/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
gemme data fra google G-mail
Fra : lham
Vist : 895 gange
100 point
Dato : 07-05-07 08:37

Kan jeg i et hug kopiere alle mine mails fra G-mail over til en mappe i windows (XP) hvis ja hvordan gør jeg ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-05-07 08:39

Ja....

Du kan da bare videresende hele skidtet til en mailadresse på komputeren.....

Det kræver blot din mailudbyder ikke har for lille begrænsning på din postkasse

Kommentar
Fra : lham

Dato : 07-05-07 08:50

Det var ikke det jeg mente-jeg skal et sted hen hvor jeg ikke har internetadgang ,og vil så alligevel gerne have adgang til mine "gamle mails " altså have dem liggende på min PC s harddisk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-05-07 09:01

Ja - defor sender du dem til dig selv......

Du har ikke nogen mulighed for at sende dem i "bundter"......

Du er nødt til at sende hver enkel....

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 07-05-07 09:16

Ja, du må kunne sende dem til din egen Outlook, som du har adgang til offline. Ellers er det copi/paste på hvert enkelt...
uhhhh, vil tage lang tid i mit tilfælde. ha

Men ellers kan du da gemme dem på Gmail virtual drive til engang du er på nettet igen.
http://www.softpedia.com/progDownload/GMail-Drive-shell-extension-Download-15944.html

Kommentar
Fra : lham

Dato : 07-05-07 10:13

at flytte hver enkelt er uoverkommeligt og gemme dem på g-mail virtual drive til jeg kommer på nettet igen er der jo ingen mening i .Da har jeg jo adgang til min G-mail og andre mail kontoer.

Jeg har ikke outlook -har prøvet at sætte det op men kan ikke finde ud af det-en masse med forskellige servere som jeg ikke aner hvordan jeg finder navnene på -har forsøgt utallige gange men uden at få "hul igennem "

Kan man da ikke bare oprette en mappe i windows og så select all og trække det derover gra G-mail ?
Det er sikkert mig der er dum ,men hvor svært kan det være ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-05-07 10:28

Citat
Det er sikkert mig der er dum ,men hvor svært kan det være

Det sagde du ikke jeg...

Nej - Din eneste løsning er at sende hver enkelt mail til en mailadresse på komputeren...

Alternativt kan de sendes til en vens mailadresse på en komputer og DERFRA kopieres/exporteres til din komputer.

Uanset hvilken løsning du vælger er det nødvændigt med en mailadresse - en REN webmail duer ikke.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-05-07 10:30

Citat
Jeg har ikke outlook

Du er jo nødt til at have et mailprogram på komputeren - ellers kan du jo under alle omstændigheder ikke læse dem alligevel....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-05-07 12:11

Du kan omdanne din gmail til popmail
Oprette din gmail i Outlook / Express
Evt. i gmail videresende alt på een gang til dig selv.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 07-05-07 13:11

under g mail er der en help funktion, der er vist mange der har stillet samme spørgsmål før - prøv om du kan finde nogen der svarer relevant her:

http://groups.google.com/group/Gmail-Help-Discussion/search?group=Gmail-Help-Discussion&q=download

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-05-07 14:48

Jeg håber ikke "jomfruane" syntes at dette er irelevant.

Først gøres gmail klar til at være en pop3 mail
Start gmail
Indstillinger(øverst oppe)
Fanen videresend og pop
Jeg har valgt "aktiver pop" for alle mails,
og du kan vælge at behold gmails i indbakken eller at arkivere dem
Gem ændringer
Nu bør den være klar

Start Outlook eller Outlook Express

Funktioner>konti>tilføj>post>skriv dit navn>næste>skriv din nye email-adresse>
næste>
serveren til indgående post er en >pop3<
server til indgående post (pop3 ell imap): [ pop.gmail.com ]
server til udgående post (smtp): [smtp.gmail.com]
næste>
kontonavn:[din nye emailadresse]
adgangskode [den kode du har skiftet til] (kan sættes på senere hvis du vil ha' den privat)
næste>
her vil den oprette forbindelse til nettet men jeg kører over lokalnet,
og kan ikke råde dig her.
næste>
Udfør. Men du er ikke færdig endnu>
under funktioner>konti>er din nye mail>egenskaber>
forbindelse........her kan du rette måden du får adgang til nettet
Avanceret:
udgående post.... [465]
[X] denne server.........
indgående post... [995]
[X] denne server.........

Servere:
der vil stå det hele men der mangler:
[X] min server kræver godkendelse

tryk anvend
OK

I øvrigt kan du i gmail videresende til dig selv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-05-07 15:18

Citat
Start Outlook eller Outlook Express

Han har jo ikke et mailprogram......

Det er jo det vi slår til lyd for er nødvændigt....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-05-07 15:21

Citat
Kan jeg i et hug kopiere alle mine mails fra G-mail over til en mappe i windows

Kort og godt

NEJ

Kommentar
Fra : lham

Dato : 07-05-07 16:36

Jeg bliver mere og mere forvirret-
Jeg har 3 "steder" hvor jeg kan modtage E-mails og sende E-mails fra heriblandt G-mail---
I snakker snakker om et mailprogram - og Web mail er det ikke det samme ??? og det der med at videresende til mig selv er det til min harddisk eller bare til en "ny "harddisk på internettet-hvis det sidste er jeg jo ligevidt

og til ec

det der med "nu bør den være klar" er ikke noget jeg bryder mig om ,vil være svært ked af det hvis mine data på G-mail pludselig skulle være væk på nettet forever. , men instruktionen ser ellers gennemarbejdet ud , men pt tør jeg ikke !!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-05-07 16:48

Citat
Jeg har 3 "steder" hvor jeg kan modtage E-mails og sende E-mails fra heriblandt G-mail--

Hvad er de 2 andre

Citat
I snakker snakker om et mailprogram

JA - på din komputer - ikke på nettet...

Citat
og det der med at videresende til mig selv er det til min harddisk eller bare til en "ny "harddisk

Nej....

Det er til den emailadresse du skal have på DIN KOMPUTER (ikke på nettet)....

Prøv nu lige at vågne lidt op - så lidt ved du nok heller ikke....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-05-07 17:00

Gmail skal lige forberedes til at kunne bruges på Outlook / Outlook Express.
gmail kan stadig benyttes via webmail
Prøv at kigge her:
www.google.dk
log ind
Indstillinger
videresendelse og pop
Kig godt på siden -
for ikke at miste noget skal der stå " behold gmails i indbakken"
Og det betyder at gmails stadig er der selv om de er hentet i Outlook / Express
Til gængæld skal du så ind i webmail for at rydde op.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-05-07 17:05

Citat
og til ec

det der med "nu bør den være klar" er ikke noget jeg bryder mig om ,vil være svært ked af det hvis mine data på G-mail pludselig skulle være væk på nettet forever. , men instruktionen ser ellers gennemarbejdet ud , men pt tør jeg ikke !!

Du kan roligt følge e.c guide, for du kan i gmail vælge at beholde de originale mails, så det kun er en kopi du får tilsendt.

//bentjuul

Kommentar
Fra : lham

Dato : 07-05-07 18:19

refi
jo så lidt ved jeg -jeg aner ikke hvad en mailaddrese på min pc er eller hvordan jeg opretter den data på de 3 mailkonti jeg har gemmes jo netop ikke på min pc -var det tilfældet havde jeg ikke stillet spørgsmålet -jeg har feks en mail på ofir -for det første er der ikke plads til g-mailens indhold ,men selv om der skulle være det er jeg jo lige vidt

som jeg pt forstår det skal jeg have en emailaddresse på pc-en som ikke har noget med internet at gøre ( bortset fra jeg kan fylde på den fra mine internetmails) er det korrekt?
Hvis det er rigtigt så giv mig lige en køreplan til hvordan jeg laver sådan en ( ikke outloook -som tidligere skrevet kan jeg og bekendte ikke få det til at virke )

Kommentar
Fra : lham

Dato : 07-05-07 18:24

refi
og hvis data ikke gemmes på min harddisk og ikke nettet som du skriver hvor pokker gemmes de så ,så jeg har adgang til dem uden at have adgang til nettet ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-05-07 18:48

Hvis du følger min anvisning, vil du opdage at alle dine gmails ligger i Outlook Express.

Du kan vælge at følge det jeg skriver uden absolut også at forstå det.
Eller du kan prøve at forstå hele mailsystemet på een gang..................og evt. opgive.

Første trin:
www.google.dk (har du en gmail)
Log ind
indstillinger
videresend og pop
Kig på den side og lad os snakke ud fra det.

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 07-05-07 20:34

Hej Iham

Jeg har heller aldrig kunne få det der Outlook express til at virke, men jeg prøvede lige det som E.C skrev og så at man kunne få den til at konfigurer den automatisk.....det prøvede jeg VUPTI så virkede det sku......og det virker stadig!!!!

PRØV det nu alligevel...

Takker E.C

Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-05-07 20:52

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 07-05-07 21:46

Du skal bare konfigurere Outlook som EC beskriver. Så vil alle dine mails i Gmail blive eksporteret til Outlook. Og outlook bruger din egen harddisk til opbevaring af mails, istedet for en server på nettet, så derfor kan du se dem uden at være på nettet. Og vær ikke bange, da det kun kopiere dine mails derover. Du vil stadig have originalerne på Gmail.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-05-07 22:48

Og bortset fra det kan du få en mailadresse hos din udbyder (til din komputer).....

Det er med i prisen....

Så der er mange muligheder.....

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 08-05-07 09:04

Citat
Jeg håber ikke "jomfruane" syntes at dette er irelevant.

jåw

Kommentar
Fra : lham

Dato : 08-05-07 10:03

til e.c
så har jeg fulgt din instruktion fra ende til anden der var lidt problemer med dine instruktioner efter " Udfør.Men du er ikke færdig endnu " men det ser ud som om det er under de rigtige faner jeg har fået indstillet "dine " værdier

work smarter -not harder

det virker altså ikke.Før ( tidligere forsøg på at oprette outlook express ) gav kun 2 fejlmeddelelelser-nu får jeg 3 stk og de er ikke blevet kortere -men det er jo på et sprog jeg forstår ligesåmeget af som kinesisk ( det forstår jeg intet af )
de steder hvor jeg skal skrive min internetaddresse har jeg skrevet lham@microsoft.com
er det her jeg misforstår noget ??

tillykke Mikkel /gozimza--godt at vide at jeg ikke er den eneste der har problemer med at sætte outlook expres op-ensige forstå funktionalitenten bag det program

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-07 10:07

Hvem er din netudbyder??????

Kommentar
Fra : lham

Dato : 08-05-07 10:15

til refi
min netudbyder er CYBERCITY asdl /fritelf abonnement
hjælper det ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-07 10:30

Du har sammen med dit abo fået en emailadresse (eller at vide HVOR du kan lave en) med ALLE oplysninger om HVORDAN du sætter denne adresse op som pop3-mail i et mailprogram.....

FØLG den vejledning....

eller endnu bedre....

Få lige en kammerat til at hjælpe dig - det kan laves på 20 sek....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-05-07 10:44

Citat
de steder hvor jeg skal skrive min internetaddresse har jeg skrevet lham@microsoft.com
er det her jeg misforstår noget ??

Hvis du skal have dine gmail ind i Outlook Ekspress så er det din gmailadresse du skal skrive ind.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-05-07 10:55

Har du aktiveret Videresendelse og POP>
Aktiver POP for alle e-mails (selv e-mails, som allerede er hentet)

Vil din lokale mail klient hente alt i din G mail konto på nær Spam' og 'Papirkurv.
Det kan tage en rum tid, det kommer an på hvor mange mails du har.
Konfigurere liste over e-mail-klienter

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=12103&hl=da

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-05-07 10:56

Nu gidder jeg ikke læse hele tråden,så sorry vis ovenstående er skrevet tidligere.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-05-07 10:58

en anden ting er du kan sætte flueben i alle de mails du vil hente>flyt til inbakke

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-05-07 11:02

d

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 08-05-07 13:34

Hej igen

Jeg oprettede en email hos google altså en G-Mail og efter det gik jeg ind på denne side http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13276 og trykkede der hvor der står"kør det automatiske konfigurationsværktøj".....så downloader den en fil(gem den på skrivebordet) som du kører/installerer og SÅDAN, nu virker det, du skal bare skrive din email(gmail) når den spørger og ellers bare følge den meget korte og nemme anvisning.......det virker stadig hos mig!!!!så mon ikke det også vil kunne for dig?
Håber dette kan hjælpe dig på vej...

Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-05-07 13:38
Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 08-05-07 19:49

Hej Manse9933

UPS, det var ikke for at snuppe noget fra dig....kan så bare sige at jeg er enig i hvad du skrev til ham......godt link i øvrigt!

Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-05-07 23:08

Snup du bare løs