/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bootvis - disk write caching
Fra : akselbo
Vist : 525 gange
500 point
Dato : 08-05-07 16:33

Via TDC-online er jeg blevet bekendt med ´Bootvis´
Jeg får følgende (fejl)melding disk write caching is disabled
Har det nogen praktisk betydning ?
mvh - p...

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 500 point
Dato : 08-05-07 18:28

Bootvis kan ikke finde din harddisk. Jeg vil anbefale at du fjerner Bootvis. Den er ikke egnet til nyere maskiner, og slet ikke Hyper-Threading CPU`er.

De funktioner Bootvis har, ligger iøvrigt i XP i forvejen.

Jeg ved at nogen har chrashet deres maskine pga Bootvis, så væk med den.

Iøvrigt lægger den nogle kæmpe styrefiler maskinen.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-05-07 18:47

Iøvrigt, for at tjekke om cachelagring er aktiveret, så højreklik på dit hoveddrev, klik egenskaber -> hardware -> egenskaber -> politikker.

Godkendelse af svar
Fra : akselbo

Dato : 09-05-07 11:13

Tak for svaret stl_s - OG MERE END DET. Jeg har forøget points til maksimum i glæde over at have undgået en mulig fare for et crash ! - Jeg havde et restore-point, før jeg installerede Bootvis, - håber således at have overstået mine (potientielle) problemer

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-05-07 12:23

Velbekomme . Og tak for de mange point.

Systemgendannelse fjerner ikke altid alt, så måske en ide lige at søge på rester af Bootvis. Brug bare søgeordet Bootvis. Bliv ikke overrasket, hvis du skulle finde nogle trace filer på 1 GB eller derover, og måske en stor log.

Jeg fatter iøvrigt ikke at TDC anbefaler Bootvis. Det er et udviklingsværktøj, der som nævnt, sagtens kan give problemer. Windows XP optimerer iøvrigt selv bootrækkefølgen hver tredie dag.