/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows på C:/
Fra : 73007300
Vist : 649 gange
200 point
Dato : 17-05-07 12:51

Efter en formatering og geninstallering af windows, er mit C-drev kommet til at hedde J:/. Jeg har problemer med et par enkelte programmer, og formoder at det er årsagen. Kan nogle fortælle hvordan jeg får det til at hedde C: igen uden at skulle formatere igen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-07 13:03

Bent Juul også bruger her på Kandu, har en glimrede guide: http://tips.bsjh.dk/diskhaandtering/ klik på fanebladet Skift drev bogstav ovre til højre

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-05-07 13:04

Hejsa

kan du ikke uden at køre en ny indstall af Windows........

det sker typisk hvis der er kortlæsere, at XP ikke kan finde ud af at indstallere på C:
og man er derfor nødtil at tage USB stikket af, og sætte det på igen første gang XP genstarter
derved indlæses driverene.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 17-05-07 13:05

Control Panal->Administrative Tools->Computer Management->Disk Manegement... højreklik på et drev og vælg Change Drive Letter and paths!

Men det gælder ikke for det drev windows er installeret på.
Du er desværre nødt til at geninstallere.

Accepteret svar
Fra : risper

Modtaget 210 point
Dato : 17-05-07 13:09

Linket fra o.v.n. er godt nok men virker ikke altid. - har du flere harddiske i maskinen??? + div. cd/dvd drev - kortlæsere - printere ?? her kan der gå ged i installationen! Hvis du vil være sikker på, at drevet med styresystemet blive c: - så fjern disse dimser inden du formatterer og ny installerer - det var godt nok det du ville undgå, men kan være nødvendigt.

Risper

Kommentar
Fra : risper

Dato : 17-05-07 13:23

Glemte lige, at du naturligvis skal have et cd/dvd drev for at kunne installere.

Men hvis din maskine har "problemer" skal du pille alt fra som ikke er nødvendigt i forbindelse med installation af OS - det vil sige, at du evt.skal åbne kassen for at fjerne strømkabler - IDE kabler (hvis en gl. PC - LAKRIDSKABLERNE MED FORKERT FARVE) - eller S-ATA KABLER. HDD skal naturligvis være "MASTER" og i det rigtige stik i bundkortet. CD/DVD drevet skal også være "MASTER" men i det andet IDE/S_ATA stik.

Så funker det efter hensigten!!

Risper

Godkendelse af svar
Fra : 73007300

Dato : 17-05-07 13:23

Tak for svaret risper. Ja man havde mest lyst til at trykke på blacklist på de svar man har fået, men man må se realiteterne i øjnene, så tak for svaret. Ja, jeg har et tastatur med kortlæser i.

Kommentar
Fra : risper

Dato : 17-05-07 13:43

Hej igen Vejle?? 73007300

Ingen grund til at blackliste nogen!! Alle deltagere har forsøgt at hjælpe - men jeg håber heller ikke at du mener det så bogstaveligt!

I visse tilfælde vil du forresten opleve "problemer" hvis du benytter trådløs mus og tastatur. Sørg for at have et gammelt tastatur til PS2 stikket og tilsvarende med musen - hvis du også har en KVM switch får du rigtig problemer i fald denne er tilkoblet.

En sidste ting jeg lige vil nævne ER, - men du kan finde den nærmerer forklaring på KANDU - du kan opleve "ballade" hvis du benytter fladskærm med DVI stik - i den situation vil du ikke få noget frem på skærmen og så er det svært at styre sin maskine - derfor gem altid en gammel skærm til VGA stikket.

Risper