det for hele siden ellers gælder det kun for det afsnit markøren står i

Accepteret svar
Fra : bønnespiren

Modtaget 50 point
Dato : 17-05-07 16:49

når du er på start fanebladet kigger du mod højre nr 2 irkant med abcdefghijklm osv kan lave det du markerer om til ingen linjeafstand det vil sige enlinjeafstand, hvordan man stiller det i dukomentet ved jeg ikke endnu
--------------------------------------------------------------------------------
under gemmense i start fanebladet er der en lille boks hvor der sår afsnit hold markøren ved den lille pil i hjørnet så kommer der noget der minder om03 udgaven frem her sætter du linjeafstanden for det aktuelle dokument

nu har jeg siddet og leget lidt med det
ca midt på din side under fanebladet med gennemse tryk ikke på det, er der en lille boks eller rude hvor der står afsnit klik på den lille pil i hjørnet der kan du stille på linjeafstanden og det lille iriaterende fænomen som at markøren hopper en linje ekstra nar du laver tvungent lijeskift
håber det hjalp dig

du kan også gøre det ved at højreklikke på musen så kommer der en menu frem hvor du kan vælge afsnit hvis du gør det på en tom side gælder det for hele siden ellers gælder det kun for det afsnit markøren står i
jeg har lige samlet mine indlæg ikke for din skyld men hvis du godkender det og der er nogen der "køber" svaret må de jo hellere få det samlet

Godkendelse af svar
Fra : Nik_

Dato : 17-05-07 17:08

Tak for svaret bønnespiren.

Det hjalp!! Men jeg skal gøre det hver eneste gang jeg starter word, kan det være rigtigt?

Kommentar
Fra : bønnespiren

Dato : 17-05-07 17:16

nu fik jeg først det nye 07 igårså jeg har endnu ikke haft tid til at kikke så meget på det, men det ser sådan ud medmindre man kan lave det til en standard indstillig, men det mest almindelige er jo at skrive med 1,5
det skal du stort set hver gang du afleverer en opgave

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 17-05-07 21:12

Ja det er selvfølgelig rigtigt nok, nu er jeg bare vant til først, at ændre det til 1,5 når opgaven er skrevet, så bliver man så dejlig overrasket over, at det faktisk fylder lidt alligevel

Kommentar
Fra : bønnespiren

Dato : 17-05-07 21:26

Ja det er jo altid rart, men på den anden side burde det ikke gøre den store forskel, da der til de fleste opgaver er lavet nogle tekniske retnings linjer, dergiver dig en vejledning i hvor mange anslag der bør være som minimun og maksimum.
Skal du skrive en opgave på 10 sider med 2200 anslag kan du gange det med 10, hvis du så har nogle billeder og et par forskellige afsnit med overskrifter, kan du hurtigt nå op på 12-15 sider uden du har skrevet mere end du må. På samme måde mindre. Skriver du for meget er cencor ikke forpligtet til at læse det, er det for lidt har du ikke opfyldt kravne til opgaven, hvilket betyder at du kan risikere at den ikke bedømmes, men chek lige med din vejleder inden du tager mine ord for gode varer. Forskellige skoler forskellige regler

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 17-05-07 22:01

Ja, det er jeg godt klar over, vi er desværre også gået over til "skriv x antal ord"-opgaver, men der var jo engang hvor alting var lidt mere simpelt