/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Tydning af AO
Fra : Finn_Kyhn
Vist : 751 gange
50 point
Dato : 06-05-07 17:34

Jeg har problemer med at tyde resten af AO 1876-1883, Skt. Paul, København. Opslag 135 øverst:
Nr. 40. Født: 7. Febr. Navn: Ludvig Lauritz Vilhelm Jensen Døbt: 25. Marts 1880. Faddere: Forældrene. Forældrene: Jensen, Hans Jørgen Arbmd? H. Petronelle Vilhelmine Pedersen. _____gade 48. Anmærkninger: Fødsel og Daab ____________ i Borre Sogns Kirkebog, _____________________ af 29. April 18___.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at tyde ovenstående. Jeg skal have fundet familien i FT-1880.

mvh Finn

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 06-05-07 17:48

Mit bud er Borgergade
Fødsel og dåb er noteret i Borre sogns kirke og ____ af 29 april 1889

mvh. Grete Skatka

Accepteret svar
Fra : steenvin

Modtaget 50 point
Dato : 06-05-07 21:08

Grete har ret Borgergade

Borre sogn, Mønbo Herred, Præstø amt 1862-1891 opslag 45.

Født 7. februar 1880 Ludvig Laurits Vilhelm Jensen
døbt i St.Pauls kirke i København den 25. marts
Arbejdsmand Hans Jørgen Jensen og hustru Petrone Vilhemine Pedersen i København.

Kan ikke se de er registreret i FT 1880 i Præstø amt.

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 06-05-07 23:09

Takker for indlæg.
Men hvad står der før "af 29 april 1889"

mvh Finn

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 07-05-07 12:20

Finn_Kyhn:
Citat
Men hvad står der før "af 29 april 1889"

Det har vel ingen betydning i henseende til at kunne finde dem i FT 1880, men for fulstændighedens skyld, står der sådan nogenlunde anført som bemærkning ved indførslen i Borre Sogn:

Citat
Ifølge forordning af 24 Jan? 1844 indført efter Kjøbenhavns Magistrats begjæring.

og bevæbnet med denne viden er det nogenlunde tydeligt at se, at der står noget i retning af:
Citat
/Magistratsbegiæring af 29 April 1880/

Der er ikke grundlag for at kunne tolke noget som et nital. Der startes og sluttes med skråstreger, som før i tiden brugtes hvor vi idag bruger parenteser.

For mig at se, fik du det afgørende svar af agerlund (Grete Skatka)

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 07-05-07 17:23

Tak for hjælpen. Jeg har fundet familien i FT i København.
Resten var for at få det hele med i slægtsbogen, da det er en af mine aner vi her har fat i.

Tak til jer alle.

Godkendelse af svar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 07-05-07 17:26

Tak for svaret steenvin.
Har fundet familien i FT-1880 i Borgergade i København.