/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Scroll med musen fungerer ikke
Fra : Camillasmoster
Vist : 1803 gange
100 point
Dato : 15-05-07 22:54

Jeg har en Logitech optisk mus, som har fungeret fint, indtil jeg måtte installere Windows mmm. helt forfra.

Nu kan jeg ikke scrolle med den

Hvad gør jeg?

Hanne

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 15-05-07 23:09

Installér din Logitech musedriver igen....men først skal du AFINSTALLERE alle andre musedrivere, hvis der er nogen installeret.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 15-05-07 23:11

Harhj Moster Glad

Jamen du skal da vist bare ind i :

* Denne computer
* Kontrol panel
* Mus

- og så få musen indstillet påny, som du vil have den, der er mulighed for at stille alle musens dimser/knapper som du ønsker de skal stå - ligeleden musens hastighed osv.

Krams til dig fra mig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-05-07 23:24

Er det musens scrollhjul som ikke fungerer?
...eller kan du ikke scrolle i browseren på internetsider med scrollbaren i venstre side?
...eller kan du som ovenstående ikke scrolle i Word dokumenter?
...eller kan du ikke scolle med 'hånden' i *.pdf dokumenter med Adobe Acrobat Reader?
...eller hvad det liiiige du ikke kan med din mus?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-05-07 23:25

Virker den overhovedet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-05-07 23:31

På dit skrivebord højreklikker du på: 'Denne computer'.

I menuen vælger du: 'Egenskaber'.

Vælg fanen: 'Hardware'.

Klik på knappen: [Enhedshåndtering].

Klik på: 'Mus og andre pegeenheder'.

Højreklik på den driver som er installeret.

Vælg i menuen: Fjern.

Luk og genstart.

Nu kommer din computer ud og fortæller, at der er fundet ny hardware.

Installer driveren igen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-05-07 23:34

...eller er det Windows som ikke kan 'scrolle' musen?
Citat
..jeg måtte installere Windows mmm. helt forfra.

Nu kan jeg ikke scrolle med den

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-05-07 09:40

Haaarj Dorthe vil.du - du driller ikk', som molo gør..... kramz oz den anden vej

Og molo - ja, jeg kunne jo skære det ud af pap - men jeg gijer ikk'

berpox og molo - tag hinanden i hænderne - jeg vil følge jeres råd..... indtil videre.

Mosteren

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-05-07 10:10

Citat
Nu kommer din computer ud og fortæller, at der er fundet ny hardware.

Nej, den gør ikke!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-05-07 12:11

Så prøv:

Start->(Kontrolpanel ..hvis du har en 'direkte' icon)->Indstillinger->Kontrolpanel-> ..og vælg iconet:

Tilføj hardware...

Nu burde du få omtalte: Det er fundet ny harware ...installere ..osv.

Finder den din mus? ....ellers kunne det lyde som om, at der er noget i vejen med enten stikket til musen ...eller musen selv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-05-07 17:20

jamn....sku' du da ikk' bare gøre som jeg skrev?

*snøff*

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-05-07 18:27

Dorthe - tør dine små uskyldige øjne...... jeg har prøvet ALT!

Men lige meget hjalp det

Så nu har jeg været et smut oppe i ComputerCity og købt et nyt kæledyr - denne gang en sort mus.

Den virker! iijahooooo.

Meen grunden til, at jeg ryttede die ganze maskine var, at CPU'en hele tiden var oppe på 100 %, og der plus'li' blev hundekoldt her - pc'en frøs!

Dét gør den sq stadig.....

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 100 point
Dato : 16-05-07 19:54

argh - sådan noget gamm... lor. smør, mener jeg

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-05-07 00:04

Ja!

Pc har vist fået varmen igen......

Og musen scroller bare

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-05-07 00:07

Tak for svaret vil.du.

Jeg fixede selv problemet, så poængerne vil jeg give dig for din medfølelse i min svære tid

Kraaam
HanneMosteren

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-05-07 14:00

Nårrhhh hvor er du altså bare SØJ! Moster Gla'
Åså dyyyygtig!

Nu må du så huske at sørge for at holde din lille puter varm - ikk' !

Mange tak ska Moster ha'

Krams fra mig til dig