/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hans Samsøe eftersøges.
Fra : Påsse
Vist : 1232 gange
300 point
Dato : 07-05-07 12:21

Hans Samsøe f. 23/12 1816 i Jels Haderslev og viet til Christine Marie Nielsdatter i Øster Vamdrup d. 22/11 1845, de får 4 børn:

Karen Hansen Samsøe f. 17/11 1846 i Ø.Vamdrup
Kristen Hansen Samsøe f. 30/1 1849 i Ø.Vamdrup
Caroline Hansen Samsøe f. 19/6 1851 i Ø.Vamdrup
Niels Hansen Samsøe f. 23/5 1854 i Ø.Vamdrup

Deres mor dør 29/6 1854 i Ø.Vamdrup.
Derefter forsvinder Hans Samsøe, og børnene finder jeg heller ingen steder.

Har Hans giftet sig igen, måske er børnene i pleje, men ikke blandt den nærmeste familie.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-05-07 19:00

Kender du dette slægtstræ? Vist omfattende din Hans Samsø??
Hilsen Svend

http://familytreemaker.genealogy.com/users/v/o/s/Vivian-Voss/PDFGENEO3.pdf

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 07-05-07 19:48

Det kender jeg udmærket, for det er mit eget, men det kunne du jo ikke vide.
Og der kan jeg ikke hente nogle nyheder.

Hilsen Påsse/Vivian

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-05-07 21:00

Vamdrup Anst Ribe Vamdrup 1855 1862
konfirm. 1861 opslg 80 nr.8 tror det er Karen Hansen Samsøe f. 17/11 1846 i Ø.Vamdrup
senta

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 07-05-07 22:37

Hej Senta

Tak for tippet, det var Karen Hansen Samsø´s konfirmation, jeg fandt også Kristens, de to andre døde i 1869 og 1854, men hvor er deres far, han kunne selvfølgelig leve alene i Vamdrup, det tror jeg nu ikke rigtig på, han er kun 38 år, da han bliverenkemand. Men jeg finder ham heller i FT. Mystisk !!

Hilsen Påsse:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-05-07 23:24

har du tjekket om han evt. er død i en tidlig alder??
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-05-07 23:36

prøv at tjekke afgangslisterne for vamdrup, det kan være du finder ham der
.senta

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 08-05-07 00:04

Hej Senta

Jeg har set kirkebøger/døde igennem flere gange, jeg tror han er smuttet fra sognet, ellers lever han efter 1891, men jeg vil prøve af gennemgå afgangslister igen, det er nogle værre kragetæer, så noget er måske smuttet, men det bliver først i morgen.

God nat og tak
Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-05-07 01:01

se i folketællingerne fra vamdrup på AO

folketælling 1855 opslag 36 side 131
tror der står hans chr??samsøe

AO folketælling 1860
opslag 12 side 157
han kristensen samsø
prøv at se efter om han er der i 1880 ?
senta

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 08-05-07 12:49

Hej senta

Jeg har set FT 1855 og 1860, det er Hans Samsøe, han bor sammen med sin mor Karen Jørgensdatter, og hans 3 børn.
Men ingen Hans Samsøe i FT 1880, nu har jeg meget intenst gået afgangslisterne helt op til 1873 igennem, men finder ham ikke.
Og blandt døde er han heller ikke, det er pudsigt, måske har han forladt sognet, uden at blive indskrevet i afgangslisten, så er det jo ekstra svært.

Men jagten fortsætter, for et eller andet sted befinder han sig.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-05-07 13:05

døde VamdrupAnstRibeVamdrup 18551862
opslag 139 nr.8 1861 ?? der er en povl kristensen samsøe død kan det evt. være ham ???
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-05-07 13:12

har du fundet hans mor Karen Jørgensdatter død ???
det kan jo være oplysninger om sønnen ?
derudover han du data på pigernes vielser ???
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-05-07 14:31

er det moderen??
VamdrupAnstRibeVamdrup 18621873
opslag 234 døde karen jørgensen 1864
senta

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 08-05-07 15:12

Hej senta

Den døde er min tipoldefar Poul Christensen Samsøe, Hans er hans bror, som jeg ikke kan finde, deres mor dør 24/12 1864 i Øster Vamdrup.

Jeg troede ellers lige at der var banko.

Jeg har en vielse af Jørgen Petersen Mæng og Karen Marie Petersen 17/3 1861 i Vamdrup, hvor Hans Christensen Samsøe er forlover, men det hjælper kun så lidt.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-05-07 15:27

hvor flytter døtrene hen ??
han kan jo komme på aftægt ved en af de 3 ??
senta

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 08-05-07 15:32

Bare jeg vidste det, men den familie giver mig grå hår i hovedet, så stor jubel hvis det lykkes at finde dem.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-05-07 15:46

jeg fandt en hans kristensen % samsøe fra øster vamdrup mark død i 1870 men alderen var 76 år så det stemmer ikke med din ane.
senta

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 08-05-07 15:58

Nej, det er ikke ham, der står også kun Hans Kristensen, jeg har også kikket på ham. ØV

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 08-05-07 18:38

Hej Påsse

Du ved selv præsterne ikke altid havde styr på navne - og nogle gange kunne en indførelse godt havne et forkert sted - Prøv at se om han ved en fejl(selv oplevet) er skrevet under døde kvindekøn

Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 08-05-07 19:27

Prøvede som sidst på FS om de var udvandret - desværre uden held. Den eneste var Anders D. Samsøe fra Vandrup til New York 1870 - det var jo ham fra forleden.

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 08-05-07 19:50

Hej med dig

Nej, desværre var han ikke indført blandt døde kvinder, og som du skriver sikkert heller ikke udvandret, jeg ved snart ikke hvor jeg skal søge videre, måske ved en tilfældighed dukker han op, når man roder rundt efter andre aner. Et sted er han jo.
De levende kan volde problemer, men de døde kan så sandelig også.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-05-07 20:06

hvad med de 3 børn , ved du om de har giftet sig eller de evt. er døde ??
derudover tror jeg ikke familien har forladt vamdrup,men hvor er de så flyttet til hjarup, skanderup osv ??
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-05-07 20:47

ved Caroline Hansen Samsøe f. 19/6 1851 i Ø.Vamdrup død 1869
står der fader poul kristensen samsøe er det rigtig ???
senta

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 08-05-07 21:23

Ved hendes død står der husmand Christen Poulsen Samsøes datter af Ø. Vamdrup, det er helt sikkert Hans´s datter.

Christen Poulsen Samsøe er Hans´s far, hvorfor han står på den måde undrer også mig, har han taget pigen til sig, eller har præsten skrevet forkert.
Måske fordi Hans er flyttet til et andet sogn, som vi ikke kan finde. det hele virker som noget roderi, synes du ikke.
Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-05-07 21:31

det er noget roderi ja jeg tror hans er død på det tidspunkt og ikke flyttet , en folketælling fra 1870 gav dig måske svaret.
hvad med karen og kristen kan de være døde ??
senta

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 08-05-07 21:37

Karen kommer til Hjarup i 1866 som tj.pige men jeg finder hende ikke i afgang, så kikkede jeg efter vielser, men fandt ingen, jeg vil lige prøve at se efter døde, man bliver vel skrevet ind hvor man dør, eller gør man hvor man er født ??
Christen holder jeg også øje med i sognene omkring Vamdrup.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-05-07 21:52

man bliver vel skrevet ind hvor man dør, eller gør man hvor man er født ??
jaaaaaa mon ikke.
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-05-07 21:53

man bliver vel skrevet ind hvor man dør, eller gør man hvor man er født ??
jaaaaaa hvor man dør.
senta

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 08-05-07 22:43

NU har jeg efterhånden gået Vamdrup, Hjarup og Skanderup igennem, for døde og for vielser, men ingen resultater.

Der er jo et hav af sogne, det kan være det varer lang tid inden resultatet kommer, det er rigtigt surt, men sådan er slægtsforskning jo. Jeg tror jeg slutter for i aften, men vender tilbage i morgen igen, hav det godt senta, og tak for hjælpen, det er en hård nød at knække.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-05-07 23:31

ja det er ikke let med de aner.
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-05-07 10:56

har du ikke bare et stk efterkommer efter hans samsøe og børn du ved hvor kommer fra udover ø.vamdrup ???
senta

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 09-05-07 11:47

Hej senta

Det har jeg desværre ikke, Hans er den eneste af børnene jeg mangler, med hensyn til efterkommere, jeg har lagt mit link til min hjemmeside, du kan prøve at kikke på det, jeg mener ikke at jeg har gjort det klikbart, nybegynder (hundehoved)

http://familytreemaker.genealogy.com/users/v/o/s/Vivian-Voss/

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 300 point
Dato : 09-05-07 12:26

hej Påsse
Hans er i folketællingen 1860 -- du har ham igen som vidne ved et bryllup i 1861 , og datteren Karen kommer til Hjarup i 1866 som tj.pige
så har vi krigen 1864 ? er hans eller sønnen kristen med der ???
jeg tror du skal i lægsrullerne for at finde far og søn bed om et opslag i lægsrullerne på dis danmark for at finde de to hvis du ikke selv kan komme der
senta

Godkendelse af svar
Fra : Påsse

Dato : 09-05-07 12:33

Tak for svaret senta.

Jeg tror heller ikke vi kommer nærmere nu, jeg vil prøve, som du foreslog at lægge et indlæg på Dis, det var en hård fødsel, som desværre ikke gav noget barn i denne omgang.

Men du skal have tak.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-05-07 14:35

håber du har held med dig
god vind i sejlene fremover.
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-05-07 21:21

hej igen

Caroline Hansen Samsøe f. 19/6 1851 i Ø.Vamdrup har du fundet hende konf. ????
senta