/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
NORMAN virus
Fra : maya123
Vist : 372 gange
120 point
Dato : 20-01-03 14:14

Hejsa
Hvordan får jeg Norman virus control, til at køre, skal jeg ikke engang imellem, lave et virus scan ??? Den er installeret (op til flere gange, tror jeg), og jeg har fået godkendelsesnøgle. Jeg har winXP og det eneste der er i START og Alle programmer, som har med Norman, at gøre, er : et lysegrønt ikon, hvor der et N i og der står "Norman virus control", når jeg trykker på den, begynder den at installere på ny, men det HAR jeg jo gjort ??? Nedenunder er der et ikon, et Wordpapir, hvor der står : Norman virus control, info ??? Andet er der ikke, hvor er selve programmet dog henne ??? Håber på svar. Venlig hilsen maya123
p.s for en ordens skyld, jeg HAR installeret det, under C og programmer.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 20-01-03 14:42

Står der ikke noget i dokumentet "info" ?
Umiddelbart skulle det ikke være nødvendigt at scanne - prg. skulle holde øje med alt, men... muligheden for at scanne her og nu burde da være der!?
Hvor længe har du haft det prg, hvis du har nøgle m.v. skal du da modtage updateringer jævnligt ellers er programmet ikke 5 potte ?* værd. Jeg får updateringer ofte 3-4 gange om ugen "Norton"! Men i princippet helt underordnet DET SKAL BARE OPDATERES JÆVNLIGT, det betinger du er registreret bruger og det er du vel?

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 20-01-03 14:46

Jeg kan foreslå de her 2 disketter, de er nemme at hendte... kommer som 2 zip filer hvor du så lægger dem på diskette 1 og 2 booter på dem (start med 1) så er det selvforklarende. De er effektive - kan nemt tages med til en ven osv. og man kan jo bare hendte nye (ind imellem)
http://www.avirus.dk/startf-prot.htm

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-01-03 14:48

Hej lillemig
Som du kan se på mit indlæg HAR jeg en nøgle, man kan ikke få nøgle uden, at være registeret. Programmet hører til en splinterny maskine fra okt. 2002 og gælder i 3 år. Nej, der er intet jeg kan bruge i det Worddokument. Det jeg tænkte på var om jeg selv kunne køre et scan ?? Tak for dit indlæg og venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-01-03 14:52

Hej igen lillemig
Nej, tak jeg ønsker ingen disketter, jeg ønsker, at det her fungere, da jeg har betalt for programmet via indkøb af computeren, måske der er en på kandu.dk, der kender og benytter programmet Det ville båre være ddaajjligt. Tak for din hjælp, lillemig. Det var pænt af dig. Venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 20-01-03 14:58

Man HAR hørt nogle tror en CD (med nøgle) kan bruges af en ven... også Beklager ikke at kunne hjælpe, men igen - får du ikke updateringer er der noget galt!?
Og m.h. til selv at scanne, det skal du kunne. Er der ikke et ikon nede ved uret du kan aktivere prg. med - når ikke man kender lige det prg skulle man nok have holdt sin... Pardon

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-01-03 16:21

Hejsa lillemig
Jeg har ikke skrevet en dyt om, at jeg ikke får opdateringer ??? Det ved jeg faktisk ikke om jeg gør, da det er en ny maskine og jeg ofte får opdateringer fra Microsoft også, jeg plejer ikke, at læse dem. Jeg kan dog ikke huske, at jeg har set opdateringer fra Norman. Vil lige fortælle dig, at det ikke er et CD-program, men et program der hørte til maskinen, så skulle man gå på nettet og kontakte Norman for at modtage en nøgle. Der er heller ikke noget ikon ved uret. Det er helt dejligt og fint du prøver, at hjælpe, det lader ikke til, at der er andre, der har Norman, jeg troede, det var et ret brugt program. Så endnu engang, tak for yderligere hjælp

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-01-03 16:24

Jeg har lige pillet den ud, ikke fordi den ikke virker, men af anden årsag.
Jeg kan derfor ikke lige prøve det, men jeg mener at huske at du skal højreklikke på ikonet nede til højre for at køre en scanning. Håber det var rigtigt, ellers spørger jeg lige naboen for han kører også med den.
Emesen.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-01-03 16:32

Hej emesen
Tak for dit svar, der er ikke noget ned til højre ??? Venlig hilsen maya123

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 120 point
Dato : 20-01-03 16:38

Hvis du ikke har noget nede til højre ved siden af uret og heller ikke en scan ordre i start>programmer så kører din Norman slet ikke endnu.
Når min nabo kommer hjem går jeg lige ind til ham og undersøger sagen.
Emesen.
PS. det var denne smily der skulle vises.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-01-03 16:44

Hej igen emesen, som skrevet er den instaleret flere gang og min nøgle er også godtaget, hver gang jeg trykker på det ikon, som jeg har beskrevet i mit første indlæg, vil den bare installere igen og igen. Venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 20-01-03 16:47

På deres hjemmeside: http://www.norman.com/ kan du finde deres manual, også på dansk:
http://norman.circuit.no/manuals/dan/nvc5_users_guide.pdf

I manualen fremgår det at programmet normalt bliver installeret i C:\Norman\, og at det desuden lægger en genvejsgruppe i Start>Programmer>Norman

Men der er jo nok ikke andet for end at downloade og installere igen på siden:
http://www.norman.com/downloads.shtml

Mvh

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-01-03 16:51

Hej kanjegik
Tak for dit svar. Jeg HAR jo installeret det igen og igen og det står også i Start>Programmer>Norman, men der mangler ligesom noget og dette noget, er det jeg ville spørge om, hvordan jeg finder. Venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-01-03 16:57

Jeg har lige indstalleret Norman, og nu er der en lille grøn firkant nede ved uret og på den kan man højreklikke og vælge scan osv. I start > programmer ligger Norman også klar til brug. Når eller hvis du indstallerer den så sig nej til at opdatere (det kan du gøre senere).
Emesen.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-01-03 17:12

Hej emesen
Jeg har lige prøvet for 117 gang at installere det igen, men nej, intet ved uret og heller ikke i programmer, læste lige et sted, at det jeg har er noget der er preinstalleret, dvs forinstalleret fra fabrikken og det er kun et insallationsprogram jeg har. Når jeg så prøver, at installere kommer der ikke en dyt af programmet. Selvom jeg har en nøgle ??? Underligt, ik Venlig hilsen maya133

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-01-03 17:24

Har du genstartet bagefter. Har du en cd-rom til din preindstallation, hvis ja kan du eventuelt genindstallere med denne. Og lige en ting min norman kan køre 98/me/2000 men der står intet om XP. derfor kan den nok køre i XP. Har du lagt andre virus programmer ind.
Emesen.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-01-03 17:24

Nu har jeg prøvet, at downloade installationsprogrammet helt på ny og kørt det igen, men ak ikke en dyt...sådan noget, ja... c

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-01-03 17:30

Hej igen emesen
Nej jeg har ingen cd-rom og ja, jeg har prøvet, at genstarte flere gange, nu popper den op med et lille vindue, der spørger om jeg vil genstarte, smart, men hvorfor, når jeg har genstartet. Jeg downloadede fra Normans HP og de har også til XP. Det eneste jeg har er ad-aware, skulle det betyde noget, der stod et sted man skulle fjerne alle kørende programmer fra den nederste linie, det har jeg også prøvet. Det må være meget fintfølende det program. c

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-01-03 17:31

Det er ligesom, den slet ikke registrer det jeg har installeret

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-01-03 17:39

Ja det ser sådan ud, men her er deres adresse i danmark.
Norman Data Defense System A/S
http:://www.norman.no/dk
E-mail: normandk@normandk.com
Tel: 63110508

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 20-01-03 17:44

Tak for svaret emesen. Jeg har været på deres danske HP, men jeg vil prøve at ringe til dem. Tak til alle der har svaret her, jeg giver mine point til emesen for alt det besvær. Desværre kan vi jo ikke dele pointene, endnu da. Hav en fortsat god aften og mange venlige hilsner fra maya123