/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom Windows Vista
Fra : Cyberworld
Vist : 742 gange
300 point
Dato : 15-05-07 18:06

Jeg har instaleret Windows Vista Home Premium. Den er meget langsom, og mine harddiske knokler konstant på et eller andet!? Den arbejder så meget, at den hakker i min musik, hvis jeg hører musik.
Med Windows XP Home, sparker den røv!

Mit system er:
CPU: AMD 4000+ 1Mb L2
MB: MSI Diamond Plus
RAM: 1 Gb OCZ Dual Channel
ASUS GeForce 7800 GTX
2 stk. WD Raptor 10000 RPM på 36 Gb (De køre i RAID 0)
PSU CORSAIR HX520 Watt

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 15-05-07 18:25

Ja det samme som alle andre start med at defrekmenter

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 15-05-07 18:25

32 eller 64 bits udgave ?
1 gb ram = kan lige nøjagtig køre på en 32 bits udvare, men absolut ikke noget at råbe hurra for og hvis du kører 64 bits er det alt for lidt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-05-07 18:59

Med Vista skal der kræfter og masser af ram til. Jeg kører Vista Ultimate på en P4 2,26GHZ 1GB DDR PC 3200 og det går faktisk rimeligt. Den kan sagtens blive hurtigere, men jeg er jo en tålmodig mand.

Kommentar
Fra : Cyberworld

Dato : 15-05-07 20:24

Det er en 64 bit cpu jeg har og en 32 bit windows. Jeg har "hørt" at vista skulle stå og lave backup hvergang den arbejder med en fil. Hvis det er det som den hygger sig med, må det kunne slås fra!? Det kan ikke være rigtigt at jeg ikke kan høre mp3 musik på sådan et system, fordi at man er på nettet eller skriver.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 15-05-07 20:28

Du kommer nok til at investere i lidt mere RAM. 2 GB er påkrævet hvis du vil udnytte Vista 64

Kommentar
Fra : plb

Dato : 16-05-07 11:03

Jeg havde samme problem indtil jeg fik installeret de rigtige lyddrivere.. Jeg kører vista ultimate og den bliver ved med at ville opdatere min lydkort driver, men den vil opdatere til en forkert, så jeg blev nød til at finde den rigtige inde på producentens hjemmeside og nu hakker den overhovedet ikk i lyden.

mvh PLB

Accepteret svar
Fra : bsservice

Modtaget 150 point
Dato : 18-05-07 22:57

Som plb antyder tjek at Vista har ALLE drivere installeret korrekt.
Som flere andre skiver 2 GB min. uanset om det er 32 el. 64 bit version!
En Dual Core CPU er at foretrække.
Som jeg selv har gjort, droppet Vista, venter ½ års tid, den er slet ikke færdig endnu!!"!"!"!"

Godkendelse af svar
Fra : Cyberworld

Dato : 23-06-07 10:00

Tak for svaret bsservice.