/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Actice X-Objekt Ikke Tilladt ?
Fra : NegoZatoR
Vist : 808 gange
55 point
Dato : 10-05-07 12:40

Hvorfor bliver den lorte computer her ved med at sige at min webbrowser ikke tiladder brug af active X-objekt ..

Jeg har prøvet flere guides .. med Websteder jeg har tillid til .. sat niveuet til lavt i sikkerhed osv osv osv ..

men den bliver ved med og sige det ..

Det er lige til og få grå hår af det her ..

skal bruge det flere steder .. netbank, microsoft.com og nogen andre steder ..

nogen der kan hælpe ????

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-05-07 12:43

Der kommer nomalt en linje foroven i browseren, du skal trykke på for, at aktive, når du er på siden.

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 10-05-07 13:06

JKa det gør der også .. men nårjeg vælger " Installer Actice-X Objekt" .

Kommer der en gul meddelelse frem hvor der står

"Dine sikkerhedsinstillinger tillader ikke websteder at bruge Active-X-objekter, der er installeret på din computer. Denne webside vises muligvis ikke korrekt - Klik her for instillinger "

Oså kommer jeg ind i hjælp og support ..

Hvilket er til ingen hjælp..

Kommentar
Fra : peque

Dato : 10-05-07 13:21

Det du skal er:
Højreklik på Internet ecplore ikonet ( hvis IKKE det er en genvej) ellers må du ind igennem kontroilpanel og hente internet indstillingerne.

Under disse indstillinger skal du på fanebladet sikkerhed.
Og derinde under - skal du under customize (kører engelsk)
indstille at der må bruges ActiveX

Dog kan det være din konto ikke har rettigheder til dette.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-05-07 13:22

Du har ikke en firewall, der blokerer måske?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-05-07 20:06

Ikke godt at sænke sikkerhedsindstillingerne. Sæt dem endelig til normal igen. Prøv så at gå i fanebladet "Avanceret", og "Gendan avancerede indstillinger" (IE7). Genstart IE, så burde det virke.

Iøvrigt, Websteder jeg har tillid til .. bør ikke bruges mere. Hvis en hjemmeside bliver hacket, så har skidtet meget nemt ved at slippe ind.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 10-05-07 20:10

INgen tvivl der - Men hvis han skal have installeret de active-X'er så er der jo desværre kun en vej frem

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-05-07 20:20

Det er ikke helt lige meget hvilke typer ActiveX der bliver tilladt, og standard indstillingerne er rimeligt sikre. Og de burde løse det nævnte problem.

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 11-05-07 00:21

Har bare prøvet det hele der er bare intet der virker ..

Den bliver ved med at sige det ...

:(

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-05-07 01:11

Prøv om noget af dette kan afhjælpe det http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=92&PN=1

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 21-05-07 16:46

Der er intet der virker desværre .. :(

Annuller spørgsmålet
Fra : NegoZatoR

Dato : 21-05-07 16:47

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål